Új választható kinézetEgy modern szemléletű webáruház esetén az egyik legfontosabb eszköz a vásárlók megfogására a grafikai megjelenés. Ugyancsak elengedhetetlen a reszponzív, minden böngészőméretet támogató kialakítás. Aki a maximumra törekszik, annak az egyedi kinézetcsomagunkat ajánljuk, de emellett fontosnak tartjuk, hogy annak is korszerű megjelenése legyen, aki nem szeretne erre külön költeni. Emiatt készítettünk el egy új választható kinézetet rendszerünkben, 1500-as számmal. Az új kinézet a legkorszerűbb technikákkal került kialakításra, ami elősegíti a keresőoptimalizálást, a gyors betöltést és a felhasználhatóságot. Jelenleg négy színváltozat készült, de az átszínezés költséghatékonyan megoldható. Több olyan új funkció is bekerült a kinézettel, ami az eddigiekben még nem szerepelt.

Új slideshow szerkesztő rendszer

Nemrégiben parázs vita alakult ki a marketingszakemberek körében a slideshow, a webáruházban található, váltakozó tartalmú, figyelemfelkeltő felület létjogosultságáról. A végeredmény mégiscsak az lett, hogy a slideshow a webáruház kirakata, ha abban a tartalom megfelelően dinamikus és megragadja a vásárló figyelmét, akkor érdemes használni, növelheti a vásárlási hajlandóságot. Az új kinézetbe a piacon található legkorszerűbb slideshowszerkesztőt integráltuk és fejlesztettük tovább, amivel nincs többé szükség grafikai tudásra, nem kell kép vagy animációszerkesztő programokat használni. A funkció segítségével szabadon szerkeszthető szöveges tartalom vagy akár gombok illeszthetőek a háttérképre, amelyek tetszőleges animációval úszhatnak be a slideshowba bármely irányból. A szerkesztő az alábbi új lehetőségeket kapta:

  • Megadható időtartomány, hogy egy slideshow elem mikor látszódjon, az elemek külön ki-be kapcsolhatóak és sorrendjük is módosítható.
  • Különböző kép tölthető fel a böngészőméretekhez és külön retinakijelzőkhöz, így más arányú kép lehet mobilkészüléken, és más asztali verzióban.
  • Az egymás után következő képkockák képaránya, magassága változó lehet, így a slideshow magassága nem jelent kötöttséget.
  • A háttérképre három darab tetszőleges tartalmú és pozíciójú szöveges blokk, vagy gomb szerkeszthető, ami külön linkekkel látható el.
  • A szövegek betűmérete, betűszíne, háttere, és mozgási animációja is beállítható.
  • A animált szövegszerkesztőn kívül a slideshowba egyedi HTML tartalom is beilleszthető.

Új lenyíló "mega" menü

A mai trendeknek megfelelően a webáruház menüjét vízszintesen helyeztük el, emiatt célszerű a kategóriákat, egyéb oldalakat, menüket úgy kialakítani, hogy egy sorban kiférjenek. A menü elején helyezkednek el a speciális kategóriák (pl. akciós termékek), majd a főkategóriák. Érdemes a termékstruktúrát úgy kialakítani, hogy 3-4 főkategóriába kerüljenek, ezek után következzenek az egyéb tartalmi oldalak, mint blog, vagy elérhetőség. A többi, a vásárlás szempontjából nem elsődleges menüpontok pedig a láblécben kapnak helyet, ami szabadon szerkeszthető négy blokkból áll. A főmenü lenyíló szerkezetű, amiben az alkategóriák, aloldalak találhatók meg. Újdonság, hogy főkategóriánként a lenyíló menü jobb szélére tetszőleges HTML tartalom, banner illeszthető be, természetesen egyedi megoldással kategória képek is megjeleníthetőek itt. Párhuzamosan jelent meg egy kategóriánként beállítható opció, hogy az adott kategória megjelenjen-e a menüben, vagy a kategória listában.

Terméklista nézetválasztó

Eddig csak az egyedi arculatokban alkalmaztuk, hogy a látogató változtathasson a terméklista nézetén. Az új kinézetben ez alapból bekapcsolható, így három féle listatípus választó ikon jelenik meg a lista tetején vagy alján, beállítás szerint. Emellett kategóriánként szabályozható, hogy alapértelmezésben milyen listatípus legyen kiválasztva. Ezzel főtermékek esetén szellősebb, több információt nyújtó soros elrendezést alkalmazhatunk, egyéb termékek esetén pedig egy sorban több termék láttatható.

Bővített tartalmú tooltip

Felhasználói szempontból fontos, hogy minél több információhoz jusson a látogató a legkevesebb kattintással. Beállítástól függően, ha a látogató egy terméklistában a termék fölé pozícionálja az egeret, felugró ablakban jelennek meg a termék részletes tulajdonságai. Ezeket az információkat bővítettük a változatokkal, paraméterekkel, további termékfotókkal és összehasonlítási lehetőséggel. Természetesen már innen kosárba helyezhető a termék, nem szükséges a részletes oldalára navigálni.

Gyorsított betöltés, PageSpeed érték és HTML validálás

Vannak tényezők amiket a látogató nem lát, de fontosak egy kinézet technikai hátterében. Az új kinézetnél bekapcsolható az un. lazyload funkció, ami azt jelenti, hogy alapból nem töltődik be minden elem, kép a böngészőbe, ami a látható tartományon (viewport) kivül esik, ezzel gyorsítva a betöltést. A kinézetet PageSpeed értékre is optimalizáltuk, bőven 80 pont feletti eredményt kaphatunk mind mobil, mind asztali verzióban. Manapság kevés valid HTML oldalt találunk, de az új kinézet alapstruktúráját HTML hibáktól és figyelmeztetésektől mentesre alakítottuk ki. Ez utóbbi két dolog segítheti a keresőkben való előbbre jutást, azonban nagyban függ a tartalomtól. Ha valaki nem megfelelő tartalmat tölt fel, úgy a PageSpeed érték is csökken, és a HTML szerkezet sem lesz valid.

Néhány áruház az új designnal

Több ügyfelünk elkezdte már az átállást az új arculatra, közülük néhány webáruház:
Memoriaplaza.eu, Fiton.ro, Cosmovalley.eu, Trikolor.hu, Cipo.shop.hu, Vipbaby.hu, Everestus.ro, Berugok.hu, Vasmuszakibolt.hu, Babaagynemubolt.hu