Készítettünk egy demo integrációt, amivel alapfunkciókat szemléltetünk. Ha jóváhagytuk az integráció fejlesztésedet, akkor a fejlesztői webshopodban, a Beállítások / Fizetés, Szállítás, Logisztika / Kiszervezett logisztika menüben megtalálod a Lorem Fulfillment fantázia nevű demo integrációt. Itt kipróbálhatod, hogy miként működik a külső integrációk telepítése és törlése, valamint működés közben is tesztelheted a kiépített funkciókat.
Működés
A demo integráció megrendelések automatikus, felhasználói beavatkozás nélküli csomagfeladását szimulálja egy virtuális logisztikai partner felé. Telepítés után első körben a beállításokkal találkozol. Itt állíthatod be, hogy milyen státuszú megrendeléseket adjon fel szállításra az integráció. Összerendelheted, hogy kiszállítás alatt, átvétel után vagy sikertelen kézbesítés esetén milyen státuszba váltson a megrendelés.
A beállítások mentése után a megrendelés listában azon megrendeléseket láthatod, melyek státusza egyezik az általad megadottakkal. Tehát listázásra kerülnek azok a rendelések, amelyeket az integráció fel fog adni szállításra, amelyek kiszállítás alatt vannak, illetve amelyek lezárultak. Ha a fejlesztői webáruházadban nincs egy rendelés sem, érdemes néhányat leadni tesztelés végett, ezeket az integráció a getOrder API végponton kérdezi le a webshopból. A rendelés listát a jobb felső sarokban található gomb megnyomásával frissítheted. Ha a webáruház VIP csomaggal rendelkezik, akkor a demo integráció egy automata folyamatot is létrehoz a setAutomatism API végpont használatával. Ez arra szolgál, hogy ha történik egy megrendelés státuszváltás a webáruházban, arról értesíti a külső szolgáltatást. Amint jön egy ilyen értesítés (webhook), a megrendelés lista automatikusan frissülni fog.
A gombsorban találsz egy Szimuláció gombot, amivel a saját folyamataidat szimulálhatod, jelen esetben a megrendelések között található feladható rendelések adatait továbbítja a képzeletbeli kiszállító cég felé, azután pedig a beállításoknak megfelelően átváltja a megrendelés státuszát. Természetesen bármilyen gombot elhelyezhetsz ide vagy a saját rendszeredben időzített munkákkal vagy a webhook alapján is indíthatsz különböző folyamatokat. A valóságban tehát a demo integráció esetén ez úgy néz ki, hogy az áruház adminisztrátora kiszállítható státuszúra tesz egy rendelést, az integráció háttérrendszere kap egy webhook értesítést a státuszváltásról, ami által frissíti a saját megrendelés listáját, illetve intézi az azokkal való teendőket. A csomagfeladás ezzel teljesen automatizálttá válik, az e-kereskedőnek csupán egy feladata van: a feladandó rendeléseket a megfelelő státuszba tenni. Zárójelben jegyezzük meg, hogy erre sem feltétlen van szükség, hiszen ha egy webshopban minden termék van raktáron, a kiszállításhoz nem kell emberi jóváhagyás, a feladandó rendelések státusza lehet a kezdeti státusz is vagy éppen az, amibe a sikeres bankkártyás fizetés váltotta át automatikusan. A háttérfolyamatok végeztével a szimuláció véletlenszerűen, sikeresen vagy sikertelenként beállított státuszok valamelyikébe teszi a megrendelést.
Forráskód
Ha kipróbáltad a demo integrációt, annak forráskódját is átnézheted, a fájlokhoz GitHubon férsz hozzá. Természetesen ez csak minta, ami példaként szolgál, hogy milyen jellegű feladatokat lehet megvalósítani integráció fejlesztésével. Csak a fantázia szab határt, hogy a rendelkezésre álló API végpontokkal és belső funkciókkal, milyen szolgáltatásokat illesztesz az Unas webáruházakhoz.