Már megszámolni sem tudjuk hány fejlesztésről adtunk hírt ebben az évben. Ezekből mindenki számára látható, hogy az Unas rendszer valóban folyamatosan fejlődik. Igyekszünk napról napra új funkciókat, új lehetőségeket és integrációkat az előfizetőink kezébe adni, növelve ezzel a hatékonyságukat és sikerüket. Elérkezett az év utolsó fejlesztésekkel foglalkozó blogbejegyzése. Az aktuális fejlesztések is több területre terjednek ki, nagy hangsúlyt kaptak a külső szolgáltatások, integrációk, de a saját belső funkciók terén is végeztünk bővítéseket. Így ismét egy terjedelmes fejlesztési hírt tudunk partnereink elé tárni.
Magyar adószám ellenőrzés automatikusan
PREMIUMVIP Minden cégtulajdonos számára ismeretesek az elmúlt időszak törvényi változásai, amelyek érintették a
webáruházas rendelések számlázásást is. Az adószámmal rendelkező alanyok számára kiállított számlákat a NAV rendszerében kötelezően rögzíteni kell. Ezzel előtérbe került egy korábban kifejlesztett funkció, amivel a vásárló adatainak megadásánál bekapcsolható egy előválasztó. Az előválasztóval a vásárló választhat, hogy cégként vagy magánszemélyként adja le a rendelését. Természetesen, ha céget választ, az adószám megadása is kötelező lesz.
Ez azonban még kevés ahhoz, hogy a számlák biztonságosan, hibamentesen át tudjanak kerülni a NAV rendszerébe. Sokszor elírja a látogató az adószámot vagy mást ad meg tévedésből. Kulcsfontosságú fejlesztésünk által ezentúl lehetőséget biztosítunk a NAV központi online szolgáltatásán keresztül a vásárló által megadott
adószám ellenőrzésére. Az ellenőrzésre háromféle lehetőséget adunk. Ellenőrizhető kizárólag az adószám formátuma, lekérdezhető a létezése a NAV adatbázisában illetve vizsgálható, hogy az adott vásárlóhoz tartozik-e. Fontos kihangsúlyozni, hogy a funkció akkor tud megfelelően működni, ha a NAV biztosítja az adat ellenőrzést - sajnos az eddigi tapasztalatok azt mutatják, hogy vannak szolgáltatáskiesések a hivatal oldalán. Abban az esetben, ha a név és az adószám kapcsolata is ellenőrzésre kerül, hibaüzenetet kaphat a vásárló, ha nem pontosan adja meg a vállalkozása nevét.
»»»
Ha már adószámról esik szó, itt érdemes megemlíteni, hogy EU adószám esetén már korábban is megvolt a lehetőség, hogy ellenőrizze a rendszer a központi uniós adatbázisban a megadott adószám létezését. Ezzel uniós cégek automatikusan ÁFA nélkül vásárolhatnak a webáruházban.
Raktár információk marketing értéke
VIP Termékek kezelésénél több módot biztosítunk a különböző raktárkészlet információk kijelzésére. Meg lehet jeleníteni a konkrét értéket, vagy csak "van" illetve "nincs" szöveget, esetleg eltüntetni ennek kijelzését stb. Azonban a raktárkészlet információ marketing célokra is használható, illetve szükség lehet arra, hogy nagyobb mennyiség raktározása üzleti szempontból ne legyen publikus.
Bővült a választható opciók köre, ezentúl megadhatóak különböző intervallumokhoz tetszőleges szöveg tartalmak, így jelezhető, hogy adott termék például hamarosan elfogy vagy éppen nagyon sok van belőle. Bizonyos mennyiség alatt megjeleníthető például "utolsó darabok" vagy "külső raktárról" felirat, nagyobb mennyiség esetén az "azonnal raktárról" üzenet. Mindezek természetesen a webáruház különböző nyelvein is kezelhetőek.
»»»
Státuszváltás fizetés alapján
VIP Ha a vásárlás megtörtént, sok esetben nem ugyanazon folyamat részeként történik meg a rendelés kiegyenlítése a vásárló által, így várni kell a banki válaszra, majd ezt követően lehet elkezdeni a rendelés feldolgozását, termékek összekészítését, azok postázását stb. Ezen folyamatot elősegítendő a speciális fizetési módok esetén ha megérkezik a banktól a
sikeres fizetésre vonatkozó válasz, az adott
rendelés státuszát automatikusan át lehet állítani egy tetszőlegesen beállított státuszra. A megrendelés beérkezésekor tehát alapértelmezett státuszba kerül, az online vagy bankkártyás fizetés lezárulta után pedig fizetve státuszba kerülhet. Ezzel szintén külön listázhatóak azok a megrendelések, amelyeket a kiválasztott státuszba kerülnek.
