Ismét eltelt egy mozgalmas év, aminek utolsó időszaka próbára teszi az e-kereskedőket és a logisztikai cégeket egyaránt. A várakozásoknak megfelelően az internetes értékesítés töretlenül növekszik, a lakosság többsége tájékozódik webáruházakban is a karácsonyi ajándékok megvásárolása előtt. A 2018-as magyarországi e-kereskedelmi forgalom 425 milliárd forint volt, ez idén biztosan meg fogja haladni az
500 milliárdot. A képet egy kicsit árnyalja és a hazai webáruházak örömét visszaveti, hogy legalább ilyen összegben vásárolnak a magyarok külföldi webáruházakban is.
Előzetes számítások szerint az
Unas webáruházakban leadott rendelések összege 2019-ben bőven meghaladja a
100 milliárd forintot, ami több mint
4 millió megrendelést jelent. Ezzel továbbra is a magyarországi e-kereskedelmi összforgalom nagyjából 20%-a rendszerünkön keresztül realizálódik.
Rendszerünk technikai hátterét jelentősen bővítettük, új technológiákat vezettünk be. A szervereink már négy földrajzilag elkülönített lokációban működnek,
aminek köszönhetően a rendelkezésre állást
99,99%-ra tudtuk növelni. A szerverek terheltsége még a Black Friday napján sem ment 40% fölé. A 2018-ban bevezetett új webáruház csomagokra az előfizetőink többsége átváltott. Az új csomagok funkcionalitását, integrációit folyamatosan bővítettük az év során, szinte minden hónapban publikáltunk új fejlesztéscsomagot. Megújult az adminisztrációs felület, két új választható kinézetet is bevezettünk a rendszerbe. Rengeteg új funkció készült, amivel hatékonyabbá tehetik a munkát az ügyfeleink. Ezek között sok olyan is volt, amivel a bevétel egyszerűen növelhető. Sok új integráció is megvalósult, amivel egyre több külső szereplő szolgáltatása lett használható az Unas webáruházakban.
Blogbejegyzéseinket, hírleveleinket rendszeresítettük, minden kedden jelentkezünk az e-kereskedők számára hasznos tartalmakkal, cikkekkel. Tovább erősítettük a közösségi médiában való részvételünket, VIP ügyfeleinknek létrehoztuk a VIP Facebook csoportunkat, ahol elsőként ismerhetik meg a híreinket és az újdonságainkat, valamint segíteni tudják egymást a webáruház üzemeltetők. Az
Instagram oldalunkon érdekességeket osztunk meg a cégről, illetve a csapat hétköznapjaiba engedünk némi betekintést.
Tele vagyunk tervekkel, több nagyobb lélegzetvételű projekt előkészületeit kezdtük meg. 2020-ban érkeznek teljes körű marketplace integrációk, marketing funkciók (pl. chatbotok) és a teljesen új technikai alapokra épülő 1800-as kinézet. Az év első felében megújul a promóciós oldalunk is, ahol egy részletesebb tudástár is helyet fog kapni. A jövőben támogatni fogunk több e-commerce rendezvényt és képzést is.
Munkatársaink teljes erőbedobással dolgoztak az év során, de pihenésre nekik is szükségük van. Telefonos és online chat ügyfélszolgálatunk
december 19. és január 2. között nem üzemel. Az ünnepek alatt az emailes megkeresésekre korlátozottan tudunk válaszolni.
Minden Ügyfelünknek és Partnerünknek kellemes karácsonyi ünnepeket és sikerekben gazdag boldog új évet kívánunk!