Újabb fejlesztési hírrel jelentkezünk összefoglalva az elmúlt időszakban elkészült funkciókat, integráció bővítéseket. Nagyobb hangsúlyt kapott a
tartalmi elemek kezelése, valamint
marketing oldalról erősítettük az eddig is sokrétű lehetőségek tárházát, továbbá kerültek
új külső partnerek is együttműködőként az Unas webáruházmotorba. De egy fejlesztési hírnél nem a bevezető a lényeg, hanem a ténylegesen elvégzett munka bemutatása, térjünk is át a részletekre.
Tartalmi elemek változásai
VIP Viszonylag régen módosítottuk, bővítettük a tartalmi elemek kezelésének lehetőségeit, így ezen a területen most több változást is eszközöltünk. Sok partnerünk jelezte, hogy szeretne használni a webáruházban olyan
blog tartalmakat, amelyekbe könnyen, néhány kattintással beágyazhatóak az áruházban kapható termékek. Így különböző promóciókat, termék bevezetéseket lehet elkészíteni és a célközönség elé tárni. A mi részünkről azért tovább gondoltuk ezt a lehetőséget, így végül nem csak
termékajánlót lehet beszúrni egy-egy blogbejegyzés alá, de lehetőség van egyéb
különálló tartalmi elemeket is elhelyezni.
»»»
VIP Másik sokszor visszatérő kérdéskör a reszponzivitás. Az új kinézeteink mindegyike reszponzív, azaz az aktuális képernyő mérethez igazítottan a tartalomra fókuszál. Az egyéb tartalmi elemek - tehát nem a kategóriák, terméklisták vagy a termékek - reszponzívvá szerkesztése eddig nagyobb szakértelmet igényelt. Új fejlesztésünknek köszönhetően ezentúl beállítható, hogy egy-egy tartalmi elem adott képernyő szélesség mellett
arányaiban mekkora helyet töltsön ki. Így szabályozható, hogy ugyanazon tartalom pl. mobil eszközön teljes szélességben legyen látható míg szélesebb monitoron egymás mellé több elem is kerülhet.
»»»
PREMIUMVIP A tartalmi elemek kezelésének könnyítése céljából
lapozhatóságot is kiépítettünk az adminisztrációs felületen, így ha sok tartalmi elem található a webáruházban, egy fokkal könnyebb azok kezelése, átláthatósága, hiszen nem egy hosszú listában kell megkeresni a tartalmat.
»»»
PREMIUMVIP Szintén ehhez a szekcióhoz tartozik, hogy a tartalmi elemek és további menüpontok ezentúl az
Unas API-n keresztül is kezelhetőek, így a külső alkalmazásokat fejlesztő partnerek már itt is bele tudnak nyúlni a webáruház működésébe. A
getPage és
setPage funkciókkal a plusz tartalmi oldalak kezelhetőek, a
getPageContent és a
setPageContent segítségével a tartalmi odalakon szereplő tartalmi elemek adminisztrálhatók API-n keresztül. Bővebb információ az
API dokumentációban található az új funkciókról.
Marketing funkciók
A marketing a webáruházak kapcsán a soha ki nem apadó lehetőségek tárháza: mindig vannak új trendek, új szereplők, új irányzatok, amire reagálni kell. A webáruház szempontjából most két részre bontjuk az aktuális változásokat.
Vásárló felületet érintő változások
PREMIUMVIP Ha a folyamatok szempontjából nézzük a változásokat, akkor első helyre kívánkozik a termékek eladását segítő funkciók fejlesztése. Kiépítettünk a termék lista oldalak
szűrési lehetőségeihez egy plusz opciót, hogy a vásárló külön le tudja szűrni a speciális státuszú termékeket, így külön listát kapva pl. az új, akciós vagy akár a csomagtermékekről, valamint az adott áruházban létrehozott egyedi termék státuszokra is lehet szűkíteni a termékkört.
»»»
STANDARDPREMIUMVIP Ha megtalálta a számára érdekes termékek listáját, a navigálás sem elhanyagolható a végleges termék kiválasztásához, ennek elősegítésére az eddig is meglévő
végtelen görgetés funkciót kiegészítettük
nyomógombos megoldással, azaz a listában a következő termékek nem automatikusan, hanem gombnyomásra jelennek meg, így biztosítva hibrid megoldást az automatikus betöltés és a lapozás között. Természetesen mindhárom megoldást SEO szempontból megfelelő kanonizálással láttuk el.
»»»
VIP Mindezek után megtörténik a vásárlás, leadásra kerül a rendelés, azonban sok esetben adódik olyan helyzet, hogy a
vásárló saját maga szeretné visszamondani valamilyen okból kifolyólag a rendelését. Eddig ezt csak "manuálisan", telefonon, külön emailben vagy egyéb módon lehetett megoldani. Ezentúl azonban a vásárló a regisztrált fiókjába belépve
vissza tudja mondani a rendelését. Természetesen külön beállításhoz kötöttük ennek lehetőségét, így az adminisztrátor megadhatja, hogy pontosan mely rendelés státuszokban van erre lehetősége a vásárlónak.
»»»
VIP Ezen felül, hogy minél több információval legyen ellátva a vásárló, beállítástól függően, a profiljába bejelentkezve adott rendeléshez kapcsolódó
státuszváltások időpontjai is láthatók leszek a számára. Ezzel részletesebben nyomon tudja követni a rendelésének folyamatát. Megtekintheti pl. mikor dolgozták fel a rendelést, mikor csomagolták vagy mikor adták át a futárnak.
»»»
Adminisztrációs felületet érintő módosítások
PREMIUMVIP Sok esetben a létrehozott kuponokat csak bizonyos vásárló csoportok számára szeretné biztosítani a webáruház, ez érthető is. Eddig azonban ha esetleg ugyanazon kondíciókkal szeretett volna több csoportnak kupont biztosítani, akkor a kupont többször létre kellett hozni. Ezt a problémát áthidaltuk, ezentúl egyetlen kupon
több csoporthoz is hozzárendelhető, így nincs szükség a duplikátumok kezelésére.
»»»
PREMIUMVIP Tovább haladva ezen a gondolati síkon, sok partnerünk hírlevélben küldi ki a kuponokra felhívó értesítéseket. Itt is bővültek a lehetőségek, ezentúl megoldható, hogy csak azon vásárlók kapjanak hírlevelet, akiknek
partner egyenlegén van pont, ezzel is ösztönözhetőek, hogy térjenek vissza és vásároljanak a webáruházban.
»»»
Hírek az integrációk területéről
PREMIUMVIP Szeretne PR cikkekben megjelenni a webáruházával? Szeretne több linket külső portálokról? Kiváló szolgáltatással kötöttünk együttműködést erre a feladatra. A
Whitepress.hu egy tartalomfejlesztési platform, ami kapcsolatot teremt digitális PR ügynökségek, médiaügynökségek, influencerek és webáruház tulajdonosok között. Akár saját, akár a portál újságírói által megírt újságcikkeket publikálhat számtalan portálon, hírújságban vagy médiafelületen a platform segítségével. Az együttműködésünknek köszönhetően új regisztráció során az Unas partnerek 8.000 Ft-os kezdőegyenleget is kapnak!
»»»
PREMIUMVIP Másik újabb együttműködésünk a
kuponkodok.hu oldallal köttetett, ahol különböző kuponkódok jeleníthetők meg, melyek eredményeképpen potenciális vásárlók szerezhetők ebből a forrásból is.
»»»
PREMIUMVIP A
sameAs beállítás segítségével a látogatók számára nem látható, strukturált linkeket helyezhet el a webáruház kódjába. Ezzel megkönnyítheti a különböző robotok munkáját azzal, hogy azonosítja a webáruházhoz kapcsolódó egyéb oldalakat. Itt érdemes megadni pl. a webáruház Facebook, Twitter oldalának linkjét. Ez a funkció alkalmas például arra is, hogy a Google Cégem szolgáltatás keretein belül Facebook értékelések is megjelenjenek az organikus találatok mellett helyet kapó cégprofilban.
»»»
PREMIUMVIP Vannak fejlesztések és integrációk, amik felett eljár az idő, esetükben a kivezetésről kell gondoskodnunk. Ilyen most az első generációs
a Facebook webáruház funkció, ami egy úgynevezett iFrame-ben jelenítette meg a webáruházat a Facebook oldalon oda illeszkedő arculatban. A Facebook azonban nyilvánvaló okok miatt az általa néhány éve bevezetett
Facebook Bolt megoldást preferálja. Javasoljuk mi is, hogy a Facebook Product Feed segítségével ezentúl a Facebook Bolt funkciót használják az ügyfeleink.
»»»