Akik nem ismerik még annyira a szolgáltatások felépítését, azoknak kedveznénk ezzel a blogbejegyzéssel. Megmutatjuk a szolgáltatásaink megrendelésének folyamatát. Megismerkedhetsz továbbá a kezelőfelületekkel és a rendelkezésre álló dokumentációkkal illetve segédletekkel. Az összegyűjtött hasznos tartalmakhoz a kék színű linkekkel és gombokkal jutsz tovább, érdemes elolvasnod mindet. Ha ezt megteszed, profi leszel a rendszer kezelésével kapcsolatban.
Szolgáltatások kipróbálása és megrendelése
Az Unas rendszerben alapvetően webáruház, domain, tárhely és SSL szolgáltatások érhetőek el valamint természetesen az ezekhez kapcsolódó egyedi módosítások, fejlesztések. A webáruház szolgáltatást 21 napig kötelezettségek nélkül kipróbálhatod. A többi szolgáltatást pedig egyszerű folyamat során, online rendelheted meg. A tesztáruház indításához és a szolgáltatások megrendelésének menetéhez készítettünk külön leírásokat, melyeket itt találsz:
Belépés a kezelőfelületekre
Az egyes szolgáltatásokhoz különböző adminisztrációs és kezelőfelületek tartoznak. Az unas.hu/belepes oldalon léphetsz be ezekre, a lenyíló menüben választhatod ki, hogy hova szeretnél érkezni. Itt találod a webáruház admin felületét, a webtárhely és tartalomkezelő admin felületét, az ügyfélfiókot, a webmailt és a PhpMyAdmin elérését is. A felületekre belépni a szolgáltatás megrendelése során az általad választott felhasználóneveddel tudsz. Természetesen további felhasználókat is létrehozhatsz a munkatársaid számára, de erről később. Ha elfelejtetted a belépéshez szükséges jelszavad, a felhasználóneved ismeretében kérhetsz újat.
Ügyfélfiók
Minden előfizető ügyfélhez tartozik egy ügyfélfiók, ami az egyes szolgáltatások kezelőfelületei felett áll. Az ügyfélfiókban látod a számláidat és díjbekérőidet, amiket bankkártyával itt fizethetsz ki. Ugyanitt látod az előfizetett szolgáltatásaid listáját, a fordulónapokat és az esetleges kedvezményeidet is.
A legtöbb szolgáltatónál csak a legdrágább csomagokban kínálnak több felhasználó kezelést. Mi azonban fontosnak tartjuk azt, hogy a legkisebb cégnél is jól körül határolhatók, nyomon követhetők legyenek a jogkörök. Emiatt az ügyfélfiókban korlátlan felhasználót hozhatsz létre a szolgáltatások eléréséhez és részükre meghatározhatod, hogy melyik szolgáltatáshoz férjenek hozzá és mely menüket lássák az adminisztrációs felületen.
Webáruház admin felület és segédletei
Online boltodat a webáruház adminisztrációs felületén kezelheted. Ha több webáruházad van, úgy mindegyikhez tartozik külön admin felület. Az ügyfélfiókban állíthatod be, hogy melyik munkatársad melyikhez férhet hozzá. Ha teljes jogú felhasználóval lépsz be a kezelőfelületre, első lépésben választanod kell, hogy melyik webshoppal szeretnél dolgozni. Emellett a felület jobb felső sarkában léphetsz át másik webáruház admin felületére.
Webáruház segédlet
A webáruház adminisztrációs felületéhez tartozó használati útmutatót a webáruház segédletben találod. A dokumentációban minden funkcióhoz részletes leírást készítettünk, a legtöbb esetben példákon keresztül mutatjuk be a használatát. Elolvashatod az egész leírást egyszerre is, de akár funkciónként is: az egyes menüpontokban a piros kérdőjelre kattintva a konkrét funkció leírásához érkezel.
Ha a dokumentációban nem találod meg a kérdésedre a választ, minden kezelőfelület tetején az Unas logó mellett megtalálod a chat support gombját. Ha ez a gomb piros színű, akkor azonnal kérdést tehetsz fel az ügyfélszolgálatnak.
API dokumentáció
A webáruházban forgalmazott termékek, a beérkezett rendelések és vásárlók, sok egyéb adat kezelhető API-n keresztül is. Ez azt jelenti, hogy az adminisztrációs felületre nem kell belépni, hanem valamilyen külső rendszer, program kapcsolódik a webshop adatbázisához és onnan adatokat kér le, módosít vagy tölt fel.
