Az e-kereskedelem felívelésével mára már elengedhetetlen, hogy az online megrendeléseket mielőbb, a legnagyobb hatékonysággal kezeljék a webáruház üzemeltetők. Az egyik legfontosabb terület a termékek kiszállítása, amire számos piaci szereplő megoldása használható.
2020 második felében a Magyar Posta is széleskörű fejlesztéseket végzett ezen a területen, amihez partneréül az Unas-t választotta. Szívesen vállaltuk, hogy elsőként integráljuk az új MPL szolgáltatásokat, amivel ügyfeleinknek egy új csomagfeladási lehetőség előtt nyílt meg az út.
Milyen csomagfeladási rendszerek léteznek?
Alapvetően kétféle típusú rendszer létezik. Elsőként olyan elektronikus megoldások jelentek meg a piacon, ahol a futárcég vagy a logisztikai vállalat weboldalán vagy általa biztosított szoftverrel lehetett csomagokat feladni, rögzíteni. Ezt bővítették ki import funkciókkal, ahol már CSV, XLS fájlok segítségével lehetett csoportosan feladásokat intézni. Ehhez a fejlett webáruházmotorok adminisztrációs felületén a megfelelő formátumú adatbázis fájl letölthető. Több szállító cég ma is ezt a megoldást alkalmazza. Hátránya azonban az, hogy webáruház kezeléséből egy külső felületre kell átváltani és ott feltölteni a kinyert adatokat.
Sokkal hatékonyabb megoldás, ha a szállítói funkciók a webáruház adminisztrációs felületén kezelhetőek. Ehhez a szállító cég rendszerének API-val kell rendelkeznie. Az alkalmazás-programozási felület segítségével biztosítja a webáruház üzemeltetők vagy vállalatirányítási rendszereket használó ügyfelek számára, hogy saját rendszerükbe is beintegrálhassák a szolgáltatásokat. A népszerűbb futárszolgálatok mára már mind rendelkeznek ezzel a lehetőséggel.
Elkészült az MPL API
A Magyar Posta MPL üzletága sok előnnyel rendelkezik a kisebb futárcégekkel szemben. Kiemelhetjük az országos lefedettséget, minden településre képesek eljuttatni a csomagokat. A Postapont hálózattal több mint 3000 helyen alakítottak ki átvevőpontokat, emellett pedig a Posta csomagautomaták is megtalálhatók a legforgalmasabb csomópontokban.
Alapos előkészítés után az MPL és az Unas fejlesztőinek köszönhetően kialakult az első webáruházas integráció. Eddig a Címiratkitöltő programot lehetett használni, ami kötöttségekkel járt a webáruház üzemeltetők számára, de kis csomagszámmal rendelkező ügyfeleknek ez a feladási módszer is megmarad. Nagyobb rendelési állomány kiszolgálására nyújt alternatívát az újonnan létrehozott MPL API, amivel már a webáruház kezelőfelületén lehet csomagokat feladni. Az API használatával gördülékenyebbé és gyorsabbá válnak a címzési és címirat készítési műveletek, valamint a csomagok nyomon követése is. Nincs szükség adatállományok letöltésére, folyamatosan rögzíthetők a csomagok a rendszerbe, ahogy a webáruházban a feldolgozásuk megtörténik.
Kedvezmény új felhasználóknak
Az együttműködő partnereink általában akciókat biztosítanak az Unas ügyfeleknek, így az új szolgáltatás mellé is elérhető kedvezmény. Az MPL most egy egyedi szerződéses konstrukcióban, 2 éves együttműködés mellett, a ÁSZF-ben meghatározott díjakhoz képest minimum 15% kedvezménnyel várja azokat az UNAS felhasználókat, akik eddig még nem szállíttattak az MPL-lel! ITT tudsz érdeklődni a lehetőségekről.
Egyéb anyagok
Összegyűjtöttük az MPL által rendelkezésre bocsátott anyagokat. Itt megtalálható az Unas webáruházak részére készített beállítási útmutató és más hasznos tudnivalók is. Bár kész integráció révén az ügyfeleinknek a technikai háttérrel nem kell foglalkozniuk, mégis ha valaki kíváncsi a technikai részletekre, azt is megtalálja itt: