Az e-kereskedelmi piacot jelenleg az aktuális jogszabályi, törvényi változások tartják lázban, mint ismert, május 28-tól több ponton is változott az online kereskedelmet is befolyásoló illetve szabályozó törvényi háttér, ami többek között a vásárlói vélemények és akciós árak kezelését érinti (ezek mellett több kisebb változás is volt). Az Unas részéről a vélemények kezelését érintően már elkészült egy funkció fejlesztés, melyről hírt is adtunk, valamint az akciós árak kezelése kapcsán is történtek fejlesztések.
Felröppent a hír, hogy az első félévben néhány százalékot csökkent az e-kereskedelmi forgalom, ami nem arra késztet bennünket, hogy lassítsunk. Három hónap telt el az utolsó fejlesztési hírünk óta, itt az ideje ismét összefoglalni az újdonságokat, amiken ebben az időszakban dolgoztunk.
Ne ijedj meg!
Ha új vagy az e-kereskedelemben, most gondolkozol el azon, hogy webáruházat indíts, meglehet, hogy az efféle fejlesztési hírből semmit sem fogsz érteni. Ezek az összefoglalók általában meglévő funkciók továbbfejlesztéséről vagy új, gyakran még ismeretlen integrációkról szólnak. Azonban nem kell megijedned, ha már kicsit is jártas leszel a funkciók kezelésében, egyértelmű lesz az is, hogy milyen újdonságok érkeznek az Unas rendszerbe hónapról hónapra.
Megrendeléseket és vásárlókat érintő változások
A megrendelés listában nagyon sok szempont szerint lehet szűrni, azonban eddig hiányzott a nyelv szerinti szűrési lehetőség, ezt pótoltuk most, így ha több nyelven értékesítesz, nyelv alapján is tudsz listázni a rendelés listában. »»»
Manuális rendelés rögzítésre az admin felületen keresztül eddig csak a rendelés listából volt lehetőség. Az egyszerűbb kezelhetőség végett ezentúl a vásárló profiljából is rögzíthetsz új vásárlást, azaz eleve az érintett vásárlód adatlapjáról tudod indítani a rendelés hozzáadását. »»»
PREMIUMVIP Megreformáltuk a vásárló cím kezelést, úgy technikai mint vizuális értelemben, a leginkább szembeötlő változás a címek vásárló felületen történő kezelése: a vásárló profilba belépve külön aloldalon van lehetőség a címek szerkesztésére valamint azok alapértelmezett használatára, beállítására. »»»
VIP Az automata folyamatok esetén eddig is lehetett kezelni a hírlevél fel- illetve leiratkozást mint eseményt, így erre különböző műveleteket lehet felfűzni, különböző szabályok mentén. Ezt a kört bővítettük, hogy a hírlevél feliratkozás megerősítése is különálló és szabályozható automatizmusként legyen kezelhető az áruházadban. Így ha szeretnéd, a feliratkozás megerősítése után tudsz adatokat átadni külső rendszerek felé webhook hívásokkal vagy akár hírlevelet is küldhetsz az újdonsült feliratkozódnak. Szintén itt jelent meg a megrendelés manuális rögzítése esemény is, ezentúl erre is felfűzhetsz email küldést. Készült kettő újabb cseremező is az automata folyamatokkal történő email küldéshez, a máshol már használatos [link_track] cseremezővel a vásárlók tudják nyomon követni a rendelésüket, valamint a [product_table_quantity] segítségével olyan termék táblázatot tudsz elhelyezni az emailben, amiben megjelenik a termékekhez tartozó mennyiség is. »»»
VIP+ Némileg ezen szekció részét képezi az okoskereső legújabb változása, módosítása is. Ezentúl a különböző sorrend beállítások hatással vannak a kereső találati listájában a relevancia sorrendre is, így pl. az új termékek vagy épp a raktáron levő termékek a lista elejére kerülnek itt is, ha ezt állítod be az áruház működéséhez. »»»
Termékek, raktárkészlet
A termékek kezelése kapcsán az utóbbi időben a legfontosabb fejlesztések az akciós árak és vásárló vélemények kezelése volt, ezekről külön-külön is hírt adtunk már korábban. Nézzük, milyen egyéb módosítások, fejlesztések készültek el ezeken kívül.
Sokan kérdezték, hogy hogyan lehet megoldani egy-egy termék kedvencekhez sorolását abban az esetben, ha a látogató még nem jelentkezett be. Most már nem kell belépni ehhez, technikailag egy cookie-ba mentjük a kedvelt terméket (új működési cookie: UN_favourites), majd ha belép a vásárló, akkor átmentjük a fiók adataihoz és töröljük a cookie-t. Ez által sokkal hatékonyabb lett ez a funkció is. Természetesen, mivel ilyenkor nem ismeretes a felhasználó kiléte, másik készüléken vagy másik böngészőben ez a cookie nem létezik, ezért nem jelennek meg azok a belépés nélkül megjelölt kedvenc termékek, amelyek még nem kerültek átmentésre a felhasználó fiókjába.
