A chili sok ember számára az élet nagy élvezetei közé tartozik, egyesek meg is könnyezik a fogyasztását. Emellett egyre többet olvasni manapság a chili jótékony hatásairól is. Az Unasnál sokan szeretjük a csípőset, jómagam is kapszaicinfüggő vagyok. Emiatt merült fel a gondolat, hogy rendeljünk valami különlegeset, valami olyat, amit érdemes megkóstolni. Honnan rendelnénk máshonnan, mint valamelyik rendszerünkben működő webáruházból, hisz jó alkalom ez arra, hogy vásárlói szemszögből is megtapasztaljuk a vevők kiszolgálásának folyamatát.
Rövid keresés után találtunk rá a Chilis.hu webáruházra, ahol az üzemeltetők jó érzékkel alkalmazzák a webshop funkciókat, illetve a kiszolgálás is példaértékű volt. Emiatt a hirtelen ötlettől vezérelt megrendelésből készült egy esettanulmány a webáruházról.
A termelőről
A termék mögött Diczkó László kistermelő áll, aki 2011-ben kezdett el különleges paprikákat és paradicsomokat termelni és feldolgozni. A kezdeti útkeresési időszak után definiálódott az az irány, amely attól kezdve meghatározza a manufaktúra tevékenységét. 2015-ben már 42 féle chili és 8 féle paradicsom került ki a termelőtől friss fogyasztásra és feldolgozva egyaránt. A gyártás során a legfontosabb szempont a magas minőség és az élelmiszerbiztonság, amiért László felesége felelős, aki élelmiszeripari mérnökként veszi ki a részét a folyamatokban. A tiszta, világos, nyomon követhető feldolgozási technológia hozzájárul a fogyasztói bizalom növekedéséhez, ami a vállalkozás üzletpolitikájának alapja. Ugyanez a precizitás jellemzi a webshop üzemeltetését is, amit szívesen próbáltunk ki.
Hogy találtunk rá a webshopra?
Mit csinál az ember, ha valamit rendelni szeretne egy webshopból? Egyértelműen beírja a Google keresőjébe. Természetesen a keresések felhasználótól függően lehetnek jobban vagy kevésbé célirányosak. Tettünk egy próbát a "chili webáruház" kifejezéssel. Elénk tárul a találati listában a chilishopok krémje, de egyértelműen egy szereplő uralja a hajtás feletti területet. Az alábbi ábrán látszik, hogy a Google Ads hirdetésben, a negyedik organikus találatban és a jobb oldalon elhelyezkedő Google Cégem szekcióban is a Chili Hungária Webáruház, a Chilis.hu szerepel. El is dőlt, merre vesszük az irányt.
A webáruház nem milliós befektetés szüleménye, hanem egy Unas webáruház Premium csomaggal. Nincsenek egyedi fejlesztések, nincsenek méregdrága szakértők, csupán a felhasználó által jól alkalmazott funkciókkal, integrációkkal, jól felépített tartalommal találkozhatunk.
Menü, design és slideshow
A webáruház az egyik legkedveltebb sablonunkat, az 1800-as kinézetcsalád termékhez illő piros változatát használja. A menüben nem halmozzák a kategóriákat, véletlenül sincs több soros menürendszer, mint sok webáruházban látszik. A legfontosabb dolgok vannak ide kiemelve, az akciók mellett, egy lenyíló menü van, maga a termékek menüpontja, ahol kategorizálva, piktogramokkal ellátva találhatjuk az egyes termékcsoportokat. Főmenü elem még a chili lexikon, mint tudástár, blog, receptek és képgaléria, ami a célközönség számára mind hasznos tartalmakat rejt.
A slideshowban ideális számú képkocka kapott helyet, négy elemet nézhetünk végig. Bizalomépítés miatt fontos az arc, aki az egész vállalkozás mögött van. Így láthatjuk Lászlót az egyik fotón, abban a környezetben ahol a legjobban érzi magát, a palántái között. További három vizuális elem egyikében a büszkeség, a díjnyertes Spirit of Attila, másikban a fanatikusok kedvence, a legerősebb Kegyes Halál csábít vásárlásra. Gondolva az ajándékkeresőkre, a díszcsomagolásban kapható válogatást is megpillanthatjuk a webáruház kirakatában.
A start oldalon a slider alatt a napi ajánlat következik, parallax elemekben a chilis hangulatkeltő fotók, közben rövid leírás a webáruházról, bizalmi sáv négy elemmel. Az alsó szekcióban, a legfrissebb blogcikkek ajánlója látható. Legalul feliratkozhatunk még hírlevélre illetve az elérhetőségi adatokat is megtaláljuk.
