2016.05.24
Szerző: Boros János
HU fél áronAz internetes kereskedelem egyre inkább teret nyer magának, sorra nyílnak a webáruházak. Míg a 2000-es évek elején gyakorlatilag nem volt ellenfél, ha valaki belekezdett a weben történő kereskedésbe, addig mára eljutottunk arra a pontra, hogy mindegy, milyen termékekkel szeretnénk foglalkozni, biztos, hogy lesz konkurenciánk még egy viszonylag kis piacon is. Ezért is nagyon fontos, hogy a potenciális vásárlók és látogatók a mi áruházunkat találják meg. Ennek első és legfontosabb lépése és lehetősége a domain név. Ha nem megfelelően választjuk meg áruházunk elérhetőségét, nagy mértékben hátráltatjuk a saját dolgunkat, melyet a pénztárcánk is meg fog érezni. Néhány pontban megpróbáljuk összeszedni, hogy mire kell figyelni, ha egy új domain névvel szeretnénk felruházni az áruházunkat, honlapunkat. Előre fontos leszögezni, hogy a domain név egy hosszú távú befektetés: amit választunk, azzal együtt kell élnie a webáruháznak, következésképp nekünk is éveken keresztül. Alternatív megoldások persze léteznek, de jobb, ha nem utólag kell módosítanunk külső behatások miatt, hanem az első pillanattól kezdve a mi szájunk íze szerint történnek a dolgok. Alább megpróbáltuk 13 pontban összefoglalni, hogy mire kell figyelni, ha domain nevet regisztrálunk (nem fontossági sorrendben).

1. Válasszunk könnyen begépelhető, érthető domain nevet

A fiatal generáció nagyon sok rövidítést használ különböző szavakra, ami egyszerűsíti a hétköznapi kommunikációt, ugyanakkor a domain nevek esetén nem biztos, hogy ez célravezető. Nem jó, ha a szlenget beépítjük a fő domainünkbe, azt kezelhetjük a további, áruházra irányított másodlagos domainek segítségével. Az áruházhoz csatolt fő domain legyen helyesírási szempontból is hibátlan, komolyságot tükröző elnevezés, még akkor is, ha fiatalokat akarunk megszólítani. Példa: magyarorszag.hu – mo.hu

2. Legyen rövid

Ha hosszú és bonyolult domain nevet választunk, megnő az esélye, hogy a látogatók elgépelik, félreértik azt. Nem szeretné senki sem, ha adott egy potenciális látogató, vásárló, aki azért nem tudja elkölteni pénzét nálunk, mert nem találja meg oldalunkat, webáruházunkat. Ettől függetlenül fel tudunk készülni az esetleges elgépelésekre is, lásd alább a 9. pontot.

3. Használjunk kulcsszavakat

Ha van rá lehetőség (értsd: nem foglalt a domain név), célszerű kulcsszavak használatával domaint választani, amely eleve bemutatja cégünket, utal a tevékenységre, termékre stb. Ennek használatával a keresőmotorok is könnyebben előre rangsorolják a domaint, ezzel az oldalt is, melynek közvetlen hozománya a több látogató és oldalletöltés, melyből nagyobb százalékkal lesz vásárlás, tehát bevétel számunkra.

4. Válasszunk célközönségnek megfelelőt

Ha a tevékenysége földrajzilag korlátozott helyre irányul, akkor a domain névben is érdemes lehet szerepeltetni az erre utaló tartalmat. Így a látogatók könnyebben el tudják dönteni, hogy számukra értékes lehet-e az adott oldal, vagy sem, így is elősegítve a tájékozódást az interneten, találati listákban. Példa: uvegezesbudapest.hu; gyorikeramia.hu

