Abban már mindenki egyetért, hogy manapság az e-kereskedelemben nem lehet labdába rúgni a szomszéd Pistike által feltelepített Wordpress webáruházzal. Lehet gondolkodni több milliós egyedi fejlesztésekben, de azoknál is a legnagyobb hátrány a gyors elavulás mellett az lesz, hogy nincs hozzá megfelelő támogatás és ügyfélszolgálat.
Korábbi blogbejegyzésünkben már leírtuk, hogy mit és hol találsz az Unas rendszerben, a segédletekről, dokumentációkról, leírásokról ott olvashatsz bővebben. Jelen cikkünkben inkább azt foglaljuk össze, hogy milyen további segítségre számíthatsz, ha a webshopodat nálunk üzemelteted. Megmutatjuk milyen csatornákon tudsz velünk kapcsolatba lépni és milyen egyéb támogatást kaphatsz.
Interaktív asszisztens
Mielőtt rátérnénk a személyes kapcsolatfelvételi lehetőségekre, szeretnénk bemutatni neked a webáruház interaktív asszisztensét. A webáruház adminisztrációs felületén a Támogatás / Első lépések menüben indíthatod el az oktatást.
Ha már régóta használod az Unas rendszert, akkor ezek a lépések már lehet, hogy a kisujjadban vannak, a leckék inkább azoknak készültek, akik először találkoznak a kezelőfelülettel.
Az interaktív oktatás keretében a rendszer alapfunkcióin vezetünk végig, miközben valódi tevékenységet végzel, ezzel megismerve az egyes funkciókat. Az alapfunkciókat 8 leckére bontottuk, így elsajátíthatod a kategóriák, termékek létrehozását, a kinézet testre szabását dióhéjban, a szállítási és fizetési módok beállítását, valamint a rendelések kezelését stb.
Az egyes leckék több lépésből állnak, ahol szöveges buborékban láthatod az ismertetőt és a teendőket. A felület többi részét ilyenkor elsötétítjük, hogy csak arra koncentrálhass, amivel aktuálisan teendőd van. Ha most nyitottál tesztáruházat, mindenképpen javasoljuk, hogy tanulmányozd át ezeket a leckéket. Sokat fog segíteni a felület logikájának elsajátításában és hatékony felhasználásban.
Ami mindenhol van: email, telefon
Vagy mégsem? Rengeteg hozzánk költöző webáruház üzemeltetőjétől halljuk a panaszokat, hogy korábban drágán készíttetett valahol egy egyedi webáruházat, de bármilyen kérdése, igénye merült fel, később már nem volt elérhető a fejlesztő. Hatékony ügyfélszolgálat általában csak azokhoz a webáruházmotorokhoz jár, amelyek havidíjas szolgáltatásként, bérelhető formában működnek, ott sem mindenhol. Előfizetés esetén egyértelmű, hogy az előfizető folyamatos fejlesztést, támogatást és ügyfélszolgálatot kap a pénzéért cserébe.
Természetesen az Unas webáruház szolgáltatáshoz is járnak ezek, munkanapokon 8:00-tól 15:30-ig kereshetsz bennünket. Annyiban más a mi ügyfélszolgálatunk, hogy nem kell hosszú zenehallgatásra készülnöd, ha felhívsz bennünket, illetve az email-ekre is javarészt egy munkanapon belül választ kapsz.
Azonosítás
Ügyfélszolgálati tevékenység esetén rendkívül fontos az adatbiztonság és a jogosultság kezelés. Emiatt felvilágosítást adni vagy bármilyen módosítást elvégezni a szolgáltatásban csak úgy tudunk, ha megfelelően beazonosítottad magad.
