Ha megkérdezzük az ügyfeleinket, hogy miért döntöttek az Unas rendszer mellett, miben látják a különbséget más webáruház szolgáltatókkal szemben, általában azt a választ kapjuk, hogy jobb az ügyfélszolgálat és a folyamatos fejlesztések révén bővül a rendszer funkcionalitása. Való igaz, elsődleges szempontnak tartjuk, hogy kiemelkedő támogatást nyújtsunk a webáruház üzemeltetőknek.
Ami a rendszer technikai hátterét illetve a funkcionalitást illeti, szintén szem előtt tartjuk, hogy napról napra optimalizáljuk a folyamatokat és új megoldásokkal, új integrációkkal szolgáljunk előfizetőink számára. Ismét eljött az idő, hogy csokorba szedjük az elmúlt néhány hónap fejlesztéseit. Tarts velünk, biztosan találsz köztük olyat, ami számodra is érdekes és hatékonyabbá teheted vele a vállalkozásodat.
Új fizetési megoldás: Stripe
PREMIUMVIP Mivel nemzetközi szinten az egyik legnagyobb szereplőről beszélünk, külön cikket is szenteltünk a Stripe integrációnak, amellyel egy újabb szolgáltatón keresztül lett elérhető a GooglePay és az ApplePay fizetési lehetőség. Ráadásul az együttműködési megállapodásnak köszönhetően új Stripe fiók nyitása mellé 10.000 Euro (kb. 3.500.000 Ft) értékű forgalomig a Stripe jóváírja a fizetendő tranzakciós díjakat, így valójában az első időszakban nem kell tranzakciós díjat fizetned.
Az integrációt a megjelenés után egyből tovább is fejlesztettük, így az esetleges túlfizetések is kezelhetők ezen szolgáltató esetén is. Ha még nem tetted, vess egy pillantást az új fizetési megoldásra, most kedvezményekkel veheted igénybe azt! »»»
Várva várt MailerLite
PREMIUMVIP Sok ügyfelünk keresett egy Mailchimp alternatívát, az ő igényeiket is figyelembe véve megérkezett a MailerLite integráció. Segítségével könnyen lehet hírleveleket küldeni, különböző kampányokat kezelni, akár automatizáltan is. Az alapintegráció keretében a hírlevél feliratkozók és a vásárlás során hírlevelet igénylő vásárlók kerülnek át a MailerLite rendszerébe. E-kereskedelmi funkciók továbbfejlesztése később várható. »»»
A megkerülhetetlen TikTok
Ki ne hallott volna már a TikTok-ról manapság? Az is kezd körvonalazódni, hogy erős marketing csatorna válhat a szolgáltatóból, ha megfelelően pozicionálod és kezeled hirdetéseidet, hiszen több millió látogatóhoz juttatja el a rendszer. Mivel még kevesen hirdetnek ezen a csatornán, a hirdetések költsége is kedvezőbb. A legnagyobb hirdetési platformokat megfelelő technikai támogatással látjuk el. Így ezentúl beállíthatod a TikTok Pixelt a webáruházadban, amivel nyomon követheted a TikTok-ról érkező látogató tevékenységeit és mérheted a különböző hirdetéseid megtérülését. »»»
Bővített nemzetközi modul
Az Unas rendszerben teljes támogatást élvez a külföldi értékesítés. Mivel a világ a globalizáció felé halad, várhatóan egyre több határokon átnyúló megrendelés fog születni. A legtöbb támogató funkció már PREMIUM csomagban is elérhető (nyelvek, pénznemek, szállítási területek, stb.).
A nyáron hírt adtunk az áfa kezelést érintő jogszabályi változásról. Már akkor szóltunk arról, hogy különböző áfa kulcsokat tudsz kezelni az egyes országokra vonatkozóan, ezzel gyakorlatilag lekövettük a törvényi és jogszabályi változásokat. Ezzel megnyílt a lehetőség, hogy magánszemély vásárlók esetén a célországnak megfelelő áfa mértékkel értékesíts. Ezt a funkciót most kibővítettük azzal, hogy országonként szabályozhatod, hogy a bruttó vagy a nettó árakat szeretnéd megtartani, miközben az áfa a célországnak megfelelő lesz.