5. Kerüljük a számokat, kötőjeleket

Sok esetben segíthet, ugyanakkor gyakran problémát, gondot okoz egy-egy szám, kötőjel használata a domain nevekben. Gondoljunk arra, hogy ha rossz helyre kerül a kötőjel, elírják, elhallják a számot a potenciális látogatók, nem biztos, hogy minket fognak megtalálni, így akár a közvetlen konkurenciának generálhatunk forgalmat (amennyiben a domain név alternatíváit nem mi regisztráltuk és irányítottuk ugyanazon tartalomra, oldalra). Ugyanúgy problémát jelent, ha szóban nem hangsúlyozza ki a beszélgetésben, hogy számmal van írva, vagy betűvel van kiírva a domain névben az adott szám. Példa: tele5taxi.hu – teleottaxi.hu

6. Legyen könnyen megjegyezhető

Nagyon sok domain név van jelenleg is használatban, és napról-napra egyre több lesz. Ebből adódóan is fontos, hogy a választott domain nevünk egy könnyen megjegyezhető legyen. Ha van ötletünk a regisztrálandó domain névre, nyugodtan kérdezzük meg ismerőseinket, rokonainkat, hogy mi a véleményük a névről. Ők ugyanúgy ismeretlenül, laikusként fognak reagálni a választott domain névre, mint a jövőbeli látogatók, tehát első kézből kaphatunk visszacsatolást, véleményt a választottunkról, és negatív vélemények esetén még időben tudunk változtatni.

7. Mielőtt regisztrálunk, nézzünk utána

Nagyon fontos, hogy bizonyos elnevezések, szavak, szóösszetételek oltalom alatt állnak, bejegyzett védjegyek vagy védettek. Ez annyit jelent, hogy ezeket a neveket csak az adott cég vagy magánszemély engedélyével tudjuk regisztrálni. Tapasztalatunk azt mutatja, hogy az esetek túlnyomó többségében nem sikerül a szükséges engedélyeket beszerezni a tulajdonostól, így a regisztrálni kívánt domain esetén eleshetünk a befizetett regisztrációs díjtól, rosszabb esetben az előre elindított marketing kampányunk is csorbát szenved. Épp ezért fontos előre tájékozódni, hogy az általunk választott domain név szabad e, valamint regisztrálható e jogi szempontból is.

8. Válasszunk megfelelő domain végződést

Függően a célközönségtől, célra vezető nem csak az elnevezésben, de a domain végződésében is utalni a tevékenységre, vállalkozásra stb. Ezt a pár karakterből álló karaktersorozatot hívják TLD-nek (Top Level Domain -> legfelső szintű tartomány). Világméretben a legnépszerűbbek a .com végződésű domainek, de ha tevékenységünk egy adott országra korlátozódik, célszerű az adott országhoz tartozó TLD-t választani. Emellett egyre népszerűbbek az Európai Unióra utaló .eu végződések is.
Néhány, általánosan használt domain végződés, illetve jelentésük:
  • .hu: hivatalos magyarországi TLD
  • .com, .co: az angol „company” szóból eredő, gazdasági tevékenységre illetve cégre utaló végződés
  • .eu: hivatalos Európia Unióhoz kötött TLD
  • .info: az angol „information” szóból eredő, információ oldalra utaló jelölés
  • szomszédos országok hivatalos domain végződései: .at (Ausztria), .sk (Szlovákia), .ua (Ukrajna), .ro (Románia), .rs (Szerbia), .hr (Horvátország), .si (Szlovénia)

9. Építsük fel és védjük a brand-et

A megfelelően választott domain név vállalkozásunk arculatát is meghatározza, főként, ha csak online tevékenységgel foglalkozunk. Miután a megfelelő, fő domain nevünk elért egy bizonyos népszerűségi szintet, célszerű lehet az egyéb, hasonló domain nevek regisztrációja is. Ezzel megelőzhetjük, hogy konkurenciánk kihasználva az általunk felépített brandet kihasználja annak elhallásait, elgépeléseit.

