Lassan egy éve befolyásolja mindennapjainkat a világjárvány, megváltoztatva a hétköznapi életünket. A sok negatív hír mellett most felcsillant a remény a vakcina előállításával, melyet hosszas kutató és fejlesztő munka előzött meg. De nem csak a COVID laborokban folyik a munka, az Unas fejlesztő részlege sem pihen, megállás nélkül készítjük a különböző funkciókat, bővítjük a webáruház rendszert, hogy még szélesebb körű szolgáltatást tudjunk biztosítani ügyfeleink számára. Különösen szükség van erre, hiszen január eleje óta újabb 500 webáruház nyitotta meg kapuit Unas motorral, amivel már 6500-ra nőtt az előfizetők száma. Újabb fejlesztési hírünkben lesz szó külső integrációkról, az elmaradhatatlan marketing területet érintő fejlesztésekről, megrendelések kezeléséről, de a legújabb API változásokat is bemutatjuk. Tarts velünk és nézd meg, mi és hogyan változott az elmúlt időszakban a legnépszerűbb webshop motor gépházában.
Megrendelések kezelése
Sok megrendelést feldolgozó webáruházak esetén fontos szempont, hogy milyen lehetőségek vannak a megrendelés lista szűkítésére. A keresés mellett, 12 szempont szerint szűrhetők a rendelések, amiből az egyik legfontosabb a dátumszűrés. Eddig itt a megrendelés beérkezésének idejére lehetett szűrni, ezentúl viszont az utolsó módosítás dátuma alapján is lehet szűkíteni a listát. »»»
VIP Szintén a megrendelés listában, beállítástól függően használható a különböző termék paraméterre történő keresés. Itt figyelembe kell venni, hogy sok megrendelés és termékparaméter esetén nagyban lassíthatja a lista generálását, ha minden rendelésben szereplő termék, minden paraméterének értékét végig kell vizsgálnia a rendszernek. »»»
Minden raktárban előfordul, hogy a készlet nem egyezik a nyilvántartott raktárinformációkkal. Ezáltal előfordulhat az is, hogy a webáruházban olyan terméket rendelnek, ami készleten kellene legyen, de a raktárban mégsem található. Ha az adott tétel nem szerezhető be, a megrendelésből azt a tételt vagy a komplett rendelést törölni kell. Tétel törlés esetén szétválasztottuk az eseteket, kérdést teszünk fel az adminisztrátornak, hogy a törölt tételben szereplő termék visszakerüljön a raktárra (pl. a vásárló lemondta) vagy a fent részletezett hiány miatt ne. Ezzel egységes lett a működés a komplett megrendelés törléssel.
VIP Egyre többen használják a beszerzés funkciónkat, mellyel nagyban megkönnyíthető a megrendelésekben szereplő termékek beszerzése. Optimalizáltuk a háttérfolyamatokat, így a nagyobb méretű beszerzési listák is gyorsabban töltődnek be, nem kell hosszabb időt várni az eredményre. »»»
Marketing téren történt változások
VIP Az egyik kulcsfontosságú funkciónk a VIP csomagban a készletértesítő és az árcsökkenés értesítő. Ezekre feliratkozhat a látogató és emailben jelezzük felé, ha egy bizonyos termék ára csökken vagy újra raktárkészletről elérhetővé válik. Bővítve a funkciót, egyrészt a vásárló felületen a profiljában láthatja a vásárló, hogy mely termékekre iratkozott fel, másrészt az adminisztrációs felületen is láthatja a webáruház üzemeltető, hogy milyen feliratkozások történtek egyes termékekre. Utóbbi nagy segítség annak felmérésére, hogy milyen termékeket várnak a vásárlók vagy éppen milyen termékeket szeretnének olcsóbban megvásárolni a webáruházban. »»»
PREMIUMVIP A rendszerben elérhető számtalan marketingeszköz közül az egyik legfontosabb a kuponrendszer. Kupont sokféleképpen el lehet juttatni a vásáróhoz online vagy akár offline módon is. Kuponokra építve bevezettünk egy új csatornát is. Egy bizonyos kupon szerkesztésekor az adminisztrációs felület alsó részén találsz egy közvetlen kupon URL-t, amit tetszőleges külső vagy belső oldalon elhelyezhetsz. Ha valaki erről az URL-ről érkezve vásárol a webáruházban, a kupon automatikusan beváltásra kerül a vásárlási folyamatban. Ez lehetőséget nyit tehát arra, hogy bármilyen partneroldalról automatikusan kedvezményesen lehessen vásárolni. Így az is megoldódott, hogy pl. emailben linkre kattintva kedvezményes legyen a vásárlás. A kuponok hagyományos felhasználásához hasonlóan a vásárlásnál látszani fog a beváltás, tehát nyomon követhetőek az ezen a csatornán érkező vásárlások. »»»
