Webáruház fejlesztések - 2017 április
2017.04.25
•

Az utóbbi időben csapatunk több lelkes taggal is bővült, amivel új lendületet kaptak a fejlesztések rendszereinkkel kapcsolatban. Ennek eredményeképpen ismét összeállt egy fejlesztési csomagunk, melyben található módosításokról, funkciókról az alábbiakban olvashatnak. Az eddig is megszokott linkekre kattintva meg is tekinthetik, kipróbálhatják azokat a saját áruházukban.
Biztonsági rendszert érintő fejlesztések
- Fontosnak tartjuk a biztonságot szolgáltatásaink terén, így folyamatosan figyelemmel kísérjük a nemzetközi trendeket, amiket a saját tapasztalatainkkal összehasonlítva használunk fel. Egyre több robot látogató érkezik az áruházakba biztonsági rések, hibás űrlapok után kutatva. Ennek hatására a korábbi ún. captcha funkciót felváltotta a biztonságosabb, Google által kifejlesztett reCaptcha, ami nagy biztonsággal szűri ki a rosszindulatú látogatókat.
- Az már mindenki számára egyértelművé vált, hogy egy webáruház számára szinte kötelezővé vált az SSL tanúsítvány használata. Elsősorban a COMODO cég Positive SSL tanúsítványát ajánljuk erre a célra, mivel a kedvező ár mellett megfelelő garanciákat is vállal. Gondoltunk azonban azon partnereinkre is, akik használni szeretnének SSL-t, de nem szeretnének plusz költséget emiatt. Elérhetővé tettük a Let's Encrypt tanúsítványt a webáruházakban. Fontos tudni, hogy technikailag ugyancsak egy SSL tanúsítványról beszélünk, azonban garanciák és támogatás nélkül. Természetesen, ha valakinek egyéb szervezet által kiállított tanúsítványra van szüksége, ügyfélszolgálatunknál igényelheti szinte az összes szolgáltató termékét, a webáruház alkalmas ezek telepítésére. »»»
- Korábban részletesen taglaltuk, hogy milyen módon érnek célba az e-mailek napjainkban. A kézbesítés hatékonysága érdekében érdemes az SPF, és DKIM protokollokat használni. Ezen felül az áruházakból történő emailek védelmét magasabb biztonsági szintre emeltük, ezentúl TLS titkosítással történik minden email kiküldése rendszerünkből, a vásárlóknak és az adminisztrátornak egyaránt.
Szállítási módok változásai
- Tovább könnyítettük partnereink dolgát, így a megrendelések részleteinél elkészült a közvetlen csomagfeladás és címkenyomtatás funkció azon szállítási módoknál, melyek támogatják ezt. Ilyen szállítási mód például a FoxPost, a PickPackPont, vagy a DPD Weblabel. »»»
- Olyan szállítási megoldások esetén, ahol külső integráció történt a logisztikai szolgáltató logóját is használjuk a megredelés listában. Kiépítettük emellett az egyedi logó feltöltési lehetőséget azoknál a saját szállítási módoknál, ahol egyébként logó nem áll rendelkezésre. »»»
- Februárban adtunk hírt róla, hogy megerősítettük együttműködésünket a PickPackPont szolgáltatójával. Mivel hasonló megoldásról van szó, kiépítettük a Sprinter futárszolgálat felé is az eddigi CSV-s megoldást felváltó automatikus csomagfeladást (PUDO). »»»
Kategóriákat, termékeket érintő módosítások
- Számos megoldást adtunk eddig a webáruház adatbázisában szereplő adatok tömeges kezelésére. Fel és letölthetők, módosíthatók táblázat segítségével a termékek, a SEO adatok, a vásárlók, a hírlevél feliratkozók, a raktárkészlet, a megrendelések, a kuponok és az átirányítások. Egy hiányzó lehetőséget pótoltunk most azzal, hogy ezentúl lehetőség van a kategóriák exportálására és importálására. A termékkezeléshez hasonlóan fel és letölthető a kategória szerkezet, amivel akár új kategóriák is tömegesen létrehozhatók. »»»
- Eddig csak globálisan, a teljes áruházra nézve volt állítható a lista jellegű oldalak megjelenése. Most már akár kategóriánként különböző oldal struktúra is beállítható. Ez akkor lényeges, ha pl. valamelyik kategóriában lévő termékek kisebb fotókkal egy sorban több termékkel mutatnak jól, másik termék esetén viszont egy sorban egy termék az ideális megjelenés. »»»
- Az adminisztrációs felületen plusz szűrési lehetőséget alakítottunk ki, így a termék státuszok alapján is lehet szűrni a megjelenő listát. »»»
- Egyre nagyobb igény mutatkozott arra, hogy a vásárló termékenként adhasson meg különböző paramétereket, értékeket, ezzel kiegészítve a megrendelését. Ezután már ez is használható, így a kosárba helyezés előtt a vásárló választhat legördülő menüből, adhat meg egyedi értéket beviteli mezővel vagy esetleg képet vagy egyéb fájlt tölthet fel a termékhez, ami akár kötelezővé is tehető. Ez elengedhetetlen megoldás azok számára akik egyedi termékeket forgalmaznak és a megrendelés kiszolgáláshoz egyéb adatra is szükség van a vásárlótól. Jó példa erre a feliratozott termék, mely esetén akár szöveg akár fotó is bekérhető a kosárba helyezéssel egy időben. A funkció alkalmas további termékváltozatok kialakítására is, amik nem rendelkeznek külön raktárkészlettel vagy felárral. »»»
