Ha valaki olvasta a cikket, amiben lehoztuk a csillagokat vagy böngészte az Unas rendszerbe beépített választható kinézeteket, találkozhatott azzal, hogy a sablonokat újabban valamilyen csillagászati jelenségről, csillagról, csillagképről vagy égitestről nevezzük el.
Így a címből már könnyen kikövetkeztethető e heti cikkünk témája: nem kellett sokat várni, a Polaris és az Antares sablon után új választható kinézet érkezett a rendszerbe Pollux néven. A Pollux az Ikrek csillagkép legfényesebb csillaga, ami tízszer nagyobb, mint a Napunk. Nem véletlenül választottuk Castor ikertestvérét névadónak, mivel hasonló teljes szélességű oldalsávos kinézetről van szó, ami a nagy veterán, de már nem korszerű 1300-as kinézet cseréjére is jó alternatívát nyújt.
A kinézetcsalád már kiválasztható az adminisztrációs felületen, néhány hetes béta tesztelési fázisban, utána pedig már módosítás is kérhető rá, illetve egyedi kinézet is készíthető a felhasználásával.
Legfőbb jellemzők
A tervezéskor azokat a szempontokat vettük figyelembe, amelyeket az ügyfeleink leginkább igényeltek. Legyen alkalmas a kinézet sok főkategóriához, sok menüponthoz is, listaoldalakon is meg lehessen adni mennyiséget a kosárba helyezésnél, illetve látszódjon a mennyiségi egység is. Ezzel minden termékpaletta forgalmazására alkalmas a kinézetcsalád, kiváló választás azoknak, akik oldalsávos megjelenést keresnek függőleges menürendszerrel.
Fejléc
A fejléc teljes szélességű, az oldal lefele görgetésekor eltűnik, de felfele gördítéskor újra megjelenik. Így az oldal aljáról sem kell teljesen felgördíteni a fejléc tartalmának eléréséhez, mégsem takar ki értékes tartalmakat böngészés közben. A fejléc a legfontosabb elemeket tartalmazza, a webáruház logóját, tőle jobbra egy tetszőlegesen módosítható elemet, nyelv és pénznemváltást, keresést, profil ikont és a kosár ikonját. Mobil eszközökön a fejléc kompakttá válik, a keresés ikonnal nyitható le.
Oldalsáv
A webáruház bal oldalán helyezkedik el egy oldalsáv, aminek legfontosabb eleme a menürendszer, a kategóriákkal és a plusz oldalakkal. A menü neve melletti vezérlőikonokkal lenyithatók a szintek, de a kategóriák neveire kattintva a közbenső szintekre el is lehet navigálni. Az oldalsáv további elemek, funkciók megjelenítésére is alkalmas. Tetszőleges bannerek jeleníthetők meg itt, de itt kapott helyet a listaoldalak legfontosabb eleme, a szűrés is.
Főoldali módosítható elemek
A fejléc felett ebben a kinézetcsaládban is lehetőség nyílik a nanobarban fontos információkat közölni a látogatókkal. A fejléc alatt a webáruház kirakata, a nagyméretű slideshow következik. Az utóbbi sablonokhoz hasonlóan itt is használható a beépített feliratozó funkció, amivel a módosítható elembe feltöltött képre három szöveges szekció helyezhető el, amelyek tulajdonságai, betűmérete, betűszíne egyszerűen módosítható. Javasoljuk a főcím, alcím és gomb struktúra használatát, hiszen ezeket szokás alkalmazni a főoldali bannereken.
A slideshow alatt következik a bizalmi sáv alapértelmezetten négy elemmel. Utána egy kiemelt termékajánló kapott helyet, ami alá egy nagyobb méretű, alapból 2x3 elemet tartalmazó szekciót terveztünk. Ezekbe is tetszőlegesen helyezhető el kép vagy szöveg vagy akár mindkettő kombinációja. Használható kiemelt kategóriák navigációjához, helyezhető el bele hangulatkép vagy akár vásárlói vélemény is. A bemutató áruházakban egy lehetséges kialakítási módot mutatunk be, ahol kép és szöveges tartalom váltakozva jelenik meg ebben a módosítható elemben.
Ezt követően ismét egy termékajánló látható, ami alatt újabb két bannerhely áll rendelkezésre fontosabb információk, kategóriák vagy termékcsoportok bemutatására. A hírlevél feliratkozás boxot ezúttal további két magasabb elemmel kombináltuk. A bemutató áruházban a bal oldali elembe slideshow-szerűen, lapozható módon helyeztünk el véleményeket. A főoldal alsó részében található a márka slider, ahova a forgalmazott termékek gyártóit, márkalogókat érdemes elhelyezni. Utána pedig a lábléc felett a blogcikkek ajánlója foglal helyet, képpel és a bevezető szöveggel.
Listaoldal
Ami a legfontosabb listaoldali újdonság az előző kinézetekhez képest, hogy beállítástól függően mennyiség megadására is lehetőség van a kártyás nézeteken is, valamint a mennyiségi egység is többféle formában kijelezhető. Ezek működése a Beállítások / Kinézet, Arculat / Kinézet testreszabása / Kinézet beállítások menüben állítható be. Ha nem szeretnél mennyiség megadására szolgáló mezőt, itt ki is kapcsolhatod, ezáltal csak kosár gomb lesz a termékek alatt. A mennyiség mezőt pedig használhatod mennyiségi egység kijelzése nélkül is (ilyenkor az egér föléhúzásával jelenik meg a mennyiségi egység), de elhelyezhető a mezőbe vagy a mező alá is tetszőlegesen. Ezzel támogatjuk azokat a webáruházakat, akik többféle mennyiség egységű termékeket forgalmaznak (db, csomag, méter, stb.), illetve ahol jellemzően nem egy darabot vásárolnak a termékekből.
Termékoldal
A termékoldalakon természetesen a legfontosabb információkat az oldal tetejére a hajtás fölé rendeztük. A termékfotók, a rövid leírás, a kiemelt paraméterek, a raktárkészlet, az ár és a kosárba helyezési lehetőség itt a legfontosabb. Gördítéssel ismerhetők meg a termék részletes adatai, a vásárlói vélemények és a kapcsolódó, hasonló termékek. Gördítéskor a sablon vezérszínében megjelenik a kosár gomb a képernyő felső részéhez tapadva a termék árával, így is elősegítve a maximális konverziót.
Lábléc
A láblécet négy részre tagoltuk, ezek a szekciók tetszőlegesen szerkeszthetők. Megtartható a mintaként feltöltött menüszerkezet, de külön-külön képi elemek is feltölthetők az egyes oszlopokba. Alapértelmezésben a jobb oldali részbe helyeztük el a kapcsolati adatokat és a közösségi média ikonjait. Jobbról a második részben találhatók a látogatókat érdeklő információk, mellette a vásárlói fiók linkjei. A bal szélsőbe pedig javasoljuk a legfontosabb kategóriák, termékcsoportok menüit elhelyezni.
Színváltozatok, átszínezhetőség
A Pollux kinézetcsaládot is négy színvilágban készítettük el, így a termékpalettádhoz a legjobban illő verziót egyszerűen ki tudod választani. Ha egyik színvilág sem passzol a céged arculatához, saját kezűleg átszínezheted az elemeket az adminisztrációs felületen. A színeken felül saját kiegészítő CSS-t is alkalmazhatsz, amivel egyéb elemek is módosíthatók. Ha nagyobb szakértelmed van HTML/CSS területen, a béta tesztelési időszak után le is töltheted a kinézet fájljait, amiből kiindulva teljesen egyedi sablont készíthetsz.