Email esetén az ügyféladataidnál megadott kapcsolattartói email címről fogadunk el olyan igényeket, kérdéseket, amelyek nem általános érdeklődések, hanem érintik az igénybe vett szolgáltatásaid adatait vagy beállításait. Ha más email címről keresel bennünket ilyen kérdéssel, megerősítést fogunk kérni a kapcsolattartói email címről is. Telefonhívás esetén a telefonközpontunk ellenőrzi a telefonszámodat és jelzi a munkatársunk felé, hogy a kapcsolattartói számról érkezik-e a hívás. Ha igen, egyből látni fogja a kolléga a szolgáltatásaidat, azonnal be tud lépni az adminisztrációs felületedre, ezzel is meggyorsítva a segítségnyújtást.
Online chat ügyfélszolgálat
IT szolgáltatásoknál szinte már kötelező az online chat-es ügyfélszolgálat biztosítása is. Az email alternatívájaként azok számára ideális megoldás, akik írásban szeretnének kérdést feltenni, amire azonnali választ várnak. Az Unas chat support platformfüggetlen, nem kell hozzá a Facebook profilod, hogy kérdést tudj feltenni.
Az adminisztrációs felületre belépve a felső részben találod a piros indítógombot, amivel megkezdheted a beszélgetést. Első körben témát kell választanod, majd leírni a kérdésedet. Ha olyan területre vonatkozik a kérdésed, aminek a megválaszolása hosszabb időt vesz igénybe, emailben fogunk válaszolni. Ha nem ilyen a kérdés, munkatársunk azonnal bekapcsolódik a beszélgetésbe. Közben természetesen látni fogja, hogy melyik szolgáltatás, melyik webáruház adminisztrációs felületéről indítottad a chat-et.
Hogyan használd?
A hatékony felhasználás érdekében kérjük tarts be néhány szabályt, ha az online chat-es ügyfélszolgálatunkhoz fordulsz! Tudnod kell, hogy a munkatársaink párhuzamosan több emberrel is chat-elnek, illetve a kérdés bonyolultságától függően más kollégákkal is egyeztetnek. Emiatt ha néhány percet késik a válasz az nem azért van, mert hanyagolunk téged.
Egy kérdést csak egy csatornán tegyél fel. Ha beküldesz valamit chat-re, azt ugyanakkor ne küldd el emailben is. Ha többen dolgoztok egy webáruházon, csak egy valaki küldje el tőletek a megkeresést.
Ha több kérdésed is van egyszerre, akkor javasoljuk inkább emailben tedd fel. Ugyanez a helyzet akkor is, ha nincs elég időd a beszélgetésre: inkább írj emailt, hiszen munkatársaink nem tudják megvárni, hogy a fizikai boltodban kiszolgáld vásárlóidat.
Facebook csoport
Manapság divatos, hogy egy szolgáltatás felhasználói számára Facebook csoport alakul. Ajánljuk neked az UNAS webáruház csoportot, ahol webáruház tulajdonosok, üzemeltetők és a szolgáltatás iránt érdeklődők tudnak tapasztalatokat cserélni és témákat megvitatni. A csoport tagjai között vannak integrált szolgáltatások képviselői és külső szakértők is. Jelenleg 3000 tagja van a csoportnak, ha az ügyfélszolgálati időn kívül merülne fel kérdésed, bátran beírhatod a csoportba, készségesen segíteni fognak a többiek.
Ügyelj azonban arra, hogy részletesen megfogalmazd a kérdésedet és a webáruházadat is jelöld meg, hiszen így egyszerűbb lesz választ adni a kérdésedre. Posztolás előtt kérjük olvasd el a csoportszabályzatot. Ha még nem vagy tagja a csoportnak, mielőbb érdemes csatlakoznod.
Külső szakértők
Saját munkatársaink segítségén kívül külső szakértőket is ajánlunk az adminisztrációs felület Támogatás / Külső szakértők, Ügynökségek menüben. Az itt szereplő cégek ismerik az Unas rendszert, bátran fordulhatsz hozzájuk üzemeltetési, marketing, SEO vagy kinézeti kérdésekben.