Az
Unas webáruház rendszer fejlesztése során arra törekszünk, hogy funkcionalitás tekintetében ár/érték arányban verhetetlen legyen a magyar rendszerek között és minden kereskedő számára megfelelő lehetőségeket biztosítson az online értékesítésben. Ezt mára már sok webdesigner és weboldal fejlesztő cég is felismerte és saját ügyfeleik körében
Unas webáruházmotorral kínálnak
egyedi arculattal rendelkező webáruházakat. Emiatt át kellett gondoljuk az arculatok technikai hátterét és mindenki által ismert, standardizált sablonmotort kezdtünk el alkalmazni.
Új alapokra építve mutatjuk be az
1800-as sorszámmal ellátott új választható kinézetünket. A sablon bemutató áruháza a
design1800.unas.hu címen érhető el. A mai naptól kiválasztható az új arculat az adminisztrációs felületen, egyelőre béta tesztmódban. A korábbi kinézetekhez hasonlóan itt is több szín változat készült el. Összefoglaltuk, milyen újdonságokat hozott az új sablon.
Fejléc
A fejlécet ezúttal két sorosra terveztük. Asztali nézetben a felső sorban bal oldalon módosítható elemben alapértelmezésben telefonszám és email cím jelenik meg, ami tetszőlegesen cserélhető. Jobb oldalon a legfontosabb funkciók ikonjai kaptak helyet (kosár, kereső, profil, nyelvváltó). A fejléc második sora pedig a logót és a menürendszert foglalja magába. Természetesen a fejléc kisebb kijelzőkön kompakttá válik, a menürendszer a szokásos hamburgerikon alá kerül.
A menüpontok felépítése hasonló az
1700-as kinézetnél megismerthez, némi különbséggel. Asztali nézetben, ha nem férnek ki egy sorban a menüpontok, azok is bekerülnek egy ikon alá így elérhetőek lesznek a látogató számára.
A fejléc megjelenésénél ötvöztük a korábbi megoldásokat. A trendi, fixen felül rögzített fejléc helyett jelen megoldás esetén lefele gördítéskor a fejléc eltűnik, de bárhol az oldalon felfele mozdításkor újra megjelenik. Így több hely marad a fontos tartalmaknak, de mégis mindig kéznél van, ha navigálna a látogató.
Listaoldal kiemelt paraméterekkel
Az adminisztrációs felületen új fejlesztésként megjelent egy opció, miszerint egy bizonyos termék paraméter a listaoldalon is megjelenhet. Ezt bekapcsolva a termékek listaszerű megjelenésénél maximum három paraméter a termékkártyán is megjelenik a termék neve alatt. Ezzel az opcióval több paraméter is megjelölhető, de a listaoldalon azok fognak megjelenni, amelyiknél van megadva adat egy bizonyos terméknél. Így jobban informálható a látogató a termékre jellemző legfontosabb paraméterekről, pl. gyártó, szín vagy méret. Ezt a lehetőség a mintaáruházban a
mobiltelefon kategóriában ismerhető meg.
Új szűrő megjelenés
A mintaáruház
akciós kategóriájában tekinthető meg és próbálható ki legszéleskörűbb módon az új szűrő megjelenés. Az új verzióban nem az oldalsávba és nem is boxba került, hanem egy gomb megnyomásával hívható elő teljes szélességben. A nagyobb felületen jobban átláthatóvá váltak a paraméterek. További újdonság, hogy a szűrősávban megjelennek a kiválasztott paraméterértékek egymás mellett. Így ha a szűrőpanel zárva van, akkor is könnyen áttekinthető vagy visszavonható az egyes tulajdonságra vonatkozó szűrés.
Termékoldal navigációs sávval
Akkor jól eladható egy termék, ha arról minél több információ megtalálható a webáruházban. Ez általában hosszabb termékoldalakat eredményez. A tájékozódást elősegítendő kifejlesztettünk egy navigációs sávot, ami az oldal tetejéhez rögzül gördítéskor, de csak termékoldalak esetén. Ezen a sávon az egyes adatszekciók ikonjai jelennek meg, amikkel a látogató egyszerűen a különböző információkhoz, képekhez, véleményekhez ugorhat. A sáv jobb oldalára pedig elhelyeztük a termék árát, fotóját és egy kosár gombot, így az oldalon bárhol kosárba helyezhető a termék, ezzel is elősegítve a nagyobb konverziós arányt. Megtekinthető bármelyik terméknél, például
itt.
Főoldali BLOG tartalom
Marketing szakemberek egyre többször hívják fel a figyelmet a tartalommarketing fontosságára. A rendszeres blogírás egyrészt a webáruházhoz köti az olvasókat, másrészt SEO szempontból is előnyös. Sok webáruházban találkozhatunk termékek használatával kapcsolatos, azok előnyeit bemutató cikksorozatokkal.
Az adminisztrációs felületen az egyes BLOG tartalmi elemeket tartalmazó plusz oldalaknál ezentúl beállítható, hogy a start oldali szekcióban is megjelenjenek. A mintaáruház start oldalán is látható, hogy ezáltal a négy legfrissebb blogbejegyzés található meg a termékajánló alatti részben. Ez kiválóan alkalmas arra, hogy a látogatók figyelmét felhívja a legfrissebb tartalmakra.
Lábléc
A láblécben az elérhetőségi adatokat tartalmazó három elem alatt további négy tetszőlegesen módosítható elemet helyeztünk el, amiket mintaként menüpontokkal töltünk fel. Mind a négy elem bármilyen tartalommal feltölthető. Megjelenhet benne banner, képi elem, szöveges tartalom, Facebook page plugin vagy akár Google térkép is.
Technikai alapok
A cikk végére hagytuk a technikai alapok taglalását, hiszen ez az átlagfelhasználót már nem annyira érdekli. Az új kinézet
TWIG felhasználásával készült, ami egy flexibilis, gyors és biztonságos sablonmotor PHP programnyelvhez. Általánosan ismert motor, rengeteg nyílt forráskódú rendszer is ezt használja, ezáltal sok szakember ismeri. A legnagyobb előnye, hogy általános, optimalizált funkcionalitást biztosít, átláthatóbb kódot eredményez, amivel az arculatok egyedi módosítása bárki által hatékonyabban megvalósítható.
Az 1800-as sablonnál is a
Bootstrap 4-et alkalmaztuk frontend-en, hiszen ez a világ legnépszerűbb CSS keretrendszere. Újdonság a korábbi kinézetekhez képest, hogy a Bootstrapet SCSS formában alkalmazzuk, így
egyedi kinézetekben egyszerűbben, szabadabban, Bootstrap SCSS változókat teljes körűen felhasználva lehet a kívánt módosításokat elvégezni. Az új alapokra épülő struktúrát ötvöztük a sok éves tapasztalatunkkal, ezáltal a korábbiakhoz hasonlóan egy gyors, technikai SEO szempontból hatékony rendszert hoztunk létre.
A beta teszteléssel párhuzamosan készül a tudásanyag a technikai háttérhez, aminek segítségével külső szakemberek is bátran nyúlhatnak a kinézethez. Ha még nem rendelkezik webáruházzal, ebben az időszakban különösen érdemes
webáruház nyitásán elgondolkodni, hiszen egyre jobban tevődik át a vásárlás az online csatornákra.