VIP Erős vásárló szerző marketing eszköz a sokak számára ismert ajándéktermék funkció, amikor is függően attól, hogy a vásárló milyen terméket tesz a kosarába, további termékek közül választhat ajándékot. Ezek lehetnek akár kiegészítő termékek is (pl. egy kávégéphez adható egy adag kávé vagy vízkő oldó tabletta), így is hatást gyakorolva a vásárlóra, hiszen ki ne szeretne ajándékot kapni. Egy termékhez több ajándékot is lehet beállítani, ilyenkor a vásárlónak kell választania a lehetőségek közül. Mostani újításunknak köszönhetően, beállítástól függően, ha csak egy ajándék jár a termékhez, az automatikusan kosárba kerülhet. »»»
Többféle hatósági állásfoglalás került napvilágra a egységárak feltüntetési kötelezettségével kapcsolatban. Vannak termékkörök, ahol kötelező feltüntetni a vételáron kívül az egységárat is a vásárló számára könnyen hozzáférhető helyen, abban az esetben ha az nem egyezik meg a termék eladási árával. Ha a webáruház üzemeltető megadta, akkor eddig a termékoldalakon ez természetesen látható volt eddig is, illetve a listaoldalakon a felugró termékablakban tájékozódhatott erről a vásárló. Újabb kinézetek esetén, beállítástól függően a listaoldalakon a termékkártyákra is kirakható az egységár, ha erre igény van. »»»
Külső integrációk
Érezhető, hogy e-kereskedelem ugrásszerű növekedése változásokra, fejlesztésekre serkentik a különböző szállítással, fizetéssel és egyéb webáruházhoz kapcsolódó szolgáltatásokkal foglalkozó cégeket. Követve az új szereplőket és a meglévők innovációit mi is hajtottunk végre fejlesztéseket velük kapcsolatban.
Szállítási módok
PREMIUMVIP Bővítettük a Csomagkuldo.hu szállítási mód kapcsán elérhető átvételi pontokat is. A többnyire külföldön elérhető, külső szerződött partnerek által kezelt csomagpontokra is van lehetőség ezentúl szállíttatni. Jelenleg csak néhány ország pontjaival bővült a lista, de hamarosan az összes ilyen jellegű pont elérhető lesz a rendszerben. »»»
PREMIUMVIP A MyGLS szállítási megoldás kapcsán elérhetővé tettük a garantált egy napos szállítási opciót, mely 24H szolgáltatáskóddal érhető el. »»»
VIP Hiánypótló szolgáltatást élesítettünk, ami első körben a MyGLS és a Sprinter szállítási módok kapcsán érhető el. A logisztikai cégek rendszeréből visszajelzést kapunk a csomagok státuszáról, amit megjelenítünk a megrendelés részleteinél, illetve a vásárló profiljában is. Ezzel tehát a webáruház adminisztrátora a megrendeléseknél látja milyen stádiumban van a kiszállítás, ami alapján le is zárhatja a megrendelés státuszát. Illetve a vásárló is látja a webáruházba belépve ugyanezt az információt, nem kell a futár cég oldalán a csomagszámmal nyomon követnie a megrendelt kiszállítását.
Fizetési módok
PREMIUMVIP Az OTP bankkártyaelfogadó szolgáltatásának megszüntetésével az ügyfeleket a tavalyi év végén a SimplePay vette át. Bővítettük ezt a fizetési megoldást is a visszatérítés lehetőségével, így ha szükséges, az áruházból elindíthatod a bankkártyával kifizetett összeg visszatérítését a vásárló számára. »»»
PREMIUMVIP Újabb fizetési mód jelent meg az integrált lehetőségek listájában, nevezetesen a megszűnő Wirecard ügyfeleit és rendszerét átvevő Qenta, mely egy osztrák tulajdonú cég, megbízható, közel 20 évre visszanyúló tapasztalattal. »»»
Külső hírlevélkezelők változásai
PREMIUMVIP A méltán népszerű Mailchimp integrációnk a termékek szinkronizációja során most már az aktuális áruházi készletet is átadja a hírlevélkezelő felé, így biztosan nem tudsz olyan termékről hírlevelet, értesítőt küldeni a feliratkozóid számára, amelyek aktuálisan nem érhetőek el, nincsenek készleten. Ugyancsak módosítottuk az elhagyott kosarak kezelését, így ha egyazon vásárlód többször hagy el kosarat az áruházban, azt minden egyes esetben külön eseményként adjuk át a külső rendszer felé. »»»
Számlázók
Kisebb változás történt e téren: ha egy rendeléshez van számlaszám is rögzítve, akkor ez látható a vásárló profiljában is, de elárulunk egy fejlesztési titkot is: ezen funkció előkészíti, hogy a vásárló elérhesse és letölthesse bizonyos esetekben a számlát közvetlenül a profiljából is.
