Előfizetési csomagok kezelése
Egy integráció lehet ingyenes, de akár lehet előfizetéshez kötött is. Az előfizetéseket, az ezekhez kapcsolódó számlázást, időszak kezelést mind elintézzük helyetted. Megadhatsz havi vagy kedvezményes éves díjakat az egyes csomagokhoz. Az egyes csomagok ára függhet az áruház előfizetési csomagjától (standard, premium, vip), a webáruház termékszámától (1000, 5000, 2000, 100000, stb...) vagy akár csomag és termékszám együttesétől is. Az egyes csomagokat és azok árait előre el kell küldened nekünk. Előfizetői csomagot csak olyan webáruházhoz rögzíthetsz, ami az Unasnál nem tesztidőszak alatt van, tehát már rendelkezik Unas előfizetéssel vagy fejlesztői webshop.
Csomag módosítás
- Az alkalmazás GET kérést küld az Unas felé, a setSubscription végpontra. A kérés a következő adatokat tartalmazza:
shop_id
- áruház egyedi azonosítója
time
- kérés időpontja
token
- a requestApiKey által visszaadott API kulcs
plan
- korábban rögzített csomag
hmac
- ellenőrző hash (mint korábban)
Például:
https://shop.unas.eu/app-123456/setSubscription?shop_id=1000&time=1709206682&token=098f6bcd4621d373cade4e832627b4f6&hmac=66b1132a0173910b01ee3a15ef4e69583bbf2f7f1e4462c99efbe1b9ab5bf808
- Unas válaszban jelzi, hogy a csomagmódosítás sikeres volt-e vagy az esetleges hibával kapcsolatos részleteket:
status
- ok: sikeres módosítás, error: hiba
error
- hiba oka
Hiba lehetséges okai:
hmac
nem megfelelő.
- A kérés nem engedélyezett IP címről érkezett.
- Hibás vagy nem létező
shop_id
.
- A megadott shopban ez az alkalmazás nem telepíthető (csak az integrációs teszt időszakban).
- A megadott shop még tesztidőszakban van.
- Hibás vagy nem létező
token
.
- Az alkalmazás nincs telepítve a megadott áruházban.
- Nem létező csomag.
Fizetések kezelése
Amennyiben az előfizetés rögzítésre kerül, az bekerül az Unas-nál vezetett ügyféltörzsbe, az igénybe vett szolgáltatások közé. A díjak kiegyenlítése az Unas szolgáltatásokhoz hasonlóan, általánosságban velük együtt történik. Ha az integrációval kapcsolatban a webshopnak fizetési kötelezettsége keletkezik (új előfizetés, csomagváltás a külső szolgáltatásnál, webáruházi csomagváltás, termék limit módosítás, egyéb különbözeti díj kezelése), Unas automatikusan díjbekérőt készít a webáruház üzemeltető részére a szokásos módon. Ezt a webáruház üzemeltető akár bankkártyával, akár átutalással is rendezheti Unas felé. A számla minden esetben Unas nevében készül el, az integráció üzemeltetője Unas felé időszakosan számlázza le az addig felgyűlt díjakat, így nagy mértékben csökken a szükséges adminisztráció is. A sikeres fizetésekről Unas az integráció webhook URL-jére értesítést küld POST hívás formájában, ami az alábbiakat tartalmazza:
type
- webhook hívás típusa (értéke ebben az esetben payment)
amount
- áruház üzemeltető által fizetett nettó összeg
commission
- UNAS jutaléka
currency
- Fizetés pénzneme ISO 4217 alapján
shop_id
- áruház egyedi azonosítója
time
- kérés időpontja
token
- kéréshez generált egyedi hash
hmac
- ellenőrző hash (mint korábban)
Például:
https://app-123456.com/app/webhook?type=payment&amount=1000&commission=0¤cy=HUF&shop_id=1000&time=1709206682&token=098f6bcd4621d373cade4e832627b4f6&hmac=66b1132a0173910b01ee3a15ef4e69583bbf2f7f1e4462c99efbe1b9ab5bf808
Ugye te is látod, hogy ezzel mennyire megkönnyítjük a dolgodat, nem kell előfizetői rendszert kialakítanod, nem kell online bankkártya elfogadást megvalósítanod, csupán havonta egyszer kell számláznod az Unas felé. Természetesen a számlázásért, a tranzakciós díjakért és az egyéb adminisztrációs folyamatok kezeléséért cserébe az Unas jutalékot számít fel, ami mindig egyedi megállapodás részét képezi.