10. Reagáljunk gyorsan

Ahogy korábban is említettem, a domain nevek piaca nagyon pörgős, ezért gyors reagálást kíván. A legtöbb domain ára nem túl borsos, így könnyedén, minimális költségen tudunk domaint foglalni magunknak, cégünknek. A piac illetve vállalkozásunk változásait követve tudunk különböző domain név kapcsolatokat is kiépíteni, regisztrálni.

11. A domain név legyen az oldalunk címe is

Sok embernek természetesen hangzik, hogy a domain név az oldal címe ugyanaz. Ugyanakkor nagyon sok esetben a két dolog különbözik egymástól, még akkor is, ha az adott domain név tulajdonosa ugyanaz a személy vagy vállalkozás, mint az oldalé. Az ugyanolyan elnevezés alapvető célja, hogy az emberek, akik az oldalra gondolnak, sok esetben a címmel azonosítják magát a tartalmat is. Azaz ha az URL ugyanaz, mint az oldal elnevezése, akkor könnyen megtalálják az oldalt. Mit tehetünk, ha a domain név már foglalt? Ha valóban felépítettük az „offline” vállalkozásunkat egy adott elnevezésre, amibe marketing szempontból is sok pénzt fektettünk, akkor meg lehet próbálni megvenni a domain nevet az aktuális tulajdonostól.

12. Ellenőrizzük a közösségi oldalakat is

Mielőtt egy domaint regisztrálunk, célszerű ellenőrizni pl. a Facebook-ot, hogy ott az adott néven található e már oldal a kérdéses néven, amely meggátolhatja a brand felépítését, de legalábbis nehézkessé teheti. Gondoljunk bele: a fiatalabb korosztály nagyon sok mindent már nem is a normál keresőmotorokon keresztül keres, illetve talál meg, hanem közvetlenül a közösségi oldalak keresőjét használják, hogy információhoz jussanak. Példa: facebook.com/domainnév

13. Ékezetes karakterek a domain névben

Az utóbbi időben egyre inkább elterjednek a magyar helyesírásnak is megfelelő domain nevek, azaz megjelennek az ékezetes karakterek is a domain nevekben. Ha a korábbi pontokat átolvasta, láthatta, hogy minél inkább arra kell törekedni, hogy a választott fő domain névhez hasonló egyéb címek is a mi oldalunkra, webáruházunkra mutassanak. Ez alól a domain név ékezetes megfelelője sem kivétel: ha az adott szó, márkanév tartalmaz ékezetet, akkor célszerű azt is beregisztrálnunk. Fontos azonban, hogy az ékezetes domain nevet inkább másodlagos címként ajánljuk, mivel így a "hagyományos" elnevezés marad az elsődleges, közvetlen cím, mely még mindig megszokottabb kialakítás. Másik fontos szempont, hogy az ékezetes domain nevet csak akkor regisztráljuk be, ha annak ékezet nélküli megfelelője is a tulajdonunkban van, elkerülve a negatív hatást (pl. konkurencia). Példa: magyarorszag.hu – magyarország.hu

Domain akció! 2016. június 30-ig fél áron, azaz 1700 Ft+ÁFA-ért regisztrálható két évre a .HU végződésű domain.
2016.05.10
Szerző: Bökönyi Norbert
webshop fuelRégi mese, de nem feledjük, hogy sokan közülünk még a fekete-fehér tévé, netán a rádiózás korszakában láttuk meg a napvilágot. A mai modern, olykor groteszknek ható, futurisztikus világ jellemvonásai ijesztőek. Mobiltelefon, internet, hűtő, ami mutatja, hogy mit kell rendelni? Esetleg meg is rendeli? Űrszonda, ami egy aszteroidán landol? Olykor nyomasztó a rohamos fejlődés, ugye? Néha Ön is szeretne picit lassítani, de az online értékesítés világába csöppenve csak a gyorsulást érzékeli?

Mitől lesz sikeres a webáruház? Mitől lesz bevétel? Honnan lesz sok vásárló?