PREMIUMVIP Kifejezetten a CashManFX számlázót érintő fejlesztés, hogy ezentúl minden bizonylat kiküldhető emailben is a számlázón keresztül, de az áruházból vezérelve. »»»
Új árösszehasonlító portál
PREMIUMVIP Folyamatosan jönnek létre tematikus árösszehasonlító oldalak, most a főként bútorokkal, lakberendezéssel kereskedő ügyfeleinknek mutatunk egy új lehetőséget: elérhető lett a biano.hu oldal is a listában. »»»
Egyéb fejlesztések
Egy friss tanulmány szerint az utóbbi egy évben jelentősen megszaporodtak, megduplázódtak a hackertámadások a weboldalak, webáruházak ellen. Túlterheléses támadások mellett az űrlapokat is rendszeresen támadják a robotok. A webáruházak biztonságára mindig különös figyelmet fordítottunk. Emiatt az egyéb űrlapok mellett a vásárló regisztrációhoz is a legfrissebb reCaptcha védelmet építettünk ki, ezzel gátolva az illetéktelen regisztrációkat a webáruházban. Ez egy külön beállítással kapcsolható be. »»»
PREMIUMVIP Korábban utaltunk rá, hogy termékparaméter nélkül nincs webáruház, hiszen amellett, hogy így kapja a vásárló a legtöbb információt a termékről, a paraméterekre épül a szűrés, az összehasonlítás és sok más hasznos funkció. Újabb termékparamétert vezettünk be, Szín szöveggel néven. Ez annyiban különbözik a normál szín paramétertől, hogy plusz szöveget is megadhatsz hozzá, így segítve vásárlóidat az adott szín kiválasztásában. Az új lehetőséggel a színt jelölő piktogramon felül szövegesen is olvasható lesz a szín megjelölése a webáruházban. »»»
Webáruház költözés menü
Nagy örömünkre szolgált eddig is, hogy sok tapasztalt e-kereskedő keres meg bennünket és migrál át hozzánk másik rendszerű webshop motorról. Látva a tendenciákat, a költözés folyamatát még jobban szeretnénk elősegíteni, ezért létrehoztuk a Támogatás szekció Webáruház költözés menüpontját. Itt külső segítség nélkül is van lehetőség Unas rendszerbe áthozni akár a teljes termék adatbázist, ha az üzemeltető rendelkezik valamilyen szabványos export formátummal.
Indulásképpen a folyamat Árukereső és Olcsóbbat adatbázisokkal működik, hiszen ezek a legtöbb webáruháznál rendelkezésre állnak. Természetesen a későbbiekben további formátumokkal fogjuk bővíteni a lehetőségeket, igyekszünk megoldani, hogy bármilyen motorról pillanatok alatt váltani lehessen. A folyamat indítható fájlfeltöltéssel, de lehetőség van URL-ről is áttölteni az adatbázist. A rendszer megpróbálja az adatbázisban szereplő adatokat felismerni és feltölteni a webáruházba. Ha esetleg a forrás adatbázisod nem tökéletes és elakad a feldolgozás, akkor se csüggedj, az Ügyfélszolgálatunkon kollégáink készséggel állnak rendelkezésedre és segítenek a költözésben.
API-t érintő változások
PREMIUMVIP Ha esetleg fejlesztőként olvasod hírünket, most következik a Te szekciód. Bővült az Unas API szolgáltatások köre néhány új lehetőséggel. Ezekhez kapcsolódó részletes leírásokkal kiegészítettük a Tudástárban található API dokumentációt.
- A megfelelő szűrés beállítások használatával lekérdezhetőek a kategóriákra vonatkozó múltbéli információk, azaz pl. a törölt kategóriákról is kaphatsz információt, mindezt a
History
kapcsolóval lehet szabályozni.
- Elkészült újabb API végpontunk is
getStorage
és setStorage
néven, aminek használatával az áruház Fájlkezelőjében található mappák és azokban található fájlok kezelhetők.
- Mind a kategóriák, mind a termékek kapcsán bevezetésre került egy újabb adatszint
minimal
típus. Ennek lényege, hogy valóban csak a legfontosabb, legszorosabban az adott entitáshoz tartozó adatok kerülnek átadásra egy-egy get kérés esetén, így ha csak egyszerű terméklistára van szükség, ennek a használata ajánlott.
- API kulcs alapú azonosítás esetén ezentúl a válaszban visszakapod a jogosultságokat is, amivel ellenőrizheted, hogy a számodra szükséges funkciók elérhetőek-e az adott API kulccsal. Ezt a
Permission
részben találod.