VIP+ A VIP csomag mellé új előfizethető modult vezettünk be Bővített nemzetközi modul néven, ami további speciális funkciókat tartalmaz azok számára, akik tényleg nagy volumenben értékesítenek külföldre és azon belül nyelvenként, pénznemenként szeretnék tovább szegmentálni a feltételeket. A szokásos, vásárló csoportokhoz és szállítási területekhez megadható további árak funkciója kiegészült, ezentúl már különböző devizanemekhez is adhatsz meg további árat. Gyakorlatilag egyazon terméket más áron tudsz értékesíteni pl. Forintban és Euroban. Ezzel a funkcióval nem lesz szoros árfolyamkapcsolat a két ár között, azok teljesen függetlenül megadhatóak. A funkció használata kellő körültekintést igényel, mivel jogszabályok és törvények szabályozzák, hogy ki és milyen módon juthat más áron ugyanahhoz a termékhez.
Ha nem csak az árakat szeretnéd szeparáltan kezelni és a termékeket csak bizonyos nyelven értékesítenéd, erre is van mód. Beállíthatod termékszinten, hogy láthatja-e adott nyelven a látogató vagy sem.
További lehetőség még az új modulban, hogy bizonyos vásárló csoportot vagy szállítási területet célozva nem csak az alap pénznemben, de egyéb devizanemben is megadhatod az árakat. Ezzel lehetőség nyílik arra, hogy pl. a nagyközönségnek forintban adod meg az árakat, a viszonteladó csoportnak pedig Euroban.
Szállítási módok változásai
Facebook csoportunkban szinte nem múlik el nap, hogy ne érdeklődne valaki szállítási módok iránt. Új piacra lépők igyekeznek felmérni, kivel érdemes szállíttatni. Rutinosabbak beállításokat, új lehetőségeket keresnek. Érzik ezt a másik oldalon is, a legtöbb szállító cég folyamatosan dolgozik azon, hogy jobb szolgáltatást nyújtson a partnerek számára.
PREMIUMVIP Új név jelent meg a szállítási módok listájában, a packeta.hu. Nem új szereplőről van szó, hanem a régóta népszerű csomagkuldo.hu változtatott nevet. A névváltással a nemzetközi brand-et kívánja erősíteni a szolgáltató, hiszen több európai országban is jelen van. »»»
PREMIUMVIP Elérhető lett a MyGLS szállítási módok beállításai között az értékbiztosítás lehetősége, így csomagjaid biztonságban lehetnek a szállítás során is. Az új INS szolgáltatáskóddal már 13 féle kiegészítés vehető igénybe a GLS csomagszállításhoz. »»»
PREMIUMVIP Megújult a 24H Futár együttműködés technikai háttere is, így már az új típusú adatátadást használja a kiépített integráció. Ezentúl használhatod az újabb típusú címke és szállítólevél nyomtatást, de ha szeretnéd, akár megrendelőlapot is nyomtathatsz a rendszeren keresztül. »»»
Külső programokat, integrációkat érintő fejlesztések
PREMIUMVIP A hírlevélküldő fejlesztések táborát erősíti az ActiveCampaign megújítása, gyakorlatilag a háttérben teljesen új alapokra helyezve az eddig is jól teljesítő és sokak által kedvelt szolgáltatást. Funkcionalitásában ugyan nem bővült, de gyorsabb lett a kapcsolat, kevésbé terhelve a rendszert pl. egy rendelés leadása során - azaz a vásárlási élmény jobb lett ezáltal. »»»
VIP+ Az eMAG piactér integrációt tovább fejlesztve megjelent a voucher kezelés, így a piactér által kiadott és a vásárlások során felhasznált kuponkedvezményeket külön kezeli ezután az áruházi rendszer is a megrendelések szinkronizációját követően. Ezen felül lehetőség van a rendelések törlésének kezelésére is, így nem ragad be egyetlen megrendelés sem egyik rendszerbe sem, ha valamely oldalon törlésre kerül, konzisztens módon a másik rendszer is leköveti a változásokat. »»»
VIP+ Szintén eMAG-ot és az UnasPlaza piacteret is érintő módosítás, hogy az áruházban beállítható alternatív kategóriákat is kezeli ezentúl a kapcsolat mindkét irányba, így ha valamilyen más elv szerint vannak kategorizálva termékeid, alternatív módon így is átadhatod, megjelenítheted a megfelelő termékcsoportban a termékeket a külső rendszerekben. »»»
VIP A Számlázz.hu integrációval kapcsolatban is érkezett két újdonság. Ezentúl lehetőséged lesz a webáruházból sztornózni a kiállított számlákat, valamint a a Számlázz.hu ezentúl tudja jelezni az áruház felé, hogy kifizetésre került egy számla (akár bankkártyával, akár a Számlázz.hu banki modulján keresztül). Ezáltal a webáruházban is meg változik a számlához kapcsolódó megrendelés fizetési állapota. »»»
