Három hónappal az
1600-as megjelenése után új választható kinézettel készültünk el. Az
1700-as sorszámmal ellátott sablon több újdonságot is hozott az előzőekhez képest. A szokásunkhoz híven ebből is több színváltozat készült, illetve a vezérszín itt is egyszerűen módosítható. Az új arculathoz is készítettünk egy mintaáruházat, ami a
design1700.unas.hu címen érhető el. Feltöltöttük mintatermékekkel, menükkel, tartalmakkal, hogy minden funkciót be tudjunk mutatni. A mai naptól már kiválasztható az új sablon az adminisztrációs felületen béta tesztelésre. Ebben a cikkben azokat a változtatásokat foglaltuk össze, amiben különbözik ez a sablon az előzőektől.
Fejléc
A legfőbb különbség a korábbi sablonokhoz képest az egyszerű, kompakt, de mégis vezérszínében jellegzetes fejléc lett, ami ezúttal nem változó magasságú, de megmarad az oldal tetején görgetés során is. Egy sorba rendeztük az elemeket, ami a bal oldalon a logóval indul. Mellette helyezkedik el a menü, aminek kialakítása során 6-8 menüpontot javasolunk azok hosszúságától függően. A menüben először a kategóriák jelennek meg, azután pedig a plusz menüpontok. Így különböző kombinációkban megoldható a menü felépítése. Megoldható az is, hogy Termékek főkategória alatt van a többi kategória és mellette többi menüpont, vagy szerepelhet több főkategória egy sorban néhány plusz menüvel. A menük mellett a szokásos kezelőikonok kaptak helyet, a keresés, a profil, a kosár és a nyelv illetve pénznem váltó lehetőség. Az egy soros fejlécet mobil kijelzőn is megtartjuk így további helyet biztosítva a tartalomnak.
Menü kibontás
A kategória menü újdonsága, hogy csak akkor lesz teljes szélességű a lenyíló rész, ha benne sok alkategória van (pl. mintaáruházban a
Műszaki cikk). Kevesebb alkategóriát tartalmazó főkategóriák esetén pedig csökkentett szélességben láthatóak a szintek (pl. mintaáruházban a
Divat, ékszer). Mindkettőhöz a korábbiakhoz hasonlóan szerkeszthető a jobb oldalra grafikai tartalom (pl. kép). Utóbbival megegyezően láthatóak a plusz menük almenüi is a fejlécben. A jobb oldalon található ikonok között a profilt érdemes megemlíteni, aminél szintén lenyíló formában lehet bejelentkezni és regisztrálni.
Még több módosítható elem
Az új kinézetben nagyobb hangsúlyt fektettünk a módosítható elemek, bannerek kezelésére, beállítási lehetőségeire. Így minden eddiginél több, az adminisztrátor által beállítható elem került elhelyezésre. 19 különböző helyen lehet tetszőleges képi vagy szöveges tartalmat megjeleníteni. Megtartottuk természetesen az áruház kirakataként is bevethető főoldali slideshow funkciót, ennek megfelelő használatáról a
beépített marketing eszközök című cikkünkben is írtunk.
A teljes szélességű banner alatt termék ajánlót érdemes megjeleníteni a legfőbb húzótermékekkel, míg ezt követően a főoldal gyakorlatilag teljes egészében testre szabható módosítható elemekkel lett ellátva. 8 elem következik a termékajánló alatt, melyek között van teljes szélességű, de van olyan is, amelynél a két elem egymás mellett látható. Van lehetőség a kiemelt hírlevél feliratkozó box mellé egyedi tartalmat, képi elemet helyezni, így is felhívva a látogató figyelmét a feliratkozásra, de hasonló módon található külön szerkeszthető egység a további termékajánló mellett is. Itt is használhat olyan elemet, amiben alapból 4 képkocka található, de ez igény esetén bővíthető korlátlan számban. Nagy sikernek örvend a márka sliderünk, amit ebben az arculatban is alkalmaztunk.
A tudatos vásárló, ha nem talál valamilyen információt, azt a webáruház láblécében keresi. Bővítettük itt is a lehetőségek tárházát, a manapság szokásos négy oszlopos menükkel ellátott rész felett és alatt is található egy teljes szélességű módosítható elem, melyet további információk megjelenítésére használhat. Említésre méltó még az 1600-as sablonból örökölt megrendelés folyamatban megjelenő összegző doboz, aminek az alsó része szintén tartalmaz különálló módosítható elemet. Természetesen nem kötelező az összes módosítható elemet használni, ha nincs rá szükség kikapcsolhatóak.
Sebesség és technikai háttér
Igyekeztünk úgy kialakítani az új választható sablont, hogy az terméktípustól függetlenül a legtöbb áruháznak megfelelő legyen. Nagy figyelmet fordítunk továbbá arra, hogy gyors legyen és megfeleljen a keresőmotorok követelményeinek. A publikus teszt eredményei alapján validáljuk a HTML szerkezetet és tovább optimalizáljuk a PageSpeed értékeket. A strukturált adatokat továbbra is JSON-LD formában tartalmazza a sablon és támogatja a HTTP/2 protokollt is, amit egy korábbi
technikai háttérről szóló írásunkban bővebben kifejtettünk.