Új választható kinézetAz elmúlt néhány évben átbillent a mérleg, már többen látogatják a webáruházakat mobil eszközökről, mint asztali gépekről, a 2019-es év pedig új trendeket hozott a webáruházak grafikai megjelenését illetően. Aki a maximumra törekszik, annak az egyedi kinézetcsomagunkat ajánljuk, de emellett fontosnak tartjuk, hogy az is választani tudjon a beépített kinézetek közül, aki nem szeretne erre külön költeni. Hosszú tervezés után, szakértők bevonásával, a mobilos használhatóságot legfőképp szem előtt tartva készítettünk el egy új választható kinézetet rendszerünkben, 1600-as számmal. Felhasználtuk a legkorszerűbb technikákat, ami elősegíti a keresőoptimalizálást, a gyors betöltést és a jó konverziós rátát. Az új sablont a minimál design jellemzi, az üzemeltető által használt saját stílusához igazodó módosítható elemek és a vezérszín a domináns. Nyolc színváltozat készült, de az átszínezés költséghatékonyan megoldható.

Fejléc, Kategória menü és Slideshow

A fejléc méretét minimalizáltuk, annak érdekében, hogy a legfontosabb tartalmak görgetés nélkül is látszódjanak, gördítés esetén pedig a fejléc magassága tovább csökken, de a görgetés alatt végig látható marad. A fejléc közepén kapott helyet a webáruház logója, tőle jobbra a kereső, a kosár, illetve több nyelv vagy pénznem használata esetén ezek választási lehetőségei találhatóak. A logótól balra legfontosabb helyen a Termékek teljes szélességű lenyíló kategória menüje látható, aminek a jobb szélére itt is tetszőleges tartalom szerkeszthető. Mellette a Profil, illetve opcionálisan létrehozható két menüpont jelenik meg (további saját menüpontok a láblécben jelennek meg). Mobilon ugyanezek ikonos formában a logó alatt egy sorban érhetőek el. A slideshow a webáruház kirakata, ha abban a tartalom megfelelően dinamikus és megragadja a vásárló figyelmét, akkor érdemes használni. Az új designban sem korlátoztuk a slideshowba feltöltött képek magasságát. Az új trendeknek megfelelően a mintaáruházban, illetve a minta elemeknél olyan magasságú képeket használunk, ami kitölti a teljes képernyőt és a fejléc alá is befut. Az 1600-as kinézetben is megmaradt az 1500-as kinézetből megismert slideshowszerkesztő, amivel grafikai tudás nélkül is szabadon szerkeszthető szöveges tartalom a képre vagy akár gombok is beilleszthetőek, amelyek tetszőleges animációval úszhatnak be a slideshowba bármely irányból.

Új kosár oldal és vásárlási folyamat

Néhány évvel ezelőtt az egy oldalas vásárlási folyamatot éltette mindenki. Ez jó volt olyan áruházaknál, ahol kevés funkció és opció befolyásolta a vásárlást. Azonban manapság, amikor pontgyűjtés, kuponbeváltás, ajándéktermék, különféle speciális szállítási és fizetési megoldások, kedvezmények vannak, melyek összefüggnek kosárértékkel, vásárló csoportokkal, szállítási területtel, jobb konverziót hoz a több lépéses pénztárfolyamat. Ennél maradva újítottuk meg a kosár oldalt, amelynél asztali verzióban jobb oldalon egy megrendelés összesítő doboz került elhelyezésre. Ebben hosszabb terméklista esetén is felül látható a végösszeg, az esetleges megtakarítás, a szállítási módok költségei és a kuponbeváltás mező, valamint itt tud továbbhaladni a vásárló a következő lépésre. A kosárban lévő termékek alatt használhatjuk az upsale és cross-sale ajánlatokat, illetve itt tud ajándékot is választani a vásárló. Az adatok megadása után szállítási és fizetési módok választhatók ki, valamint a szükséges egyéb paraméterek bekérése történik meg. Ezután egy összesítő oldal következik a rendelés összes adatával, aminek a jobb szélén szintén megtalálható az összegző doboz, így jól látható merre kell haladni a rendelés véglegesítéséhez. Mobil eszközök kijelzőjén a sok tartalom miatt hosszú lehet a kosároldal, ezért a megrendelés gomb lejjebb gördítés esetén a fejléchez tapad, ezzel is növelve a használhatóságot.

Gyorsított betöltés, PageSpeed érték és HTML validálás

Vannak tényezők amiket a látogató nem lát, illetve a legtöbb webáruház készítő cég sem beszél róla, de fontosak egy kinézet technikai hátterében. Az új kinézetnél alapból működik a lazyload funkció, ami azt jelenti, hogy nem töltődik be minden elem, kép a böngészőbe, ami a látható tartományon (viewport) kívül esik, ezzel gyorsítva a betöltést. Bekapcsolható továbbá a CSS és JS fájlok összevonása is. A kinézetet PageSpeed szempontjából is optimalizáltuk, ahogy a mintaáruháznál látszik, asztali verzióban közel 100 ponttal teljesít a sablon, de mobilon is rendkívül jónak mondható a kiinduló érték. A Chrome böngésző beépített auditja alapján a sablon teljesítménye 90 pontot kapott, SEO értéke pedig 98-as. Manapság kevés valid HTML oldalt találunk, de ahogy korábbi kinézeteink esetében, úgy az alapstruktúra itt is HTML hibáktól és figyelmeztetésektől mentes. Ezek a dolgok segíthetik a keresőkben való előbbre jutást, azonban ez a kinézettől függetlenül nagyban függ a tartalomtól. Ha valaki nem megfelelő tartalmat tölt fel, úgy a PageSpeed érték is csökken és a HTML szerkezet sem lesz hibamentes.

Néhány áruház az új designnal

A mintaáruházat itt találja: Design1600.unas.hu. Több ügyfelünk már átállt az új arculatra, közülük néhány webáruház:
Cipoandbaxx.hu, Robotdoki.hu, Netbolt.eu, Decoworld.hu, Makettek.hu, Dallmayrkave.hu, Mckop.hu, Stunterstore.hu, Legendasjatekok.hu, 7lei50.ro