- Jobban részleteztük a raktárkészlet statisztikát, így lekérhető akár csak a beszerzés vagy csak az eladás a termékeknél. »»»
- Bővült a raktárkészlet adatbázisban levő adatok köre is, ezentúl megtalálható benne az utolsó módosítás dátuma is. »»»
- Listás módosítás esetén választhatóak az érdeklődjön státuszú termékek, így ezen termékek egyszerre módosíthatóak. »»»
Marketing fejlesztések
- Intelligens ajánlatnál az URL szűréshez pontosvesszővel elválasztva több érték is megadható, így nem kell oldalanként külön-külön ajánlatot készíteni. Ez akkor hasznos, ha olyan speciális ajánlatot állítunk össze, ami csak bizonyos termékeknél kell felugorjon. A termékek URL-jét itt lehet megadni. »»»
- Egyes szemléletek szerint egy webáruház legfontosabb eleme a kereső. Alapvető funkció már, hogy az egyszerű keresőmező gépelés közben automatikus javaslatokat adjon. Ezt bővítve az automatikus javaslat stílusa beállíthatóvá vált, kiegészült termékfotóval és árral. Ezen felül szabályozható a találatok száma is a javaslati listában. »»»
- Az előre elkészített hírlevél sablonokat eddig az egyszerű és a követő hírlevél küldésénél lehetett használni. Ezentúl beállítható, hogy az használható legyen a megrendelés részletek oldalon vagy a vásárló adatainál az e-mail küldés fülön. Ezzel a funkcióval előre formázott közvetlen levelet küldhet a vásárlónak. »»»
- Bővítettük a termék kosárba helyezése utáni működési lehetőségeket. Beállítható, hogy maradjon a vásárló az aktuális oldalon, a termék fotója animációval mozogjon a kosár irányába, vagy ugorjon fel nyugtázó ablak. Ezen kívül közvetlenül a a kosár oldalra is navigálható a látogató. »»»
- Korábbi cikkünkben összefoglaltuk a keresztértékesítés lehetőségeit. Eddig csak termék részletek oldalon és a kosár oldalon jelenhetett meg cross-sale illetve up-sale ajánlat. Ezentúl a listaoldalról történő kosárba helyezés is támogatja ezt.
- Kuponok kezelése terén kisebb változás, hogy a termék árától függő százalékos kupon beállítások bővültek. Ezzel finomhangolható, hogy a legdrágább, vagy a legolcsóbb termékre vonatkozhasson a kupon. Ezen belül pedig a teljes mennyiségre, vagy csak egy darabra a termékből. További lehetőség, hogy a megrendelésben szereplő tételek összértékéhez is köthető a kupon. »»»
- Aki igazán komolyan gondolja a webáruház üzemeltetést, a marketing tevékenységét statisztikai mérésekre alapozza. Ehhez a webáruházban különböző mérőkódokat kell elhelyezni. Igyekszünk a legnépszerűbb szolgáltatók rendszereit a megjelenés után azonnal integrálni. Természetesen már évek óta használható a Google Analytics rendszere nálunk is. Az Analytics számára átadott adatok körét bővítettük, Google Analytics events és Enhanced Ecommerce events is használható ezentúl. A funkció segítségével minden tevékenység nyomon követhető, ami a webáruházban történik, az Analytics eventek a következők: pageview, slideshow click, view_product_list, view_product_details, view_category, search_result, click, promo_click, add_to_cart, remove_from_cart, modify_cart, empty_cart, subscribe, unsubscribe, login_ok, logout_ok, login_error, registration, registration_complete, payment_shipping_info, order_control, thank_you. Az Enhanced Ecommerce eventek pedig ezek: details, add, remove, purchase, checkout, click, promo_click. »»»
- Facebook dinamikus hirdetésekhez ezentúl külön lehetőségként jelenik meg a Facebook Product feed. Facebookos kampányok nyomon követésére pedig a Facebook pixel integráció szolgál, aminek segítségével az alábbi események naplózhatók: PageView, ViewContent, Search, AddToCart, InitiateCheckout, AddPaymentInfo, Lead, CompleteRegistration, Purchase. »»»
- A hagyományos Analytics kódok és a korábbi Facebook követő kódok már nem támogatottak ezért kivezettük rendszerünkből, csak az újabb Universal Analytics és Facebook Pixel használható a továbbiakban.
- Egyre több partnerünk működik együtt ügynökségekkel, melyek keresőoptimalizálást, különböző marketing kampányokat kezelnek. Ehhez lehet nagy segítség, hogy az ügynökségi IP címeket lehet engedélyezni a marketingcélokra, dinamikus hirdetésekhez használatos feed-hez. Erről az IP címről a kampányok indulása előtt megtekinthetők a termékadatbázisok. »»»
- Bővült a használható külső marketing rendszerek köre, már a Criteo.com is összekapcsolható az UnasShop-okkal. »»»
Egyéb kisebb fejlesztések
- Az adminisztrációs felületen, a megrendelések kezelésénél a csomagszámban is lehet keresni, ha az rendelkezésre áll. »»»
- A megrendelés listában is látszik a státusz történet egy kis ikon segítségével, illetve felugró ablakként az egér fölé húzásával. »»»
- Ezentúl tömegesen lehet átállítani a kiválasztott megrendelések fizetési státuszát is. »»»
- Kényelmesebbé tettük az alap mobil verzió használatát, így a termék részletek oldalon a képek oldalirányú elhúzással válthatóak.