Termékek bemutatása
Vásárlói vélemény
Kiválasztva egy terméket a termékoldalon az általában látható termék részletekhez képest több dolgot is ki lehet emelni. Az egyik a név felett egyből látható nagy számú értékelés. A legtöbb terméknél kiváló vásárlói vélemények találhatóak, van ahol 100-nál is több, ráadásul talán minden termék 5 csillagos értékelést kapott. Sokan mások véleményére jobban adnak, így egyből átugorva a leírást a véleményekhez navigálnak. Ahogy a SEO szakemberek mondani szokták: használd fel a látogatóidat tartalomgyártásra. A jól megfogalmazott vélemények keresőoptimalizálási szempontból is előnyt jelenthetnek, valamint mikroadatok lévén az organikus találatokban is jól mutatnak a megjelenő csillagok. Később eláruljuk, minek is köszönhető a sok értékelés és vélemény.
A legfontosabb paraméter
Következő említésre méltó elem a rövid leírásba ágyazott "csípősségjelző", egy paprika 6 részre osztva, ami végig kíséri az összes terméket. Ezzel a vásárló egyből látja, hogy mennyire fog folyni a könnye a termék fogyasztása közben. A csípősség egyébként paraméterben is megjelenik, így könnyen összehasonlíthatóak az egyes termékek. További fontos paraméter még a chilifajta amiből a termék készül, amivel szűrni is lehet a listákban. Kiemelt helyen jelenik meg a várható kiszállítás is, ami általában 1-2 nap.
Pontgyűjtés = hűséges vásárló
A termék maga egyébként is visszatérésre ösztönzi a vásárlókat, de ezt elősegítendő pontgyűjtésre is van lehetőség. Minden termék vásárlása után az ár 5%-a íródik jóvá pontként, amit felhasználhatnak a vevők későbbi megrendeléseik során. Senki sem szereti veszni hagyni a pontokat, így ez kiváló eszköz arra, hogy ezzel visszacsábítsák a chilifogyasztókat a webáruházba.
Csomagban olcsóbb
Minden chiliszósz kapható különböző csomagokban is. Emiatt a csomagtermék funkciónak köszönhetően a termékoldalon látható, hogy melyik csomagban vásárolva lehet kedvezőbb a termék ára. Fordítva nézve pedig például az All in one díszdoboz-nál látszanak a benne szereplő összetevők. Természetesen a csomagban szereplő tételek raktárkészletétől függ a csomagtermék készlet is, így csak akkor vásárolható, ha minden benne szereplő termék van raktáron.
BLOG és egyéb tartalmak
A mai internetezési, tartalomfogyasztási szokások miatt és keresőoptimalizálási szempontból is érdemes egy webáruházat egyéb tartalmakkal feldobni. Ezek alapja a blog, amiben különböző cikkeket találhatunk ebben a webshopban is. A speciális blogtémákat külön kiemelték, így a témához illő chili lexikon fő helyen szerepel, amiben a téma iránt érdeklődők juthatnak közelebb ehhez a növényhez.
Fontos tartalom egy webáruházban a termékek felhasználási lehetőségeivel kapcsolatos bejegyzés, javaslat. Itt ez a receptek főmenü, ahol jobbnál jobb recepteket találhatunk, stílusos fotókkal illusztrálva. Biztos vagyok benne, hogy ezeket átfutva sok mindenkinek megjön a kedve a vásárláshoz. Ugyanerre alkalmas a képgaléria is, ahol mindenféle kommentár nélkül gyönyörködhetünk a kertészet fotóiban és a friss paprikákban.
Rendelés folyamata
Négy féle szószt választottam ki, ezeket kosárba tettem. A marketingszakembereket még mindig megosztja a regisztráció és a regisztráció nélküli vásárlás dilemmája. Mivel ez vásárlófüggő, nagyon helyesen mindkét lehetőséget megadják az üzemeltetők. A regisztrációnál csupán egy jelszóval többet kell beírnom a regisztráció nélküli rendeléshez képest. Később is be szeretnék lépni a megrendelés állapotát nyomon követni, pontot gyűjteni, termékeket a kedvenceimhez tenni, esetleg korábbi megrendeléseket újra rendelni, egyértelmű, hogy regisztrálni fogok.
