Frontend fejlesztőink újabb webáruház sablonnal készültek el, ami méltó ünneplése annak, hogy elértük az
5500 működő webáruházat az Unas rendszerben. Az új kinézet a
1900-as sorszámot kapta. Összegyűjtöttük az ügyfeleink visszajelzéseit és azok alapján az előzőektől némiképp eltérő elrendezést alkalmaztunk. A mintaáruház a
design1900.unas.hu címen érhető el, ahol igyekeztünk a tartalmakat úgy felvinni, hogy a sablon előnyeit be tudjuk mutatni. Ez az arculat jó választás az évekkel ezelőtt népszerű, de mára már elavult 1300-as verzió cseréjére. A mai nappal az új kinézet már választható az adminisztrációs felületen, publikus tesztelési fázisban.
Fix pozícióban lévő oldalsáv
Az első szembetűnő dolog asztali kijelzőkön, hogy a sablon szélesebb az eddigiekhez képest, a full hd monitort teljes szélességben kitölti. A bal oldalon a sokak által várt fix pozícióban elhelyezkedő sáv kapott helyet, ahova több kategória is elfér, mint a felső menüs megoldásoknál. Ez a sáv független a tartalmi résztől, annak görgetésekor is helyben marad. Ha viszont hosszabb tartalom helyezkedik el a sávban, sok kategória és egyéb boxok esetén ez külön gördíthető. Mobil eszközökön a hamburger ikon kattintásával tudja a látogató előhozni a menüsávot.
Az oldalsáv tetején helyezkedik el a logó, mint módosítható elem, az alján pedig egy elérhetőség box foglal helyet, ami természetesen más tartalom megjelenítésére is alkalmas. A kategóriákban megjelenő szűrő is ide került, erre példát
itt mutatunk. Mivel ilyenkor a szűrő a legfontosabb, a kategóriákból csak néhány látszik, de természetesen ilyenkor is lenyitható. A szűrőben a szokásoknak megfelelően a checkbox típusú, a csúszkás, a színparaméter és az ikon típusú paraméter szűrése is jól áttekinthető formában látszik.
Új kategória szerkezet
Az új oldalsávos megoldás miatt új kategória megjelenést is kialakítottunk. Az alkategóriával rendelkező főkategóriáktól jobbra nyílnak, külön panelokon az alatta lévő szintek. További szintek pedig hasonlóan tovább nyithatóak. Minden szint paneljére felül a kategória képe, alul pedig a kategória menüben megjelenő tartalom helyezhető el, ezzel még jobb vizuális élményt nyújtva a látogatónak. Itt maximum négy szint nyitható ki, de további korlátlan mélységű kategória szerkezet is létrehozható.
Az oldal elemei
A start oldal elemeinek tervezésekor most is azt tartottuk szem előtt, hogy minél több, a webáruház adminisztrátora által módosítható elemet helyezzünk el. Felül a szokásos ikonsor és a kereső mező helyezkedik el, ettől balra egy szöveges mezőt láthatunk, amit telefonszám, email cím vagy hasonlóan fontos adatok megjelenítéséhez javaslunk.
A start oldal legfontosabb területén a nagy banner és mellette két kisebb banner következik. Ezek asztali kijelzőn egymás mellé, mobil készüléken pedig egymás alá kerülnek. A termékajánlók és a legfrissebb blogcikkek alá került a márka slider és a bizalmi sáv. A láblécben négy részre osztva építhető ki tartalom: menük, bannerek, képi elemek, térkép stb.
Bezárható figyelemfelkeltő sáv
Sokan kérdezik, hogy miként közölhetnek a vásárlókkal figyelemfelkeltő információkat felugró ablakok nélkül. Erre alakítottunk kis egy figyelemfelkeltő sávot az oldal legtetején, amit bezárhat a látogató. Ez alkalmas például időszakos, ünnepi nyitva tartás, szállítási információk átadására, úgy hogy mégsem akasztja meg a látogatót annyira, mint egy pop-up ablak.
Teljes szélességű termékoldal
A webáruház legfontosabb oldala a termék részletes oldala. Ahogy ennél a
mintaterméknél is látható, asztali kijelzőkön a teljes szélességnek köszönhetően több információt jelenítettünk meg a látogató számára gördítés nélkül. Az oldalsó sávon kívül három oszlopban vannak a termékre jellemző adatok, információk. A fő termék kép alatt kapnak helyet a további termékfotók, így egyszerre látható az összes. A képektől jobbra a rövid leírást olvashatja a látogató a kiemelt paraméter értékeivel. Alattuk az esetlegesen beállított ajándékok tekinthetők meg.
A jobb oldalon pedig a termék státuszai alatt a termék ára, majd a termékösszevonás eredményeképpen létrejött paraméteres navigációs rész következik. Itt léphet át a látogató az egyes altípusokra. Jó látható helyen van a kosárba helyezési lehetőség, illetve ebben a részben található még a változat kiválasztási lehetőség, a vásárlótól bekérendő termék paraméterek, a plusz szolgáltatások és minden olyan funkció ami a termék megrendelésével kapcsolatos.
A három hasáb alatt a termék részletes leírása nagyobb szélességet kapott, ide lehet jutni a rövid leírás bővebben linkjével. Az egyéb paraméterek alatt a vásárlói vélemények olvashatók el, aminek eredménye, az összesített értékelés fent a név alatt is látható.
Színváltozatok
Úgy terveztük a sablont, hogy az oldalsáv sötét színben jól illeszkedjen a modern dizájnhoz. Ebből a verzióból készítettünk négy színváltozatot. Ha valaki nem szeretne sötét oldalsávot, további négy világos háttérű változatot is kialakítottunk négy vezérszínnel. Ahogy az újabb kinézeteknél megszokták az ügyfeleink, az átszínezés költséghatékonyan megoldható, így mindenkinek a saját színvilágához tudjuk igazítani a sablont.
Design dokumentáció
Az
1800-as sablonnal új alapokra helyeztük a webáruházak kinézetének technikai hátterét. Ehhez egy részletes
design dokumentációt is kiadtunk, ami alkalmas az új 1900-as sablon testre szabására is. Noha a magas funkcionalitásnak köszönhetően több száz mezőt, elemet tartalmaz ez a technikai leírás, mégis nagyon hasznos azoknak, akik külső fejlesztővel vagy akár saját szaktudásukkal akarják módosítani a webáruház elrendezését, küllemét.
Végszó
Természetesen még hosszú sorokon keresztül elemezhetnénk az új sablont, de talán ezek voltak a legfontosabb újdonságok, amiket érdemes megemlíteni. Teljes mértékben mindenki a saját termékeivel, a saját kategória szerkezetével és tartalmaival tudja megismerni. Az 1900-as sablont azoknak ajánljuk, akik sok főkategóriával rendelkeznek, azokban sok termék van és a termékekről hosszabb leírás és sok adat áll rendelkezésre.