Ismét eljött az ideje, hogy összefoglaljuk és hírt adjunk a közelmúltban elkészült fejlesztésekről, integrációkról. Fejlesztőink jobbnál-jobb és hasznosabb funkciókat, integrációkat készítettek el, melyek növelik a vásárlói élményt, hatékonyabbá teszik az adminisztrációs folyamatokat, valamint új külső megoldásokat tesznek elérhetővé.
Képkezelés változása
STANDARDPREMIUMVIP Ügyfeleink megszokhatták, hogy nem csak új funkciók fejlesztésével foglalkozunk, hanem időnként visszatérünk korábban készült megoldásokhoz és azokat optimalizáljuk, kiegészítjük. Most a képkezelés került sorra. A termék szerkesztésnél a második lapfülön tölthetőek fel a termékfotók. A termékfotókhoz azonban tartoznak egyéb dolgok is, melyekkel érdemes foglalkozni.
Fontos információként megjelenítjük a
kép méretét, így könnyen áttekinthetővé válik, ha valamelyik termékhez nem ideális méretű fotó került feltöltésre. Közösségi megosztáskor az
OG image-ként beállított termékkép jelenik meg. Mivel a portálok (pl. Facebook) megkövetelnek bizonyos méretarányt, ezért nem biztos, hogy a termék fő képe lesz ideális megosztáskor. Emiatt ezentúl egyszerűen beállítható, hogy a feltöltött képek közül melyik legyen az OG image.
Törekszünk arra, hogy a legmélyebb SEO beállításokat biztosítsuk a felhasználóink számára és semmiben se kelljen kompromisszumot kötniük. Az összes feltöltött termékképhez külön-külön bevezettük a
fájlnév és
ALT/TITLE attribútum beállítási lehetőséget. Így minden termékfotó keresőoptimalizálási tulajdonságai egyenként állíthatóak ezentúl.
»»»
Menthető szűrés
VIP A legutóbbi
fejlesztési hírünkben beszámoltunk arról, hogy a vásárlói felületen, a kategóriákban található szűrőt funkcionálisan fejlesztettük, új technikai alapokra helyeztük és egyben gyorsítottuk is. Ez lehetőséget adott arra, hogy további funkciókat alakítsunk ki. Bizonyára sokakkal előfordult már, hogy többször visszatért egy webáruházba és mindig ugyanazokat a szűrőket kellett beállítania. Az egyik vásárló mindig ugyanazt a méretű, típusú cipőt keresi, a másik ugyanahhoz az autótípushoz keres alkatrészt, a harmadik pedig egy bizonyos mobiltelefonhoz szeretne kiegészítőket vásárolni.
Erre alakítottuk ki a
menthető szűrést. Beállított szűrés kombinációt a regisztrált vásárló elmentheti magának későbbi használatra. A mentett szűrők megtalálhatóak lesznek a szűrőbox tetején, illetve a vásárló profiljában, az erre elkülönített fülön. Nem kell mást tegyen a látogató, mint belépés után elnavigálni a saját szűrőkombinációihoz és egy kattintással a megfelelő kategóriába érkezik, ahol már csak a számára releváns termékeket fogja látni.
»»»
Szállítási módokat érintő változások
VIP Nagyobb mennyiségű rendelést lebonyolító áruházaknál fontos lehet, hogy a vásárló által megadott megjegyzést külön válasszuk webáruház üzemeltetőjének szánt megjegyzésre illetve szállítónak címzett információkra. Kiépítettük a külön kezelt
szállítónak szóló megjegyzést, melynek beállítása után a vásárló külön adhat meg olyan információt, ami a futárcég számára fontos, a kézbesítést segíti. Természetesen ez a megjegyzés átkerül a kiépített kapcsolatokon keresztül a logisztikai cégeknek és a kinyomtatott címkén is megjelenhet.
»»»
PREMIUMVIP A szállítói piac legnépszerűbb szereplője, a
GLS is bővítette szolgáltatási körét. Az eddigi GLS Connect és GLS Online után új csomagfeladási rendszert fejlesztett ki
MyGLS néven. Új szerződőket már csak ebben a rendszerben fogad a szolgáltató. Az új ügyfélszoftver segítségével a webáruház felületén adhatóak fel a csomagok, onnan címke nyomtatható valamint a csomagszám is visszakerül a rendelés adataihoz.
»»»
PREMIUMVIP Eddig csak a házhoz szállítást lehetett a DPD Weblabel-en keresztül intézni. Új opcióként jelenik meg a
DPD Weblabel Csomagpont, így az eddigi manuális csomagrögzítés mellett elérhetővé tettük az API-n keresztüli automatikus csomagrögzítést is, melynek használatával néhány kattintással feladhatja DPD Csomagpontra történő szállítási igényét is.