Második lépésben a szállítási és fizetési mód kiválasztása következik. A szokásos utánvét és előre utalás mellett természetesen bankkártyás fizetésre is lehetőség nyílik, a webáruház a Barion rendszerét használja. A csomagomat a GLS fogja házhoz szállítani, aminek a díja sávosan került megállapításra, 1490 Ft lesz. Nagyobb összegnél persze már ingyenes a szállítás, ami érdekeltté teszi a vásárlót a nagyobb kosárértékre. Néhány kattintás után megtörtént a fizetés, automatikus e-mailes visszaigazolásban a jogszabályoknak megfelelően csatolva van az ÁSZF és az Adatkezelési tájékoztató. Az e-mail is ízlésesen formázott, felül logóval, alul pedig egy bizalmat ébresztő résszel, amiben az elért szakmai díjak felsorolása látható.
A rendelés szombaton történt, hétfőn reggel 8:30-kor megkaptam az e-mailt, hogy a megrendelésem státusza megváltozott, elkezdték a feldolgozását. 9:30-kor már a GLS-től kaptam az értesítést, hogy a csomag feladásra került, már csak egy nap és összehívhatom a csapatot kóstolásra. Ez így is lett, kedden, a délelőtti órákban meg is érkezett a csomag.
Mi volt a dobozban?
Eddig minden flottul ment, nem lehet ez másként a kicsomagolásnál sem. Elsőre feltűnik, hogy saját logóval ellátott kartondobozban kaptam az termékeket. A doboz nem túl nagy, pont ideális a mérete. Nincs teletömve szeméttel, újságpapírral kitöltőanyag gyanánt, mint sok webáruházban szokás. Ügyelve a biztonságos szállításra az üvegcsék folpackkal egymáshoz csomagolva érkeztek, mellettük pedig egy karton csíkkal oldották meg, hogy ne mozogjanak az út során. A kartondoboz belsején amit először megpillantok egy köszönő matrica. Apróság, de mégis elolvasva jó érzéssel folytatom a kicsomagolást. A termék mellett előkerül egy termékbemutató lap, amin újra elolvashatom a rendelt termékek tulajdonságait, illetve más termékekhez is kedvet kaphatok általa. Kezdődhet a kóstolás!
Unas chili challenge
A két zászlóshajó, a Kegyes Halál és a Spirit of Attila mellett a másik két kiszemelt a Tüzes Mennykő és a 424 - Smokey Hot chiliszósz volt. Főhadiszállásunk közösségi helyiségében gyűltünk össze, végül 12 bátor munkatárs vállalta be a kóstolást. Valaki már tejjel a kezében érkezett, illetve egyből felmerült az első kérdés, hogy csípősebb-e mint az Erős Pista. Biztos voltam benne, hogy ezek a szószok másik ligában játszanak.
A paraméterek szerint a leggyengébbel kezdtük, a hármas csípősségű Tüzes Mennykőt még mindenki bevállalta. A hatások nem maradtak el, mindenkinek megjött az egészséges arcszíne, némelyeknek könnybe lábadt a szeme. A 424 - Smokey Hot füstös ízével egy különleges ízvilágot tárt elénk, egyértelműen ez volt a kedvenc nálunk. A világbajnok szósznál már többen elvéreztek a csapatból az 1.000.000 Scoville érték hallatán. Pedig a Spirit of Attila méltán nyerte el azt a díjat, amit azelőtt csak amerikai termelők kaptak meg. A végére pedig a fanatikusok számára az igazi fajtanevek maradtak: Trinidad Skorpion Moruga, Carolina Reaper. A Kegyes Halál már csak néhányunkat kísértette, ami után mindenki visszatért a billentyűzetéhez, ki tejet kortyolva, ki csak torokköszörülések közepette, de megérte.
Megkérdezték a véleményemet
Visszatérve a webáruház funkciókhoz, a csomagoláson található kis matricán is kérték, hogy írjam meg a véleményemet a termékekről. Emellett két nappal a rendelés után megkaptam a követő hírlevelet is. Minden megrendelt termékhez külön-külön megkérdezték a véleményemet, kérték, hogy adjak értékelést hozzájuk. Az e-mailből egyből a vélemény íráshoz érkezem a webáruházba, így meg is fogom tenni, hogy írok néhány sort. Ilyen egyszerű.
Indíts webáruházat te is!
A Chilis.hu példáján szépen látszik, hogy a megfelelő hozzáállással, precizitással nem ördöngösség olyan webáruházat üzemeltetni, ahol élmény a vásárlás. Az Unas rendszerben minden szükséges funkciót megtalálsz, ami a webshop indításhoz szükséges. Próbáld ki te is!