Előfordult már Önnel, hogy rendelt valamit az interneten és már a kicsomagolás is élmény volt? Szép, igényes kialakítás, a dobozban pedig néhány kedves sor, esetleg egy kis ajándék várta? Sajnos ritka az ilyen élmény, pedig nagyon jól tud esni az embernek, amikor egy ilyen csomagot kap a futártól. Bár a vállalkozó szempontjából ez jár némi pluszköltséggel és több energiát kell belerakni, mégiscsak érdemes lehet megadni a csomagolás módját.
Nem a termék a lényeg?
Adódik a kérdés, hogy ha a vásárló rendel valamit egy webshopból, akkor nem a termék a lényeg? Mit számít a körítés, ha megkapja azt, amiért a rendelést elküldte?
Nos, a vásárló valószínűleg elégedett lesz azzal is, ha egyszerűen csak megkapja a terméket, hiszen ahhoz szeretett volna hozzájutni. Amikor a csomagolás fontosságáról beszélünk, akkor tulajdonképpen arról van szó, hogyan adhatnánk még egy kis pluszt az alap mellé. Mert nem mindenki elégszik meg azzal, hogy a minimumot kapja – és számos esetben az ilyen plusz apróságok jelentik az utat a stabil, visszatérő vevőkörhöz.
Ezek azok, amiktől egy picit jobb, minőségibb lehet az Ön szolgáltatása, mint a többi más webshopé, akik hasonló termékeket árulnak.
Ne csak szerezzen vásárlót, tartsa is meg!
A marketing céljának sok vállalkozó csupán a vásárlók szerzését tekinti. Ez valóban fontos cél, de nem az egyetlen. Rengeteg bevételre tehet szert, ha a vásárlók megszerzése mellett a megtartásukra is odafigyel! Vagyis a cél az, hogy ne csak egyszer vásároljon Önnél valaki, mert mondjuk itt találta meg a terméket a legjobb áron, hanem térjen vissza, mert olyan élmény volt számára a rendelés, hogy úgy érzi, megéri.
Ön nem vett még úgy meg egy terméket, hogy nem azt nézte, hol a legolcsóbb, hanem inkább egy jól bevált, megbízható, szimpatikus webshopot választott, ahonnan már rendelt korábban és pozitív a tapasztalata? A többségnek vannak ilyen kedvenc webshopjai és akkor is ezektől rendel, ha máshol kicsit kedvezőbb áron kapná meg ugyanazt. Nos, vállalkozóként az a cél, hogy az Ön webshopja is ilyen legyen.
Ezt pedig pont az ilyen apróságokkal lehet elérni, mint a csomagolás. Látszólag nem ez a lényeg, de mégis sokat számít, ha nem egy csúnya, szedett-vedett dobozban van a rendelt termék, mellé begyűrve néhány újságpapír és a számla, hanem megadja a módját. Egy igényes csomagot élmény kibontani és ha még néhány meglepetés is lapul benne, azzal garantáltan pluszpontokat szerez!
Így csomagoljon profin!
A profi csomagolás sok tényezőn múlik. Ott kezdődik, hogy mibe csomagolja a terméket és az is számít, hogy mit talál a vevő a dobozban azon kívül, amit rendelt. Valahogy így lehet ezt jól csinálni:
- Optimális méretű, igényes doboz. Ne csak egy doboz legyen a raktárból: szánjon rá pénzt és legyenek igényes, saját dobozai, amik jó minőségűek és különböző méretűek, esetleg a cég logójával ellátottak. Sokan nem szeretik az indokolatlanul nagy dobozokat, aminek a fele térkitöltővel van tele, így igyekezzen mindig csak akkorát használni, amekkora szükséges.
- A környezetvédelem egyre nagyobb hangsúlyt kap a mindennapokban, ezért a webshopja szimpatikusabbá válhat, ha a csomagolás során a környezettudatosságra is odafigyel. Használjon 100%-ban újrahasznosítható csomagolást!
- A térkitöltő véletlenül se összegyűrt újságpapír legyen – bár ez is egyfajta újrahasznosítás, szörnyen igénytelen hatást kelt. Vannak direkt térkitöltésre alkalmas termékek. A műanyag fólia helyett itt is a környezetbarát verziókat részesítse előnyben és minél kevesebbet használjon belőle!
- Ajándékot kapni mindenki szeret és biztosan jó pont lesz a vásárlóknál, ha rejt valamit a csomagba. Mire gondolunk? Termékminta valamilyen termékből, kedvezménykupon a következő vásárláshoz, esetleg egy törzsvásárlói kártya pontgyűjtéshez, ami majd kedvezményekre jogosítja (utóbbi természetesen első vásárláskor jöhet szóba). Ügyeljen arra, hogy az ajándékba adott termékminta kapcsolódjon ahhoz, amit a vevő rendelt, hogy hasznos legyen számára.
- Köthet megállapodást más webshopokkal, hogy kölcsönösen reklámozzák egymást – persze nem a konkurenciával! Jó ötlet például egy kozmetikumokat árusító webáruháztól, ha egy rendelt arckrém mellé ad egy testápoló termékmintát (bőrtípusra figyelve), illetve egy férfi ruházat webshopba vagy szerszám webshopba szóló kupont. Így a feleség vásárlásán keresztül a férjet is megszólította, ő is kapott valamit.
Ezek a lépések nem kerülnek sokba, ennek ellenére rengeteget számítanak az elégedett, visszatérő vevőkör kialakításában. Ne engedje el a már megszerzett vásárlóit, tegyen meg mindent azért, hogy újra és újra Önnél szerezzék be, amire szükségük van!