Újdonságok marketing területen
PREMIUMVIP Heti szinten keresnek meg bennünket külső B2B szolgáltatást kínáló cégek, akik webáruház üzemeltetőknek nyújtanak különböző megoldásokat. Az Unas API segítségével fejlesztik ki a kapcsolatot, ami által minden előfizetőnk számára elérhető lesz. Két új szereplő került be a külső marketingeszközök listájába, a ConvKit illetve az EasySales megoldása. Előbbi segítségével a konverziós ráták növelhetők hatékonyan, míg utóbbi inkább egy felhő alapokon működő, termékek automatikus listázását lehetővé tevő eszköz. »»»
A közösségi média jelenlétet is elősegítendő, kicsit átdolgoztuk a megosztásokat támogató funkciókat is. Hogy minél pontosabban szabályozhasd az áruházad termékeinek, blogbejegyzéseinek kapcsolatát ezen felületekkel, külön menüpontot hoztunk létre, így szabályozhatod a termék részletek oldalak és blog részletek megosztási opcióit, lájkolási lehetőségeit. Kiválaszthatod melyik platformok megosztó ikonjai kerüljenek be a webáruházadba. A korábbiak mellet már a Linkedin is bekapcsolható, ha a célközönséged jellemzően ezt a felületet használja. »»»
Következő fejlesztésünk ugyan még csak béta állapotban használható Google-nél, de mi fontosnak tartjuk, hogy az ügyfeleink elsőként találkozzanak minden újdonsággal. Ezentúl elérhető a Google kibővített konverziók (Google Enhanced Conversion) a webáruházadban. Ez a funkció a konverziómérés pontosságát fokozza. Kiegészíti a meglévő konverziócímkéket azzal, hogy a webhelyről belső felektől származó konverziós adatokat küld kivonatolt formában, adatvédelmi szempontból biztonságos módon. »»»
Kapcsolat az áruházzal
PREMIUMVIP Ahogy fent is említettük egyre több a szolgáltatás, ami API kulcsot használ. Emiatt célszerű több különböző API kulcsot használni, így külön lehet dedikálni az egyes külső programokhoz, alkalmazásokhoz tartozó csatornákat, továbbá így különböző jogosultságokat is lehet kezelni. Ezen kapcsolatok könnyebb kezelése érdekében külön megnevezést lehet rögzíteni, valamint az utolsó aktivitás időpontját is látni lehet az adminisztrációs felületen az egyes kulcsokhoz. »»»
VIP Az elmúlt pár hétben a különböző blogolási praktikákat, technikákat mutattuk be nektek. A blog funkciókat bemutató cikkünkben említettük az új funkció fejlesztést is ezen téren, miszerint ezentúl lehetőséged van RSS feed-et is létrehozni a különböző blogcikkeidből, így akár a Google Hírek oldalaira is publikálhatsz vagy bármilyen egyéb hírportálra eljuttathatod a bejegyzéseidet, ahol ezt a szabványosított hírcsatornát használják. »»»
Egyéb, kisebb fejlesztések
Megszokhattátok, hogy mindig készülnek kisebb, nem túl nagy horderejű fejlesztések, módosítások az áruház kapcsán. Sokszor ezek ugyan csak nüansznyi változások, mégis lehet, hogy pont Neked jelentenek nagy változást az áruház üzemeltetése során.
A megrendelések kezelése során az egyik legfontosabb tevékenység a fizetés kezelés. Minden rendelésről tudni kell, hogy fizetve van e vagy sem. Mindezt egyrészt automatizáltan kezeli a rendszer, például ha bankkártyás tranzakcióról van szó, úgy a bank visszajelez és megjelenik a sikeres vagy sikertelen fizetés, pontos időponttal. Ezentúl az általad, manuálisan beállított fizetések kezelése során is lehetőség van időpontot rögzíteni. »»»
PREMIUMVIP A megrendeléseknél maradva, azok részleteinél lehetőség van ellenőrizni a rendelt tételeket, hogy még gyorsabb és egyszerűbb legyen a rendelések kiszolgálása. Ide plusz kényelmi funkcióként bevezettük a termék kép megjelenítést, ezzel is segítve az adminisztrátorok munkáját. »»»
VIP A vásárlókat és a megjelenítést érintően elkészítettük, hogy a termék összevonásnál ne csak a választható opció legyen látható, hanem mindegyik. Így a látogató információt szerezhet arról a termék változatról, ami aktuálisan nem érhető el, de egyébként kereskedsz vele, kapható az áruházadban. »»»