Év elején helyeztük el a csillagrendszerünkben a Sirius kinézetcsaládot, amit azóta több mint 500 webáruház választott arculatául, további 200 pedig egyedi kinézetet készített belőle kiindulási alapként felhasználva. Itt az ideje bemutatnunk a legújabb sablonunkat, ami a szokásokhoz híven, a korábbi arculatok jól bevált módszereit ötvözi újdonságokkal, így egy manapság divatos elrendezést tudhat magáénak.
A Taurus kinézetcsalád névadója a téli égbolt egyik legjellegzetesebb csillagképe. A Bika erejét kölcsönözte a témának, amivel te is száguldhatsz az e-kereskedelemben és diktálhatod a tempót a versenytársaidnak. Az elrendezésének, színverzióinak és színezhetőségének köszönhetően egyaránt alkalmas élénk színű mozgalmas, valamint pasztell színű vagy exkluzív arculatok kivitelezéséhez.
Legfőbb jellemzők
Az ügyfeleink által forgalmazott termékkörök széles palettán mozognak, ezért a választható kinézeteket úgy alkotjuk meg a rendszerben, hogy testreszabhatósága és az átszínezhetősége miatt bármilyen terméktípus forgalmazására alkalmasak legyenek. Így történt a Taurus esetében is, ha a váz szimpatikus számodra, szabadon átszínezheted a saját arculatodnak megfelelően. Saját módosítható elemeket, bannereket, esetleg kisebb CSS módosításokat alkalmazva teljesen egyedivé teheted a sablont.
Fejléc és kategória
A fejléc máris hozza az első újdonságot. A Sirius egysoros fejléce után ez a kinézetcsalád dupla soros fejlécet kapott. Ezzel nagyobb hangsúlyt kaphat a kereső és a menüsorba több elemet helyezhetsz el. A leggyakoribb megoldás a logó elhelyezésére a bal felső sarok, ide töltheted fel a Taurus esetében is. A Sirius bemutató cikkében részletesen írtunk arról, hogy mire ügyelj a logó feltöltésekor. Itt is ezeket a szempontokat vedd figyelembe, hiszen a torz, nem megfelelő háttérrel rendelkező logók nagyon el tudják csúfítani a webáruházad kinézetét.
A logó mellett egy módosítható elemet építettünk ki, ahol a bemutató áruházakban telefonszám kijelzést használtunk. Természetesen bármilyen más tartalomra lecserélheted, lehet ott a szlogened, email címed, de akár üresen is hagyhatod. Tőle jobbra a nagyméretű kereső található, okoskereső használatával igazán jó felhasználói élményt kínál. Jobb szélre csoportosítottuk a nyelv és pénznem választó mellett a profil menüjét és a kosarat, ami jelen esetben még hangsúlyosabb gombszerű megjelenést kapott.
A második sávban helyezkedik el a webáruház menüje. A legfontosabb menü a Kategóriák, ami le-, valamint további alkategóriák esetén jobbra is nyitható, így összesen három kategóriaszint azonnal láthatóvá válik. Ez a megoldás kiválóan ötvözi a vízszintes és az oldalsávos menürendszerek előnyeit. Azonban itt is érdemes figyelembe venni a Sirius-nál taglaltakat. Úgy fog jól kinézni a kategória menü, ha annyi főkategóriát tartalmaz, ami közel azonos magasságú a főoldali nagy bannerrel. Egy általános magasságú minta bannert töltöttünk fel, ami kb. 13-14 főkategóriához passzol a legjobban. Ha ennél kevesebb vagy több főkategóriád van, érdemes a banner magasságát ennek megfelelően kisebbre vagy nagyobbra venni.
A Kategóriák menüpontja mellé kerülhetnek a létrehozott plusz menük, aloldalak. Itt jelenhet meg a blogod, a bemutatkozó oldalad, nyereményjátékok, időszakos kampányok menüi vagy akár linkelhetsz húzókategóriákat is ide. A menüsáv a sablon másodlagos színét használja háttérként, ezt keresd a testre szabásnál, ha más színt szeretnél alkalmazni az alapértelmezett helyett.
