Pontosan tudjuk, hogy a jelen gazdasági környezetben a legtöbb vállalkozás helyzete egyre nehezebb. A magas infláció, a rezsiköltségek növekedése, az ellátási nehézségek feladják a leckét az e-kereskedőknek is. Szerencsére azonban ez a szegmens a válságtól függetlenül is szépen fejlődik. A tapasztalatunk azt mutatja, hogy sokan inkább előre menekülnek: nem feladják a vállalkozásukat, hanem megerősítik az online jelenlétüket.
Csak az augusztus hónapban, amikor egyébként a legtöbben a jól megérdemelt nyaralásukat töltik, 199 új webáruház indult az Unas rendszerben. Ennek kétharmada új webshop, a többi pedig más rendszerekből érkezett hozzánk. Szép számmal váltottak VIP csomagra az ügyfeleink, ebből arra következtetünk, hogy nincs itt a világvége.
A mi lendületünk töretlen, folyamatosan fejlesztjük a rendszert, hogy minél több eszközt, minél szélesebb körű funkcionalitást tudjunk ügyfeleink kezébe adni. Ebben a blogcikkünkben az elmúlt időszak fejlesztéseit foglaljuk össze. Kitérünk azokra az új lehetőségekre is, amelyekről külön hírben beszámoltunk már, hátha valaki lemaradt róla.
Új kiszállítási lehetőség: Sameday
PREMIUM Az utóbbi időszak egyik slágertémája az eMAG-közeli Sameday megjelenése és térhódítása a logisztikai piacon, köszönhetően az általuk biztosított kedvező szállítási díjaknak. Azonnal megkezdtük a tárgyalásokat az új szereplővel, aminek következtében már elérhető az Unas webáruházakban a Sameday szállítási mód is.
Első körben a házhoz szállítási opció használható, a csomagokat a webáruházból letöltött Excel fájlok segítségével tudod feladni a szállító rendszerébe. A rendelésekhez rögzítheted a csomagszámokat, amelyek a vásárlók számára is láthatók és kattinthatók is, így közvetlenül meg lehet tekinteni a csomag életútját a külső rendszerben.
Gyűjtjük a visszajelzéseket az új lehetőségről és tovább tárgyalunk az üzemeltetővel. Amennyiben a minőség és a kedvező ár tartós lesz, valamint az ügyfeleink részéről is nagyobb igény mutatkozik, további fejlesztéseket tervezünk a későbbiekben API irányba, ami magában foglalná az EasyBox integrációt is. »»»
Kuponsablon és ajándékkártya
VIP Az idei nyár legnagyobb marketing célú fejlesztése kétségkívül az ajándékkártya funkció illetve a hozzá kapcsolódó kupon kezelés változásai voltak. Külön cikkben részleteztük, hogy adj el azoknak, akik nem tudják mit vegyenek.
Lényegét tekintve kiépítettük a kuponsablon létrehozásának lehetőségét, amivel többek között előre beállított értékek alapján tudsz manuálisan, tömegesen kuponokat készíteni, valamint a sablon alapján a rendszer bizonyos események hatására automatikusan is képes kupont generálni.
A kuponsablonokat termékekhez kötheted, így azok megvásárlása esetén automatikus emailben ténylegesen beváltható kuponokhoz jut a vásárló. A felhasználás sokféle lehet, adhatsz valós termékhez is kupont ajándékba, de virtuális termékként létrehozott ajándékkártya megvásárlása esetén is küldhetsz többször, az értékéig felhasználható utalványt. Ezekről az előbb említett cikkben részletesen olvashatsz.
Okoskereső
VIP+ Nagy népszerűségnek örvend az Okoskereső szolgáltatásunk, amit már több mint 300 VIP webáruház használ. A felhasználók rendszerint konverzió növekedésről, valamint elégedett vásárlói visszajelzésekről számolnak be. Nem csoda, hiszen sokkal gyorsabb a hagyományos keresőnél, pontosabb javaslatokat ad keresés közben, a találatokat relevancia sorrendben listázza, kezeli az elírásokat is és ehhez részletes statisztikát is mellékel.