PREMIUMVIP Sok áruházban használjátok az ajándéktermék funkciót. Sokszor nem csak egy választható ajándék jelenik meg a kosár oldalon, így jogosan merült fel a kérés, hogy ilyen esetben meg lehessen határozni a megjelenő termék lista sorrendet - ezentúl már erre is van lehetőség. »»»
VIP A raktárkészlet intervallumok alkalmasak arra, ha valamilyen szöveggel szeretnéd elfedni a valós készletet. Ezentúl már cseremezőt is használhatsz a mennyiségi egységre a funkció használata során. »»»
Tartalmi elemek
Kisebb ráncfelvarráson esett át a termékajánló típusú tartalmi elem, megjelentek további választási opciók az ajánlóban megjelenítendő termékek kezelése kapcsán: megadhatod, hogy a készlethiányos termékek láthatóak legyenek-e vagy sem, szabályozhatod a megjelenő termékek számát valamint az egyszerűbb kezelés érdekében akár kategóriánként is hozzáadhatsz termékeket a tartalomhoz. »»»
Az űrlap típusú elem esetén lehetőséged van megadni egy tetszőleges oldalt, ahova sikeres kitöltés után a kitöltő átirányításra kerül - ez lehet akár termék lista, konkrét termék vagy bármilyen oldal, ami így az elküldés köszönőoldala lesz. »»»
Ide tartozik, hogy az eddigi többoldalas, lapozható oldaltípusok esetén meglévő canonical beállítás kiegészült, ezentúl a több oldalból álló plusz oldalak esetén is megadható, hogy a főoldal legyen a gyűjtőoldal - ez leginkább SEO szempontból érdekes és fontos beállítás. »»»
PREMIUMVIP Űrlap esetén beállíthatod, hogy ki kapja meg az adatokat email formájában. Lehetőséged van magadon kívül a kitöltőnek is kiküldeni, de ha a kérdőívben helyeztél el email mezőt, úgy az oda megadott címre is megérkezhet a tartalom. »»»
VIP A tartalmi elemekhez különböző típusú másik elemet szúrhatsz be. Eddig viszont nem volt lehetőség blog alá másik blogbejegyzést beszúrni, ezt valósítottuk meg, így a különböző ajánlók, űrlapok és normál elemek mellé már blog típust is választhatsz. Változott a legördülő menü használata is: egyrészt ABC sorrendben jelennek meg a választható tartalmi elemek, másrészt keresni is tudsz a különböző tartalmakra, ami sok plusz tartalom esetén nagyban megkönnyíti a munkádat. További fejlesztés, hogy blog esetén lista oldalra is tudsz feltölteni retina képet, ezenfelül a blog poszt részleteiben töréspontonként megadhatsz különböző retina képeket, így kezelve a reszponzivitást a nagyfelbontású kijelzők esetén is. »»»
Külső integrációk
Csak a szokásos: minden hírben van helye a különböző külső integrációknak, hiszen változik a piac, mi pedig követjük a trendeket. Most igazán bő a paletta: az aktuális újdonságok érintik a fizetési és szállítási rendszerektől kezdve a számlázókon át a különböző marketing szempontból érdekes együttműködő partnereket, rendszereket.
Teljesen megújult a sokak által használt Foxpost rendszere, mely újítás talán legnagyobb előnye, hogy ezentúl nem kell külön megvárni a szállító cégtől kapott választ és így a csomagcímkét, mivel azt egyből generálja a WebApi-nak elkeresztelt külső rendszer és a csomagfeladás után egyből le tudod tölteni a címkét is - ha nem volt hiba a csomag rögzítése során. »»»
A Packeta integráció kapcsán leválasztottuk a szállító cég által üzemeltetett Z-BOX-okat a csomagpont listák esetében, így ezentúl lehetőséged van külön szállítási módot is létrehozni illetve kezelni ezen pontok használatára (természetesen továbbra is ugyanúgy elérhetők a közös listákban is az érintett pontok). »»»
A 24H Futár szolgáltató fejlesztését lekövetve megjelent az Unas áruházak rendszerében az SMS küldési opció: ha bekapcsolod, vásárlód értesítést kap telefonjára a szállítás napján. »»»
A logisztikai feladatok elősegítése érdekében megvalósítottuk a Webshippy-vel használható termék export feed-et, melyben az aktuális készlet adatok kerülnek automatikusan átadásra a cég rendszere felé. Ez nagyban segíti azon partnereink munkáját, akik B2B módon szeretnének nagykereskedelmi partnerként együttműködni az adott céggel. Az export feed használatához kérjük, vedd fel a kapcsolatot Ügyfélszolgálatunkkal.