A Taurus módosítható elemei
Igyekszünk mindig egyre több módosítható elemet elhelyezni a sablonokban, hogy minél jobban testre szabható legyen. A Taurus is megkapta az eddigi szokásos elemeket, megtalálható az oldal tetején a bezárható nanobar, ezt időszakos információk megjelenítésére alkalmazhatod. A főoldalon a slideshow alatt található a bizalmi sáv, többféle termékajánló, valamint különböző bannercsoport.
A bannercsoportok közül említésre méltó mindjárt az 1. számú, ami a népszerű kategóriák megjelenítésére is alkalmas, a mintaáruházakban is ezzel mutatjuk be. Újdonság a kinézetben az adaptív bannercsoport, ami a 3., 4. és 5. számú elemekből áll össze. Azt kell tudni róla, hogy ha több képkockát raksz bele, az asztali nézetben egymás után fog következni. Így kialakíthatsz olyan elrendezést, amikor egymás mellett 2 vagy 4 banner helyezkedik el, de ahogy a mintaáruházakban, úgy is megoldható, hogy egy szélesebb banner mellé két keskenyebb, alá pedig egy teljes szélességű kép kerüljön.
Természetesen ebben a kinézetben is megtalálható a főoldalon a blogcikk ajánló 4 bejegyzéssel. Alatta keresd a márkaslidert, a forgalmazott márkák, gyártók megjelenítéséhez. Ha rendelkezel fizikai bolttal is, akkor a 6. banner lesz a barátod. Alapértelmezetten úgy töltöttük fel az elemet, hogy a bal oldalán egy fotó látszódjon az üzletről, jobb oldalon pedig egy rövid szöveg mellett az elérhetőségi adatokat és egy térképet láthat a vásárló.
A láblécet itt 4 oszlopos elrendezésben használhatod, ezek tartalmát szabadon szerkesztheted, variálhatod. Leginkább menük elhelyezésére szokták használni, a jobb szélsőben mintaként a hírlevél feliratkozást jelenítettük meg. A lábléc alatt vannak a szokásos partnerlogók, pl. a bekapcsolt fizetési módok logói. Ez alá elhelyeztünk egy további módosítható elemet is, amibe olyan partnerlogókat tölthetsz fel, amelyek nem a beépített integrációk bekapcsolása alapján jelennek meg automatikusan.
Listaoldal több választható megjelenéssel
Általában az a szokás a webáruházakban, hogy a terméklistáknál kétféle nézet közül választhat a vásárló, egy kártyás és egy részletesebb listatípus közül. Így van ez a Taurusban is, viszont a Beállítások / Kinézet, Arculat / Oldal kinézetek menüben beállíthatod, hogy melyik legyen ezek közül az alapértelmezett.
A Taurus kinézetcsalád újdonsága a többféle termékkártya megjelenés. Ugyanebben a menüben a kártyás listatípuson belül további 3 féle kártyaelrendezés közül választhatsz, a részletes listán pedig 2 féle opció van még. Az 1. kártyatípus a hagyományos elrendezés, a termékfotó található a felső részben, felette a funkciókezelő gombokkal (összehasonlítás, kedvencekhez adás, gyorsnézet). A kép alatt pedig az értékelés, a paraméterek, az ár és a kosár gomb. Beállítástól függően a kosár gomb lehet magában vagy kiegészíthető mennyiség megadási lehetőséggel is.
A 2. kártya már nem szokványos, hiszen a termékfotó alul található felette pedig a többi tartalom. Ebben a nézetben a mennyiség megadás lenyitható beviteli mezővel történhet. A 3. kártyatípus igazi ínyenceknek készült. A kártya jobb alsó sarkában egy ikont helyeztünk el, amivel a kártya egy kattintással megfordítható, a hátoldalán pedig paramétereket, további termékfotót láthat a látogató.
A részletesebb listán a 2 féle típus annyiban különbözik, hogy az első sokkal részletesebb, míg a másodikra csak a legfontosabb információk kerültek. Utóbbi hasznos, ha sok nagyon hasonló termék van egy kategóriában és cél, hogy minél több jelenjen meg egymás alatt a kijelzőn belül.