A pozitív visszajelzéseken felbuzdulva beépítettünk egy új kinézeti elrendezést az automatikus javaslatokhoz, így már háromféle megjelenés közül lehet választani. Az új formában nagyobb termékkártyák jelennek meg, olyan termékeknél érdemes használni ahol nagyobb hangsúly van a termékfotókon. »»»
Intelligens ajánlat
PREMIUM Sok ügyfelünk panaszkodik, hogy szinte megfizethetetlen külső megoldásokat találnak a piacon felugró ablakok, ajánlók kivitelezésére. Emiatt elővettük a beépített intelligens ajánlat funkciót, amin a közeljövőben több új fejlesztést is végzünk. Igyekszünk minden beérkező igényt figyelembe venni és beépített funkcióként hatékony alternatívát kínálni a külső megoldásokhoz képest. Első körben két új opció készült el.
Alapvetően az intelligens ajánlat funkciója azért készült, hogy a vásárlói viselkedés alapján lehessen felugró ablakokat létrehozni a webáruházban. Fontos elem a kilépési szándék elemzése, ami eddig asztali gépen működött. Ezentúl beállítható mobil eszközökre is ez a momentum, hogy ha a vásárló be szeretné zárni a webáruházat vagy elnavigálna az oldalról, akkor kapja meg az ajánlatot.
Másik újdonság pedig, hogy ezentúl a hírlevél feliratkozás ablak és a képi elemet tartalmazó ajánlat mellett már videót tartalmazó popup-ot is tudsz készíteni, mely az eddig is ismert feltételek mentén jelenhet meg a látogatóid számára. »»»
Raktárfüggő szállítási módok
VIP A különböző szállítási és fizetési módok esetén szerteágazó ötletek és megvalósítások születnek arra vonatkozólag, hogy mikor, melyiket és milyen konstrukciókkal választhatja a vásárló. Ezen témakört bővítve lehetőséget adunk két újabb beállításnak, így az adott mód egyrészt csak akkor választható, ha minden kosárban levő termék aktuálisan van raktáron, másrészt az ellenkezőjét is használhatod: csak akkor választhatják, ha legalább egy kosárban levő termék hiánycikk a webáruházban. »»»
Kategória hozzárendelése kuponhoz illetve kapcsolódó termékként
VIP Sok funkciónál, ahol termékeket lehet hozzárendelni valamilyen lehetőséghez, biztosítjuk az egy kategórián belül szereplő termékek tömeges hozzáadásának lehetőségét is. Ennek előnye, hogy átlátható, pontosan mely termékekhez történt meg pl. az adott kupon hozzárendelése. Hátránya viszont, hogy ha a kategóriába kerül új termék, ezzel a módszerrel nem kerül már a listába - azaz az ilyen terméklisták nincsenek utólagosan karbantartva. Emiatt folyamatosan alakítjuk ki az ilyen funkcióknál a kategória hozzárendeléseket is, amelyekből most két terület készült el. Fontos, hogy a funkcióval alternatív kategóriák is hozzáadhatók, valamint köztes kategória hozzáadása esetén a kategória alá tartozó további alkategóriák már nem képezik részét a hozzáadásnak.
A termék kedvezményt biztosító kuponok esetén ezentúl lehetőséged van kategóriát is hozzáadni, nem csak termékeket vagy egy kategória összes termékét, termékenként. Ezzel marketing szempontból könnyebben kialakíthatsz olyan kampányokat, amelyek kategóriákra hivatkoznak (pl. az összes cipőre vagy az összes mobiltelefonra lesz érvényes a kupon). »»»
Ugyanígy eljárhatsz már a kiegészítő és hasonló termékek kapcsán is, teljes kategóriákat rendelhetsz hozzá egy bizonyos termékhez, így az abba kerülő összes termék az eredeti termék kiegészítője vagy alternatívája lehet. »»»
Automata folyamatok újdonságai
VIP Az automata folyamatok lehetőségeit folyamatosan bővítjük. Most a pontjóváírás jelent meg a műveletek között, melynek használatával különböző eseményekre válaszul pontot tudsz adni vásárlóidnak a soron következő vásárlásaikhoz. Ezen kívül elérhetővé tettük a vélemény írás eseményt is. A két fejlesztést együttesen használva, a kiváltó eseményt és az automatikus műveletet összekapcsolva pontokat adhatsz jutalmul a vásárlód számára, ha véleményezi a korábban vásárolt terméket. Ezzel jobban ösztönözheted a valós értékelések leadását a webáruházadban.