A Pollux narancs színe
Az óriáscsillag narancs színben pompázik, a kinézetcsalád 1-es típusát ebben a színben készítettük el, aminek élénk tónusa jól passzol játékokhoz, amivel feltöltöttük a bemutató áruházat. A narancsszín általánosságban boldogságot, életvidámságot sugároz. A félős, szégyenlős vásárlókat bátrabbá, kezdeményezővé teszi. Egyesek szerint élénkíti az étvágyat is.
Az elegáns fekete
A kinézetcsalád 2-es verziója olyan termékpalettához ajánlott, ahol nem dominálhatnak színek vagy eleganciát, komolyságot kell sugározni. A bemutatóáruházat hangszerekkel töltöttük fel, de kiválóan alkalmas ékszerekhez, divattermékekhez és jellemzően színes termékekhez. A fekete szín az erő mellett fegyelmezettséget is sugall. Sokan úgy tartják, hogy a fekete szín képes a káoszból rendet teremteni.
A kommunikáció kék színe
Szakemberek szerint a interakció színe a kék, visszafogott változatát választottuk a kinézetcsalád 3-as típusához. A bemutató áruházat háztartási gépekkel töltöttük fel, de el tudjuk képzelni sport és szabadidős termékekhez is. Ez a színárnyalat jó összhangban van az önkifejezéssel, az önmegvalósítással. A tudás és a bölcsesség szimbóluma a spirituális világban, ami bátorít és utat mutat.
Babás türkiz
A 4-es verzió pedig a játékos türkiz színvilágot kapta. A bemutató webáruházban babatermékek szerepelnek, de játékokhoz, egészséges életmódhoz is jól passzol ez a szín. Egyes kutatások szerint médiával, számítógéppel dolgozók, műszaki tudományok iránt érdeklődők szívesen választják ezt a hangulatot.
Bemutató oldal
A támogatott választható kinézetekhez hasonlóan mind a négy verzióhoz készítettünk a bemutató áruházakon felül bemutató oldalakat is, amik színeikben, hangulatukban, témakörükben mutatják be a sablont. A képernyőképekkel, kiemelt elemekkel illusztrált oldalak alapján könnyen eldöntheted, hogy melyik a neked legjobban megfelelő design, valamint itt is megismerheted a kinézetcsalád legfontosabb jellemzőit.
Technikai háttér
Minden támogatott, választható kinézetcsaládnál megszokhattátok, hogy folyamatosan optimalizáljuk, módosítjuk a sablonok technikai hátterét a trendeknek és a követelményeknek megfelelően. Nincs ez másképp a Pollux esetén sem, már az alapstruktúrát is úgy alakítottuk ki, hogy jól teljesítsen a Google tesztjein. A béta időszak valós felhasználási adatai alapján pedig tovább fogjuk javítani a teljesítményét, hogy ez is, mint a többi kinézetünk, jobban teljesítsen, mint a versenytársaink sablonjai.
Mikor válts Polluxra?
Fontos itt is megemlíteni, hogy ne az alapján válassz kinézetcsaládot, hogy melyik a legújabb. El kell döntened, hogy a termékeidhez, a kategóriáidhoz és a célközönségedhez melyik kinézet illik a legjobban. Ha oldalsávos sablont szeretnél, mivel sok a menüd, sok főkategóriád van, akkor kiváló lesz a Pollux neked is, de a Castor is megfelelő lehet. Ha viszont csak néhány főkategóriával rendelkezel és nincs sok szintű kategória rendszered, jobb választás lehet a Polaris vagy az Antares sablon. Ha olyan termékeket árulsz, amiből jellemzően több darabot vesznek vagy méterre árulsz valamit szintén jó választás a Pollux. Ha pedig egyik kinézetcsaládot sem érzed magadénak, fordulj hozzánk bizalommal és olyan egyedi kinézetet készítünk neked, amiben azokat a megoldásokat ötvözzük a választható sablonokból, amit szeretnél.