A termékkártyára kikerülhetnek azok a paraméterek, amelyek alapján összevonásra került a termék. Így a listaoldalról egy kattintással a megfelelő altípus termékoldalára kerülhet a vásárló. Készült egy új beállítási lehetőség a paraméterekhez, amivel azt szabályozhatod, hogy a termékkártyán hány altípus jelenjen meg.
Termékoldal
Az első szembetűnő újdonság, hogy a termékoldal asztali verzióján az ár mellé szerveztük a kosárszekciót. Így még szembe tűnőbb helyen van, attól függetlenül, hogy hány kiemelt paraméter vagy egyéb feltüntetett információ van a termékoldal felső részében. Ezúttal a funkció gombokon szövegesen is feltüntettük, hogy mire szolgálnak, így az összehasonlítás vagy a kérdés küldése egyszerűbben beazonosítható a vásárló számára. További információ a kosárba gombhoz, hogy az a termékoldalon mind asztali, mind mobil készülékeken gördítéskor rögzül az oldal alján, így akkor is kosárba teheti a terméket a látogató, ha már lejjebb böngészik az oldalon.
Termékoldalból is kétfélét készítettünk, főleg az alsó szekcióban látható a különbség. Az egyiken lapfüles (tab) megoldást alkalmaztunk a részletes leírás, az adatok, paraméterek és a vélemények megjelenítésére. A másik típuson pedig ezek a szekciók egymás alatt kapnak helyet.
Vásárlási folyamat
Mivel az Unas rendszerbe naponta kb. 30.000 rendelés érkezik be, ez elég sok adat ahhoz, hogy a vásárlási folyamatot megfelelően tudjuk optimalizálni. Az elemeket úgy helyezzük el, az adat megadási és választási lehetőségeket úgy alakítjuk ki, hogy azzal a legmagasabb konverziót lehessen elérni. A Taurus esetén is finomhangoltuk a kosárfolyamatot.
Sokan úgy használják a rendszerben a raktárkezelést, hogy a termékek akkor is vásárolhatók, ha azok nincsenek raktáron. Eddig ha készlethiányos termék került a kosárba, csillaggal jelöltük és a kosár tetején hívtuk fel rá a vásárló figyelmét. A Taurus kinézetben egy jobban látható sárga háromszöget jelenítünk meg ilyen esetben a mennyiség megadás mellett, ami fölé húzva az egeret látszik a készlethiány információ. Így a vásárló egyértelműbben látja, hogy ilyen termékek esetén hosszabb kiszállítási időre kell számítania.
Színváltozatok, átszínezhetőség
Megszokhattátok, hogy a kinézetcsaládokat 4 színvilágban készítjük el, így a Taurushoz is kialakítottunk négy verziót. A termékpalettádhoz a legjobban illő változatot egyszerűen ki tudod választani. Ha egyik színvilág sem passzol a céged arculatához, saját kezűleg átszínezheted az elemeket az adminisztrációs felületen. A Beállítások / Kinézet, Arculat / Kinézet testreszabása menüben találod a kinézet színeit, amiket módosíthatsz. A színeken felül a következő lapfülön saját kiegészítő CSS-t is alkalmazhatsz, amivel egyéb elemek is módosíthatók. Ha nagyobb szakértelmed van HTML/CSS területen, a béta tesztelési időszak után le is töltheted a kinézet fájljait, amiből kiindulva teljesen egyedi arculatot készíthetsz.
Kontrasztban az erő
A kinézetcsalád első verziójában a kék árnyalatait és az erőteljes narancsot állítottuk párba. A nagy kontrasztú tónusokkal megjelenő színvilág így fókuszba helyezi a szükséges elemeket az áruházon. Kiváló választás lehet szerszám, építőipari, elektronikai vagy bármilyen műszaki termékpalettához.
A természet színpompája
A 2-es változat sötétebb és világosabb barnái, a ciklámenek, rododendronok élénk rózsaszínével a nyíló természet színeit hozzák az áruházba, így minden ilyen érzéshez közel álló termékcsoport otthonosan illeszkedhet ebbe a Taurus design-ba. A kozmetika és divat mellett az életmód és egészségápolás számára is kellemes hangulatot alapoz meg ez a színváltozat.
Lehet egy kicsit lágyabb?