PREMIUMVIP Új szereplő az Unas rendszerben a Logify, melynek használatával kiszervezett logisztikát valósíthatsz meg áruházad üzemeltetése során. »»»
Fizetési módok terén most a MyPOS megoldása kapcsán számolhatunk be változásokról: beállítástól függően automatikusan átadja a rendszer a MyPOS felé a vásárló adatokat, így a banki oldalon az egyszerűsített fizetési oldal jelenik meg, nem szükséges a vásárlónak még egyszer megadnia egyéb adatait, gyorsabb lehet a fizetés, jobb a vásárlói élmény. »»»
Szintén ezen témakörhöz tartozó hír, hogy a korábban Borgun-ként ismert fizetési szolgáltató a SaltPay-hez került, így ezentúl rendszerünkben is ezen néven éred el a fizetési megoldást valamint a vásárlóid is az új arculati elemekkel találkoznak áruházadban. »»»
A külső marketing rendszerek terén a CJ Affiliate rendszerénél vezettük be, hogy az áruházban beállított és használt különböző nyelveken külön-külön is megadhasd az azonosítókat, így külön tudod mérni a magyar, angol, német stb. látogatóidat. »»»
Számlázók terén az Ovip rukkolt elő hűségpontot érintő fejlesztéssel, így a rendelések és vásárlók kezelése során a külső rendszer már a pontgyűjtő számlát és annak változásait is képes kezelni. Nagy előny, hogy ezzel az új megoldással a bolti vásárlásokat összekötheted a webáruházas vásárlásokkal hűségpont szempontjából. Így ha rendelkezik a vásárlód hűségkártyával, azzal a fizikai boltodban és a webshopodban is gyűjthet és felhasználhat pontot.»»»
A
piacterek esetén egyik fejlesztésünk az
Árukereső rendszerét érintette: követve a külső szolgáltatónál végbement módosításokat, az újonnan megjelenő bankkártyás fizetési mód esetén is megadhatod annak áruházi megfelelőjét, így ha az Árukereső Marketplace-t használod, a webáruházadba importált rendeléseknél már a megfelelő pénzügyi szolgáltató kerül rögzítésre ebben az esetben is.
»»»
Annyi export feed található a rendszerben, hogy kis túlzással nincs fejlesztési hír ezen területet érintő változás, integráció nélkül. Most a beed.hu export feed jelent meg az áruházakban, amivel szintén az Árukeresőn való megjelenésed profitját növelheted. »»»
Biztos hallottál már róla, hogy jövőre megszűnik a jó öreg Universal Analytics, amit a GA4 vált fel. Korábban is használhattad már a GA4 kódodat a webáruházban, azonban eddig csak egy Google Analytics kód volt elhelyezhető az adminisztrációs felületen. Marketinges szakemberek azt ajánlják, hogy a váltásig párhuzamosan üzemeltesd a két rendszert, így ezentúl lehetőséged van akár több UA- vagy G- kezdetű kód rögzítésére is a webshopban. »»»
API
PREMIUMVIP A visszajelzések alapján az utóbbi időben megugrott azon felhasználóink köre, akik az Unas API-n keresztül, külső rendszerből vagy egyedileg fejlesztett kliens alkalmazásból kezelik az áruházakat, azok vásárlóit, termékeit, rendeléseit stb. Számukra lehet hasznos az API dokumentációban bevezetett változás napló, melyben minden nagyobb hangvételű módosítást publikálunk, így a különböző változásokat nem a működés során, a szervertől kapott válaszok alapján kell/lehet lekövetni.
Ezen felül elkészült kettő újabb API végpont, melyek használatával a vásárló csoportokat lehet kezelni, lekérdezni, módosítani stb. »»»
További újdonsága az API-nak, hogy az API kulcsok létrehozásánál megnevezést is fűzhetsz hozzájuk, így láthatod, hogy melyik kulcsot melyik külső rendszernél állítottad be. Mellette pedig már az is látszik, hogy az adott API kulccsal mikor végeztek utoljára műveleteket a webáruházban.
Szeretnél egy egyszerű weboldalt?
Külön is hírt adtunk róla, de itt is megemlítjük, hogy a bérelhető webáruház mellett tartalomkezelő szolgáltatást is nyújtunk kedvező díjakon CMS szolgáltatás néven. Segítségével egyszerűbb weboldalakat állíthatsz össze különböző célokra: bemutathatod céged vagy külön projektre, termékbemutatásra, szolgáltatásra hozhatsz létre egy különálló oldalt saját domain névvel. Ezen szolgáltatásunk grafikai, arculati oldala újult meg, így elérhetők lettek a webáruházakban már megismert különböző kinézetek. Bővebb információt a témával kapcsolatosan itt találhatsz.