»»»
Kosárérték növelés kuponnal
VIP Kupon kezelés terén eléggé széleskörű a beállítási lehetőségek tárháza, de ha egy jó ötlet vagy igény merül fel, bővítjük a rendszert. Így került a webáruházmotorba a kuponok kezelésénél a következő opció: a kupon által érintett termékek esetén meghatározható, hogy adott termékekből mekkora mennyiségnek kell a kosárban lenni a kupon felhasználásához. Azaz könnyen kezelhető például, ha adott termékből felhalmozódott a raktárkészlet és ezt szeretné értékesíteni, hiszen kuponnal tudja ösztönözni nagyobb mennyiség vásárlását ugyanazon termékből.
»»»
Külső szolgáltatások, integrációk változásai
PREMIUMVIP Bár főleg a hölgyek körében népszerű, talán nem kell senkinek bemutatni a
Pinterest képmegosztó oldalt. A szolgáltatás lehetővé teszi, hogy a regisztrált felhasználók témák szerint rendezetten fényképeket osszanak meg egymással. Ennek elősegítésére építettük ki a portál számára szükséges feed formátumot.
»»»
PREMIUMVIP Ismét bővítettük a Piacterek menüt egy új szereplővel, ez a gyűjtő plázaként funkcionáló
Topseller.hu. Újabb lehetőség arra, hogy a kereskedő több platformon is megjelenjen a termékeivel. Az értékesítés jutalékos alapon működik ennél a portálnál.
»»»
PREMIUMVIP Több ár-összehasonlító oldal kezdett foglalkozni Google Shopping hirdetésekkel. Google Shoppingban a webáruházaknak nem csupán közvetlenül, hanem összehasonlító oldalakon (Google CSS partnereken) keresztül is lehetőségük van sokszor árelőnnyel hirdetni. Az
Olcsóbbat.hu által futtatott Shopping kampányok konverzióméréshez kialakítottunk egy mérési lehetőséget. Ezzel egyértelműen mérhető, hogyan teljesített ez a marketing csatorna.
»»»
PREMIUMVIP Szállítási módot érintő fejlesztésünk az
ExpressOne kapcsolat bővítése volt, melynél ezentúl beállítható egy-egy megrendeléshez a biztosítás és raklapos kezelés lehetősége is.
»»»
PREMIUMVIP Az
UniCredit fizetési megoldás kapcsán a bank iránymutatásai alapján átállítottuk a rendszert a 3D Secure 2.0 verzióra. Hogy ne legyen ennyire száraz a megfogalmazás: ez a fizetési mód is kezeli, támogatja ezentúl a biztonságosabb online fizetési metódust, amit az Európai Unió az év végéig tesz kötelezővé minden banktársaság, online bankkártya elfogadó számára.
»»»
VIP+ A nyáron elkészített
Emag kapcsolatot is bővítettük a visszajelzések alapján: ezentúl látható a termék paraméterek (karakterisztikák) esetén az Emag oldali azonosító, ami akkor tesz jó szolgálatot, ha valamilyen hibajelzés érkezik az Emag oldaltól a paraméterek kapcsán - így könnyebb azonosítani, hogy pontosan melyik karakterisztikával, paraméterrel van probléma, mit kell javítani.
»»»
PREMIUMVIP A webáruház online marketing eszközei közül most a
Yuspify opciót dolgoztuk át, így pontosabban, több adattal lehet követni, hogy a vásárlók, látogatók milyen tevékenységet folytatnak az oldalon, mit vásárolnak meg stb.
»»»
PREMIUMVIP A külső hírlevél szolgáltatók közül partnereink körében egyik legnépszerűbb a
Mailchimp megoldása, így külön figyelmet szentelünk ezen programnak. Most átalakítottuk a belső működést, így a hírlevélkezelő felé történő adatátadás nem a vásárlási folyamatban történik, hanem a háttérben, külön szálon. Szintén módosítottuk a termékszinkront, melytől azt várjuk, hogy gyorsabban kerülnek átadásra a termékek a hírlevél szolgáltató felületére. Ezeken kívül egyéb pontokon is optimalizáltuk a kapcsolatot, hogy minél több ügyfelünk hasznára lehessen.
»»»