Folyamatosan olvasgatom a marketingszakma okfejtéseit, tanulmányait, hogy mi éppen az aktuális mumus, mi a legnagyobb
konverziógyilkos egy webáruházban. Van amikor a slideshow a hibás, máskor a regisztráció a vásárlásnál, de talán manapság a popupok zavarják a legjobban a vásárlókat. De van valami más is! Mi megtaláltuk a legnagyobb konverziógyilkost, ez pedig az, ha a vásárlónak
nincs elég pénze. Számtalan marketing eszköz létezik, amikkel lefele lehet tornászni a fizetendő összeget, de ez nem mindig segít. Melyek ezek és mi egyebet tehetünk? Összeszedtünk néhány funkciót, amelyekkel barátságosabbá tehető a fizetendő összeg és túlmutat az egyszerű árakción.
- Vásárlói regisztráció jutalmazása
Bár azt mondják, hogy nem szereti a vásárló, de mégis hosszútávon érdemes rávenni a regisztrációra, amivel sok egyéb hasznos funkció lesz elérhető a számára. Egyik ösztönző módszer, ha a regisztrációért kap valamit. A legjobb ha ez a valami pénznek tűnik, amit később elkölthet a vásárlás során. Így máris azzal szembesül a látogató, hogy kapott 500 Ft-ot, ami ott van a virtuális számláján és ezt nem hagyhatja veszni.
- Kupon, törzsvásárlói kártya
A kuponnak hasonló a lélektana az előbbihez. Ideális és viszonylag olcsó marketing eszköz, ami kihagyhatatlannak tűnik a vásárló számára. Még akkor is vásárol valamit kuponnal, ha azt egyébként kupon nélkül még olcsóbban sem venne meg. Az Unas rendszerben számtalan kupon beállítási lehetőség van. Köthető termékhez, végösszeghez, lehet összegszerű, százalékos, vagy épp ingyenes szállítás kupon. Az egy vásárló által többször felhasználható kupon pedig törzsvásárlói kártyaként üzemelhet.
- Végösszeg kedvezmény
A vállalkozás bevételei szempontjából az a legjobb, ha a vásárló minél nagyobb értékben ad le rendelést, ezért olyan végösszeg kedvezmény sávokat kell kialakítani, amivel ez a lehető legjobban elérhető. Kialakíthat például olyan kedvezményt, ahol 100.000 Ft alatti megrendelés esetén 0%, 100.000 Ft felett pedig 10% kedvezményt biztosít a megrendelés végösszegéből, ezzel is csökken a fizetendő összeg.
- Mennyiségi kedvezmény
Az adott termékből egy bizonyos mennyiség vásárlása esetén kedvezményt biztosíthat. Ez azért célszerű, mert ha a fogyasztó nagyobb mennyiséget vesz ebből a termékből, akkor az eladó számára egyszerűsödnek a vásárlással kapcsolatos adminisztratív feladatok, a raktározás.
- Szállítási költségek elengedése
Az emberek nagy többsége keresi az interneten az olyan áruházakat, ahol a szállítási költségek nem terhelik meg a megrendelni kívánt termékek végösszegét. Érdemes a szállítási költségek során olyan sávhatárokat kialakítani, hogy egy bizonyos összeghatár felett ingyenes szállítást biztosítson a vevőinek. Az Unas webáruházakban azt is láthatja a vásárló, hogy milyen összegben kell még vásárolnia, hogy elérje ezt a határt. Több piackutatás is megerősítette azt a tényt, hogy ha a vásárló a megvásárolni kívánt termékkel megközelíti azt az összeghatárt, ami felett ingyenes a szállítás, akkor nagy valószínűséggel még egyéb terméket is fog a kosarába helyezni, akár olyat is, amire nincs is igazán szüksége.
- Pontgyűjtő rendszer
Napjainkban egyre növekvő tendenciája van az úgynevezett pontgyűjtő rendszerek alkalmazásának. Több nagyobb hazai és nemzetközi üzletlánc kínál már a vásárlóinak ingyenesen igényelhető plasztik pontgyűjtő kártyát (pl. SMART, SuperShop kártya stb.), amelyet vásárlás után pontokkal töltenek fel. A webáruházban található termékekhez beállítható pontérték, ami megjelenik a vásárló virtuális számláján. A rendelések során felhalmozott pontok tetszés szerint felhasználhatóak későbbi megrendelésénél a végösszeg csökkentésére.
- Kedvezmény az eddigi megrendelések végösszege alapján
Kiemelt partnerek számára lehetőség van az összes eddigi rendelésének végösszeg alapján extra kedvezményt biztosítani. Létre lehet hozni olyan kedvezményt, amelynél ha a vásárló összes eddig megrendelése meghaladja az 100.000 Ft-ot akkor 10% kedvezményt kap a vásárlása végösszegéből.
Finanszírozási megoldások a webáruházban
Ha a szokásos marketing eszközökkel nem érte el a célt, valamilyen formában lehetőséget kell adjon a vásárlónak, hogy ne kelljen azonnal fizetnie a termékért. Ezt megteheti pl. áruhitel ajánlattal. A piacon a két legnépszerűbb szereplő a
Cetelem és a
Cofidis, mindkettő kidolgozta már a saját online hitelezési gyakorlatát. Azonban az áruhitelnek több hátránya is van, egyrészt összeghatárhoz kötött (min. 25-30.000 Ft), másrészt csak bizonyos tartós fogyasztási cikkekre vehető igénybe, ami a vásárlási folyamatban szerepel. Ha már a vásárló kacérkodik a gondolattal, hogy pénzintézet segítségét kéri a finanszírozáshoz, felmerül, hogy egyéb dolgokra is költene, kifestetné a lakást, támogatná a gyerekeit. Emiatt érdemesebb inkább az áruhitel helyett
személyi kölcsönt ajánlani a vásárlási folyamatban. Személyi kölcsönt már a legtöbb bank kínál, az emberek általában ismerik ezt a megoldást, sokan éltek is már vele. Hogy kerül bele a vásárlási folyamatba az ajánlat? Régóta van együttműködésünk Magyarország legnagyobb banki ajánlatokat összefoglaló portáljával, a
Money.hu-val. Működik egy megoldás, aminek segítségével egy kattintással bekapcsolható több féle formátumú banki ajánlat a webáruházban.
Hogy kereshet ezzel pénzt?
Ha bekapcsolja az ajánlatot a webáruházban nem veszíthet semmit, mivel nem olyan hirdetést jelenít meg, ami a saját eladásait kedvezőtlenül befolyásolná. Sőt
duplán nyerhet vele. Egyrészt lehet, hogy olyanok is vásárolni fognak, akiknek nem lett volna elég pénzük, tehát a webáruházban nőhet a konverzió. Másrészt, ha a látogató rákattint az ajánlatra és átirányításra kerül a banki oldalra, akkor kattintás alapú
jutalékot fizetünk Önnek. Ehhez nem kell mást tennie, mint ellátogatni az Unas webáruház adminisztrációs felületén a
Beállítások > Fizetés, Szállítás, Logisztika > Bankkártyás, Speciális fizetési módok menübe, és a Money.hu sorában kiválasztani a legmegfelelőbb hirdetési formákat. A kattintások után jóváírt jutalék felhasználható bármelyik szolgáltatásunk díjának kifizetésére, vagy számla ellenében havonta kifizetjük Önnek, ha a jutalék eléri az 5000 Ft-ot. A kattintási díjat az oldal teljesítménye alapján határozzuk meg, ami 40-80 Ft lehet.