Voltál már olyan helyzetben, hogy nem volt ötleted, milyen ajándékot vegyél a barátaidnak, rokonaidnak? Nem tudtad eldönteni, minek örülnének a legjobban? Kézenfekvő megoldás ilyenkor az ajándékkártya, amiből aztán azt vásárol a megajándékozott, amit igazán szeretne.
Hiánypótló fejlesztéssel érkeztünk ezen a héten, ami több ponton is megreformálta az Unas webáruházak marketing szekcióját. Főként a kuponkezelés terén végeztünk módosításokat. Ezentúl lehetőséged lesz kuponsablonokat létrehozni, amikből különböző események hatására generálhat a rendszer automatikusan a vásárló számára valós kupont. Így tudsz többek között például ajándékkártyát is létrehozni, kezelni. Nézzük a részleteket!
Új fogalom: kuponsablon
A legtöbb webáruházban alkalmaznak valamilyen formában kuponokat. Az Unas rendszerben többféle kupon közül választhatsz. Már PREMIUM csomagban is hozhatsz létre végösszeghez, termékhez kapcsolódó összegszerű és százalékos kuponokat vagy akár ingyen szállításra beváltható típust.
Kuponok létrehozásához kapcsolódik az első új funkció, mégpedig a kuponsablon. A kuponsablon és az arra épülő lehetőségek VIP csomagban érhetőek el. Ezentúl lehetőséged lesz sablonokat kialakítani, amiből később, akár manuálisan, akár automatikusan is készülhet ténylegesen felhasználható kupon.
Miért jó a kuponsablon?
- adminisztratív munkád könnyítheted meg az által, hogy tömeges kupon generálás során a minták segítségével gyorsabban és egyszerűbben készíthetsz tényleges kuponokat, előre beállított előtaggal
- termékekhez kötve, annak megvásárlásakor, megrendelés státuszokkal kombinálva automatikusan generálhatsz és küldhetsz ki a vásárlóidnak különböző kuponokat vagy akár ajándékkártyákat
A sablon elkészítése során megadhatod a szokásos kuponokra jellemző beállításokat és egy kupon előtagot (pl. XMAS-). A tényleges kupon generálás során ezt egészíti ki a rendszer egy karaktersorozattal, így biztosítva, hogy minden kupon különböző legyen (pl. XMAS-tCWtxrHv). A könnyebb kezelhetőség és átláthatóság miatt a sablonok külön listában láthatóak a Marketing / Kuponok, ajándékkártyák menüpontban, a Kuponsablonok lapfülön.
Ha tényleges kupont szeretnél generálni a sablon alapján, a Kuponok lapfülön teheted meg. Annyi az újdonság, hogy a felső legördülő menüből választhatsz ki sablonokat is, amelyeknek a beállításai betöltődnek az új kupon beállításaihoz. Ilyenkor a kupon nevét manuálisan nem tudod megadni, hiszen a fent említett előtag alapján készül el. Ezzel a módszerrel nem csak egy, de akár több kupont is generálhatsz egyszerre.
Kuponsablon termékekhez kötése
Ha azért készítettél kuponsablont, hogy bizonyos termék megvásárlása után kapja meg a vásárló, termékhez kell kötnöd. Mindezt a termék szerkesztésekor az Egyéb lapfülön végezheted el. Itt ki kell választanod a kuponsablont, ami alapján generálódik az automatikusan kiküldendő kupon. Miután a vásárlód megvásárolta a terméket és a megrendelés a kuponsablonnál előre beállított megrendelés státuszba kerül, akkor a rendszer automatikusan generál egy kupont és kiküldi emailben a vásárlód számára. Ő ezt a kupont a soron következő vásárlása(i) során tudja felhasználni majd a webáruházadban.
