Motorcsere egy száguldó webáruház alatt
Interjú Tóth Zoltánnal, a Tok-Shop tulajdonosával
Nem győzzük hangsúlyozni, hogy mennyire fontos a jó webáruházmotor kiválasztása. Ezen áll vagy bukik a webáruház megítélése, sikere és nem utolsó sorban a bevétele. Köztudott, hogy az Unas rendszer funkcionalitása, technikai háttere nem csak a kezdő webáruházaknak nyújt kiváló lehetőséget, hanem a napi több száz rendelést kiszolgáló milliárdos bevételű e-kereskedők között is alternatívává vált. Sorra adják fel az egyedi fejlesztésű webáruházakat a nagyobbak is, hogy hozzánk migráljanak.
Lassan egy éve működik a rendszerünkben a
tok-shop.hu webáruház, ami szintén egyedi rendszerből érkezett hozzánk. Interjú sorozatunk következő lépéseként
Tóth Zoltánt, a Tok-Shop tulajdonosát kérdeztük tapasztalatairól, a költöztetés folyamatáról és a végeredményről.
Mióta foglalkozol e-kereskedelemmel?
E-kereskedelemmel 16 éve foglalkozom. Az első webáruházam a tok-shop.hu 2012-ben indult, még Joomla alapokon és az én kezem munkája volt. Annyit elárulok, nem volt szép! Azóta a mobiltartozék piac éllovasa lett a tokot keresők körében, megkerülhetetlen szereplővé vált és erre nagyon büszke vagyok!
Milyen platformokon futott később a tok-shop.hu?
Ahogyan elkezdett nőni a forgalom, körülbelül fél év után rendeltem egy egyedi webáruházat egy hazai fejlesztő cégtől. Saját rendszere volt, akkor azt hiszem olyan 80.000 Ft-ot fizettem érte. Elmondtam mire van szükségünk, saját rendszerüket ránk szabták, funkciókban és dizájnban. Azonban csak 1-2 évig tudták tartani velem a lépést a fejlesztések terén, később be kellett hoznom saját csapatot. Napi 8 órában fejlesztettük a shopot, ami nem kis költséggel járt.
Milyen nehézségek voltak? Miért gondolkoztál el a váltáson?
A fejlődés folyamatos volt, a saját rendszer rengeteget fejlődött és sok változást hozott. Az utolsó időkben már közel 1 millió forint volt a fejlesztésre költött összeg havonta. 8-9 év alatt akkora volt az evolúció az alaphoz képest, hogy rettenetesen nehéz, költséges és átláthatatlan volt a fejlesztése és a fenntartása. Ekkor el kellett gondolkodnom, hogy hová, milyen rendszerbe is térjünk át? Egy új egyedi vagy egy bérelt webáruház rendszer. Ekkor került az UNAS, mint
bérelhető webáruház szolgáltató a látókörünkbe.
Milyen félelmeid voltak a migrálással kapcsolatban?
Egy kedves jó barátom - talán Ti is ismeritek -,
Zabari István ajánlotta a rendszert. Mivel az ő shopja méretileg azonos a miénkkel így tudtam, ha neki jó akkor nekem is az lesz. Semmilyen félelem nem volt bennem egy percig sem. Nagyon könnyű volt a migráció, az UNAS rendszere igazából mindennel fel volt vértezve ahhoz, hogy ez zökkenőmentes legyen.
Hogy ment a költöztetés?
Amint elkészült a migráció és kész volt a dizájn, kategória struktúra, követőkódok beszúrása, valamint az integráció a saját ERP rendszerünkkel, tesztelgettünk 1-2 napot és egy hétfő reggel átirányítottuk a DNS-eket és elkezdtek jönni már az új oldalról a rendelések. Szuper érzés volt! Sikeresen zajlott minden, egyet kivéve, egyedül az SSL-el akadt egy apró probléma, mert a régi oldalét szerettük volna használni, de az nem volt jó. Így kértünk egyet az Unas-tól, ami 1-2 órán belül el is készült.
Volt-e valami, amin meglepődtél, vagy nem gondoltad volna?
Első körben az volt a legmeglepőbb, hogy akármilyen funkciónk volt a régi shopon, azt az UNAS rendszere tartalmazta, ha nem pont úgy, de valahogy másképp biztos. Így szinte semmi extra fejlesztést nem kellett kérnünk. Emellett, azóta is ha bármi egyedi igényünk van, az eddig 100%-ban megvalósítható volt. Jó szívvel ajánlom bárkinek az UNAS-t.
Azóta több webáruházad is van nálunk, mesélnél ezekről?
Igen. Egy másik profilt is sikeresen áthoztunk UNAS-ra ez a
medenceorias.hu. Ez az oldal is a maga kategóriájában a legismertebb medencés áruház lett 5 év alatt. Nagyon szeretek a medencékkel is foglalkozni. A rengeteg paraméter, amit ott használunk remek szűrési lehetőséget ad UX oldalon. Szerintem akkor lehet igazán sikeres egy webáruház, ha sok szűrési lehetőséget tud adni az embereknek, hogy könnyen megtalálják, amit keresnek. Ugyanaz a teljes sztori. Ugyanaz volt a régi motor. Annyira bíztunk a rendszerben, hogy közel egy időben történt meg az átállás. Igazából ezeken kívül is van még 3 webáruházam az UNAS-nál.
Mik a terveid a jövőre nézve?
2021-re tervezem 2-3 külföldi országban is az értékesítés beindítását, természetesen csakis az UNAS webáruház motorját használva.Továbbá szeretném a piacra bevezetni a saját vállalatirányítási rendszerünket, amit a sok csomag, ügyfélszolgálati feladat hívott életre. Minden feladat automatizálása a jövő szerintem. Ahogy nőnek a marketing költségek, úgy kell üzemeltetés oldalon csökkenteni. Ebben leszünk majd segítség! Tökéletes integrációnk van az UNAS-al és hamarosan az UNAS ERP ajánlóba is szeretnénk vele bekerülni.