»»»
PREMIUMVIP ExpressOne változások: API adatátadás esetén bevezettük a címke típus választási lehetőséget, így az adott ügyféligényeknek megfelelő címke nyomtatható valamint a csomag darabszám is beállítható, így befolyásolva a nyomtatandó címkék számát. Ezentúl beállítható az SMS küldési lehetőség is, tehát a vásárló az általa megadott telefonszámon keresztül kaphat információt a szállítótól.
»»»
PREMIUMVIP Fürgefutár kapcsán bevezetésre került az eddigi saját csomagazonosító mellett a szállítást végző cég csomagszáma is, mely főképp a vásárló számára nyújt segítséget. Ezzel nyomon követheti a rendelését, ezért ez az adat az értesítő email-ekben is szerepeltethető közvetlen linkkel. Emellett természetesen megmaradt a Fürgefutár azonosító is, ami az elszámoláskor ad támpontot.
»»»
PREMIUMVIP A
Csomagküldő.hu román piacon működő testvére, a
Coletaria.ro esetén bevezettük a házhoz szállítás opciót, eddig itt csak a csomagpontos szállítás volt elérhető.
»»»
Kedvezmény kalkulátor
PREMIUMVIP Fontos kosárérték növelő módszer, ha a vásárló látja a vásárlási folyamatban, hogy milyen értékben kell még terméket a kosarába helyeznie, hogy ingyenes legyen a szállítás vagy jogosult legyen végösszeg szerinti kedvezményre. Utóbbit fejlesztettük ki most: ha a végösszeg kedvezmény sávosan kerül beállításra az áruházban, a vásárló láthatja, hogy a következő sávhoz mennyit kell még vásárolnia és akkor milyen mértékű kedvezményhez juthat.
»»»
Árösszehasonlító
Továbbra is gombamód szaporodnak az árösszehasonlító oldalak, sok azonban közülük alacsony minőséggel bír. Amelyiket hasznosnak találjuk az ügyfeleink számára, azokat beépítjük a rendszerbe. A listában látható portálok mellett a keresővel további formátumokat érnek el a felhasználóink.
PREMIUMVIP A
Kelkoo 22 országban üzemeltet árösszehasonlító portálokat, nemrég hazánkban is megkezdte a működését. Kialakítottuk a számukra szükséges feed formátumot, valamint a vásárlók tevékenységét ezután már a Kelkoo segítségével is nyomon lehet követni.
»»»
PREMIUMVIP Új árösszehasonlítóként jelenik meg rendszerünkben a
wsfind.com oldal, amely újonnan induló üde színfoltja a hasonló oldalaknak.
»»»
OTP áruhitel
PREMIUMVIP Tartós fogyasztási cikkeket forgalmazó webáruházaknál érdemes áruhitelt, pontosabban fogalmazva áruvásárlási kölcsönt kínálni a vásárlóknak. Eddig a Cetelem és a Cofidis megoldásai voltak elérhetők a rendszerben. Új integrációként kiépítettük az
OTP áruhitelt is. A bank szolgáltatásával 20.000 Ft-tól 1.000.000 Ft-ig vehető igénybe az online áruhitel, akár önerő nélkül is. A folyamat egyszerű, gyors, a szerződéskötés pedig videóhívással, papírmentesen (online) történik. Hasonlóan a többi beépített áruhitelhez a termékoldalakon egy kalkulátort helyeztünk el, ahol a látogató kiszámolhatja a törlesztőrészletet, majd a vásárlási folyamat végén a tényleges hitelkérelmet is elindíthatja.
»»»
Egyéb kisebb változások
STANDARDPREMIUMVIP Az egyre gyakoribb robottevékenységek miatt több helyre is beépítettük a
reCaptcha védelmet. A reCaptcha a Google által fejlesztett manapság talán leghatékonyabb megoldás a nem emberi felhasználók elleni harcban. A reCaptcha felhasználási feltételeit a webáruház adatvédelmi tájékoztatójában vagy a reCaptcha badge segítségével lehet jelezni a vásárlók felé. Az utóbbi megoldás pozíciójának beállítására vagy kikapcsolására lehetőség nyílt.
»»»
STANDARDPREMIUMVIP Ha a megrendelés listából megtekint egy megrendelést az adminisztrátor és onnan visszatér a listához, akkor az
utoljára megtekintett rendelés sorához gördítünk és annak sorát rövid időre fehér háttérrel jelöljük. Ezzel az módszerrel látszik, hogy melyik sornál járt utoljára a feldolgozásban.
»»»
STANDARDPREMIUMVIP A listás termék módosításnál is megjelenítjük ezentúl a termék fotóját, a könnyebb azonosíthatóság érdekében.
»»»
PREMIUMVIP Sok termékparamétert használó webáruházak esetén nyújthat segítséget a termék paraméterek tömeges törlési lehetősége.
»»»