A harmadik Taurus változat az erős vezérszínt lágy rózsaszínnel tompítja. Amellett, hogy a fiú-lány asszociációt fedezhetjük fel a színekben, nem csak babás vagy ruházati témájú áruházak számára lehet megfelelő választás, egy egészséges életmód vagy játékbolt termékei is belesimulhatnak ebbe a színvilágba.
Dark mode mániás vagy?
Akkor a webáruházad is megjelenhet sötét színvilággal a Taurus 4-es verziójában. Nem csak szemkímélő, de egyúttal professzionalizmust, erőt is sugároz a színösszeállítás, ami szinte kívánja az órákat, ékszereket, egyéb prémium termékeket, de kiválóan érvényesülhetnek benne világítástechnikai, hangszer, jármű- és tuning vagy akár profi konyhai, szakács kellékek termékei.
Bemutató oldal
A választható kinézetekhez hasonlóan mind a négy verzióhoz készítettünk a bemutató áruházakon felül bemutató oldalakat is, amik színeikben, hangulatukban, témakörükben mutatják be a sablont. A képernyőképekkel, kiemelt elemekkel illusztrált oldalak alapján könnyen eldöntheted, hogy melyik a neked legjobban megfelelő design, valamint itt is megismerheted a kinézetcsalád legfontosabb jellemzőit.
Mikor válts Taurusra?
Most is érvényes az, hogy nem kötelező egyből váltani egy újonnan érkező kinézetre. Noha mindig teszünk bele újdonságokat, modern megoldásokat, elképzelhető, hogy neked nem pont a legújabb fog a legjobban tetszeni és a struktúrádhoz sem biztos, hogy jól passzol. Mivel a Taurusban külön sávot kapott a menüsor, akkor érdemes erre váltanod, ha ezt ki is használod, ha a Kategóriák menü mellé legalább 4-5 plusz menüt kiraksz. Ha 10-16 főkategóriába tudod rendezni a termékeidet, akkor jó választás a Taurus, ha ennél kevesebb van, érdemesebb lehet vízszintes kategória menüs kinézetet választani, ha pedig sokkal több, az oldalsávos megoldások lesznek a legjobbak számodra.
Az új választható termékkártyáknak köszönhetően akkor is érdemes Taurusra váltanod, ha beállítod a két új kártyatípust, ezzel is némi különlegességet mutatva a szokványos terméklistákhoz képest. Már 11 kinézetcsalád 4-4 verziójából választhatsz az Unas rendszerben, nézd át a termékoldalakat is a mintaáruházakon. Ha a Taurusé tetszik a legjobban vagy úgy gondolod, hogy a célközönségednél nagyobb konverziót érhetsz el vele, ez is indokolhatja a váltást.
Technikai háttér
A választható kinézeteknél mindig törekedünk arra, hogy ne csak küllemében kövessék a trendeket, hanem a technikai háttér is megfelelő legyen. Az sablon képes kiemelkedő eredményeket hozni a Google sebesség tesztjein, valamint SEO szempontból is támogatja a jó organikus helyezéseket. Azonban fontos megemlíteni, hogy az értékeket nagyban ronthatja a feltöltött tartalom. Ha nem megfelelő méretű módosítható elemeket alkalmazol, mindenféle külső szkriptet szúrsz be a webáruházadba és olyan integrációkat is bekapcsolsz, amiket nem is használsz, az nagyban lassíthatja a működést. Ha pedig a tartalom nem megfelelő, akkor hiába jó a technikai háttér, nem lesznek jó eredményeid.
Mutasd, mit alkottál!
A feltöltött kategóriákat, termékeket, termék adatokat, cikkeket a kinézet cseréje nem befolyásolja. A módosítható elemek azok, amik témánként változnak, ezeket érdemes a mintaáruházak alapján elkészíteni és váltás után egyből feltölteni őket. Ha a Taurus mellett teszed le a voksod és végeztél a testreszabással, látványos módosítható elemeket is töltöttél fel, ne habozz megosztani velünk! Küldd el ügyfélszolgálatunknak a webshopodat és ha alkalmasnak találjuk, beválogatjuk a referenciáink közé a Taurus szekcióba.