Itt már csak a fantázia szab gátat a marketingötleteknek. Rengeteg féle kialakítás elképzelhető, mindenki a saját stratégiája szerint alkalmazhatja az új lehetőséget, de nézzünk néhány tippet:
Fix összegért vásárolható örök kedvezmény
Tegyük fel, hogy felteszel egy olyan terméket a webáruházadba, ami nem valós termék, csupán egy kedvezményre jogosító lehetőség. Számokkal nézve, pl. 50.000 Ft-ért megvásárolhatja a vásárló, hogy ezután örökre 10% kedvezményt kapjon a vásárlásaiból. Ilyenkor ehhez a termékhez, kell kötnöd egy 10%-os végösszeg kedvezményből járó kuponsablont. Ha a rendelés teljesül, kifizeti a vevő, a megfelelően lezárt státuszba teszed a megrendelést, automatikusan megkapja emailben a 10%-os kuponját.
Pontgyűjtés alternatívája
A pontgyűjtést nem kell senkinek bemutatni, korábban részletesen írtunk is róla, hogy miképp lesz tőle sok hűséges vásárlód. Jellemzően azonban a pontgyűjtés regisztrált vásárlók számára lett kialakítva. Ennek alternatíváját lehet megoldani a kuponsablonnal, amikor egy valódi termékhez egy összegszerű kupont csatolsz hozzá. Így a vásárló valójában visszakap egy konkrét összeget a termék árából későbbi elköltésre.
Ha ezt megveszed, a következőt ingyen szállítjuk
Jó vásárlás ösztönző lehet, ha egy termékhez ingyen szállítás kupont kötsz. Így csinálhatsz olyan termékkampányokat, ahol egy bizonyos termék megvásárlása esetén a vásárló következő rendelését ingyen szállítod ki.
Kuponértesítő sablonja
Mivel az ilyen automatikus kuponok emailben érkeznek meg a vevőkhöz, kapcsolódik hozzá egy email is, amit a Beállítások / Vásárlási folyamat / Értesítések menüpontban találsz. Az elkészített kuponok táblázatán felül megadhatsz további szöveget, amivel testre szabhatod az értesítőt. Az adott kuponsablonhoz tartozó megjegyzés meg fog jelenni a kupontáblázatban.
Ajándékkártya
A fenti példák is nagyon hasznosak lehetnek, de talán a legnagyobb lehetőség az ajándékkártya rendszer megvalósíthatósága. Ha már benéztél a kuponok menübe láthattad, hogy ezentúl ajándékkártya típusú kuponok és sablonok is létrehozhatók. Annyiban különbözik a korábbi egyszerű összegszerű kupontól, hogy részfelhasználás is lehetséges. Tehát ha kap valaki ajándékba 30.000 Ft értékű ajándékkártyát, azt több rendelésben is felhasználhatja, így fogy majd az értéke.
A fentiekből már rájöhettél, hogy ehhez nem kell mást tenned, mint elkészíteni a fentiek alapján egy kuponsablont a kívánt beállításaiddal, azt összekötni egy Ajándékkártya megnevezésű termékkel (a név persze tetszőleges lehet). Ezt követően az ajándékkártyát akár a vevő saját maga, akár átruházva más is felhasználhatja, hiszen ettől kezdve ez egy normál kuponként éli életét. Ami plusz, hogy az adminisztrációs felületen nyomon követheted, hogy az általad a kuponhoz biztosított összegből mennyit és melyik rendelésben használt fel a vásárlód.
Mit csinálj a szállítási módokkal?
Ajándékkártya esetén - hacsak nem fizikai termékként is megrendelhető - nem szükséges kiszállítás. Emiatt létre kell hoznod egy olyan szállítási módot, ami ehhez a termékhez kapcsolódik. A szállítási mód neve pl. "nem igényel kiszállítást" lehet. Ez legyen inaktív, csak az ilyen jellegű termékeknél kell aktiválnod. Így csak akkor fog megjelenni választható opcióként, ha ajándékkártya is van a kosárban. Ha jellemző lesz nálad a vegyes kosár, akkor érdemes az összes többi terméknél letiltani ezt a szállítási módot.
Szezonra fel!
Nem lehet elég korán elkezdeni a felkészülést a karácsonyi szezonra, de most még időben vagy. Gondold át, hogy mi hogy passzol a stratégiádba, melyik lehetőséget tudod a legjobban alkalmazni. Biztosan kerestek már a vevőid ajándékkártyát nálad is, itt az ideje kialakítanod ennek a gyakorlatát.