Az eseményekhez további megrendelésekkel kapcsolatos folyamatot vettünk fel, ezentúl a megrendelések státuszváltásaira, módosításaira vagy külső rendszerből beérkező rendelésekre is lehet automatikus műveleteket felfűzni. »»»
Csomagfeladásnál dobozok száma és tömege
A kiszállításnál az egyik legfontosabb kérdés, hogy adott megrendelés hány dobozba, csomagba fér bele, hiszen ez határozza meg a szállítás körülményeit és költségét is. A megrendelés feldolgozása során megadhatod, hogy hány csomagból fog állni a megrendelés, így a nap végén történő tömeges, tényleges csomagfeladás esetén már nem kell külön foglalkoznod ezzel, oda automatikusan átkerül a korábban rögzített adat. »»»
Ha éppen a rendelés részleteit ellenőrzöd és állítod össze a csomagokat, ismert lesz számodra az egyes csomagok, dobozok tömege is. Mivel ez szintén költséget befolyásoló tényező, fontos lehet ezt is rögzítened - erre is lehetőséged van ezentúl, csomagonként. Így rögzítve a tömegeket, a szállító cégek felé már a konkrét értékek kerülnek átadásra. Ez a funkció csak azoknál az integrációknál működik, amelyek ezt támogatják. »»»
Automatikus kategória SEF URL
Az Unas rendszerben különböző cseremezők használatával, szabályok felállításával automatikusan generálhatod a neked tetsző keresőbarát URL-eket. Így elhelyezheted a termékoldal URL-ben a termék nevét, kategóriáját vagy akár a teljes kategória fát is. Ezt bővítettük ki most a kategóriák URL címére is. Hasonlóan beállíthatsz egy szabályt, ami alapján, új kategória rögzítésekor automatikusan létrejön a kategóriához tartozó SEF URL. »»»
Szűrés tiltása
VIP Az egyik legfontosabb navigációs elem a termék szűrő, melynek segítségével néhány kattintással szűrheti a látogató a termék listát, így listázva a számára releváns termékeket. Előfordulhat azonban, hogy bizonyos kategóriákban nem szeretnél szűrést engedélyezni, erre biztosítunk ezentúl lehetőséget. Egy egyszerű beállítással kategóriánként szabályozhatod a termék szűrő megjelenését. Jellemzően alternatív kategóriáknál van ennek értelme, ha különböző paraméterekkel rendelkező termékek kerülnek pl. márka kategóriába. Az új beállítással elkerülhető, hogy egymástól teljesen független paraméterek legyenek a szűrőben. »»»
Egyéb változások dióhéjban
Ebben a bekezdésben inkább változásnapló jelleggel szedjük össze a változásokat az olyan apróbb módosításokról, amelyeknek kevesebb hírértéke van, de valakinek mégis hasznos lesz.
- Beszerzés funkciónál a kereső már paraméterben is keres, így egyszerűbben megtalálhatod pl. egy bizonyos gyártó termékeit. »»»
- Szín szöveggel típusú termékparaméter esetén a vásárló számára küldött emailben jelent meg a tényleges szín, az adminisztrátor számára színkód volt látható, ezt cseréltük, most már itt is a valós szín jelenik meg.
- Start oldali nagy banner esetén lehetőséged van választani a gördülés és az áttűnés opciók közül, a képek váltási ideje mellett. »»»
- Csomagtermék alkotóelemeinél törtszámú mennyiséget is megadhatsz, ez főleg akkor hasznos, ha a termékeid pl. méter, liter stb. egységben értékesíted. »»»
- Manuális megrendelés rögzítésnél vagy meglévő rendeléshez történő tétel hozzáadásakor a termék ugyanolyan feltételekkel és áron kerül rögzítésre, mintha a vevő tette volna kosárba a vásárló felületen. A rendszer figyelembe veszi az esetleges vásárló illetve csoport kedvezményeket, további árakat és a különböző termék kedvezményeket is. »»»
- Termék összevonás esetén beállítható, ha a termék alaptípusa elfogyott, automatikusan átálljon az alaptípus egy elérhető változatra. Főleg akkor játszik fontos szerepet, ha a listákban csak az alaptípust jeleníted meg. Fontos, ha az eredeti alaptermék ismét lesz raktáron, az alaptípus visszaváltása már nem automatikus. »»»
- A beépített hírlevél küldő esetén változott a csomagban foglalt havonta kiküldhető hírlevelek száma. Ezentúl a csomag termékszám duplája küldhető ki egy hónapban díjmentesen (pl. VIP csomag esetén 200.000 db). Minden további hírlevél küldés díja 0,1 Ft+ÁFA /db.