Ezzel a módszerrel kapcsolódik a legtöbb számlázó és ügyviteli rendszer, bizonyos marketing rendszerek és logisztikai megoldások. Az Unas rendszerben több, mint 100 ilyen külső alkalmazást találsz, amelyek implementációja már megtörtént, a kapcsolat kiépítésre került. Ha a saját rendszeredet, kliens programodat szeretnéd illeszteni az Unas webshophoz, akkor az API dokumentációt kell átböngészned.
Ebben találod az API működési elvének leírását, az azonosítási lehetőségeket, az egyes végpontokat és azok adatszerkezetét. Minden végpontnál példákon keresztül mutatjuk be a kérés és a válasz felépítését. Természetesen az értelmezéshez kell némi programozói szaktudás.
Kinézet dokumentáció
A választható kinézeteinket általában több színvilágban készítjük el, így a termékpalettádhoz a legjobban illő verziót egyszerűen kiválaszthatod. Ha egyik színvilág sem passzol a céged arculatához, saját kezűleg átszínezheted az elemeket az adminisztrációs felületen. A színeken felül saját kiegészítő CSS-t is alkalmazhatsz, amivel egyéb elemek is módosíthatók. Ha nagyobb szakértelmed van HTML/CSS területen, le is töltheted a kinézet fájljait, amiből kiindulva teljesen egyedi sablont készíthetsz.
Ehhez nyújt segítséget a Kinézet dokumentáció, amiben az összes webáruházban használatos komponens felépítése megtalálható. Megtalálod az egyes fájlok leírását, a beállítások és változók lényegét és a stíluslapok összefoglalóját. A leírás segítségével, korlátok nélkül, alapjaiban szabhatod át a webshop struktúráját, elrendezését és színvilágát.
Webtárhely admin felület és dokumentáció
Ha webáruházat üzemeltetsz, szükséged van domainre, esetleg tárhelyre is pl. email címek kezeléséhez. Ezt a webáruháztól függetlenül, más szolgáltatónál is előfizetheted, de kényelmesebb, ha egy szolgáltatónál van minden ilyen jellegű előfizetésed. Az Unas rendszerben számos domain végződés közül választhatsz, a webtárhelyen pedig korlátlan számban hozhatsz létre email fiókokat, FTP felhasználókat és adatbázisokat.
A tárhely adminisztrációs felületének használati útmutatója a webtárhely dokumentáció. Hasonlóan a többi leíráshoz, itt is a kapcsolódó adminisztrációs felület menüinek megfelelő felépítésben olvashatod el a használathoz szükséges információkat.
Egyéb segédanyagok
A fenti dokumentációk mellett rengeteg információt találsz itt a blogcikkek között is. Heti rendszerességgel, minden kedden jelentkezünk, javarészt e-kereskedők számára érdekes témákkal. Olyan cikkeket olvashatsz, amelyek valamilyen formában kapcsolódnak az Unas rendszerhez: vagy egy új funkció kezeléséről szólnak vagy tippeket adnak a hatékonyabb működéshez.
A blogcikkeket címkézzük, így szűrhetők az egyes témák a címkére kattintva. A webáruház indítás címke alatt találod például kifejezetten az új webáruházak üzemeltetőinek szóló cikkeket, a fejlesztés címke pedig az aktuális fejlesztéseinket rejti.
További videós anyagokat találsz a Youtube csatornánkon, ahova érdemes feliratkoznod, hogy mindig értesülhess a legfrissebb tartalmakról. Lépj be a Facebook csoportunkba is, illetve kövesd a Facebook oldalunkat további információkért.
Mégsem találsz valamit?
Ha már átrágtad magad a fenti dokumentációkon és mégsem találod meg a megoldást vagy nehézségekbe ütközik a funkciók kezelése, bátran keresd az ügyfélszolgálatunkat. Képzett munkatársaink készséggel segítenek az Unas szolgáltatásokkal kapcsolatban. Javasoljuk azonban, ha valamelyik integrált külső szolgáltatás kapcsán adódik kérdésed, akkor fordulj inkább ahhoz a szolgáltatóhoz, hiszen a saját rendszerükkel kapcsolatban ők tudnak első kézből tájékoztatást nyújtani.