Ha mindenki tudná ezt a titkos receptet, akkor valószínűleg minden webáruház tulajdonos milliárdos volna. Azonban, ha körülnézünk árnyaltabb a valóság! Nem szégyen az, ha még nem tart ott ahol szeretne, mert ehhez is érteni és rengeteget tenni kell! Mire van tehát szükség a célok eléréséhez? Mondják, hogy pénzre! Nagyon sok pénzre, hogy a webáruházat fel lehessen turbózni. Valóban igazuk van? Nos a pénz nem hátrány a webáruházhoz, de nem csak ez kell hozzá. Kitartás is kell, nagyon sok kitartás, hogy amikor a holtponthoz ér és már az egész környezete kérdőre vonja, hogy miért nem adja már fel, akkor Ön még mindig lássa a célt. Maradjon Önben remény, hit, hogy el tudja érni azt, hiszen nem azért kezdett el vállakozni, hogy feladja!

A legfontosabb eszköz a sikeres webáruház üzemeltetéshez a jó webáruházmotor, hiszen enélkül hiába kitartó, hiába költ marketingre, nem lesz hatékony. Bizonyára Ön is körülnézett a piacon, megkérdezte az ismerősöket, megnézett rengeteg referenciát, netán ki is próbált több szolgáltatást, ami alapján kiválasztotta a legmegfelelőbb motort a céljai eléréséhez. Sokan esnek abba a tévhitbe, hogy ha megvan a webáruházmotor, akkor hátra lehet dőlni, és várni a pénzesőt. Nyilván egy motor nem fog működni üzemanyag nélkül! De mi a webáruház üzemanyaga?

1. SEO/KERESŐOPTIMALIZÁLÁS

Hol születnek a vásárlók? A Google kereső rendszerét már a nagymamák is használják. Bizony sokan meglepődnének, hogy az idős emberek milyen gőzerővel fejlesztik magukat, hogy képben maradjanak! Ez tiszteletet parancsoló cselekedet tőlük. Az emberek megtanulták az elmúlt évtizedben, hogy a sárga telefonkönyv helyett a keresőbe bepötyögik álmaik netovábbját, a keresett terméket, kérdéseiket. Máris megkapják a keresőtől a válaszokat, ajánlatokat weboldalak, webáruházak formájában. Miért lényeges ott szerepelni? Ez már lejárt lemez? Tévedés! Aki az első oldalon van az tarol, aki az első 5 pozícióban szerepel a legfontosabb szavakra, kifejezésekre az pedig piacvezetővé válhat, ha még nem az. Ugyanis a Google keresőben az emberek - pszichikailag - közel állnak a vásárláshoz, tehát keresnek és rövidesen - magas arányban - vásárolnak, ezért kihagyhatatlan értékesítés ösztönző elem.

2. GOOGLE ADWORDS KAMPÁNY

Egy barátom azt mondta nemrég, amikor az AdWords kampányról regéltem neki, hogy: - a marketingesek nem képesek valami újdonságot kitalálni már? Már vagy ezer éves az AdWords, már unom... Ön is így érzi? Elárulom, hogy az AdWords rendszer lehetőségeit 1-7%-ban használja ki a vállalkozások nagy része. A Google hirdetés nagyon fontos és roppant komplex megoldás. Nem véletlen, hogy nagy cégekben akár 4-5 személy foglalkozik csak ezzel a területtel: 1 Search (kereső) specialista, 1 Display (csatlakozott weboldalak rendszere) specialista, 1 Remarketing (újra reklámozás) specialista, 1 Youtube reklám specialista, 1 Google Plus specialista. Az említett "kép" jól árnyalja a helyzet bonyolultságát magasabb szinteken. Miért lényeges az AdWords használata? Leegyszerűsítve a SEO kistestvére, kattintások, azaz konkrét érdeklődők után fizet. Valamint az sem elhanyagolható, hogy ha előkelő helyen szerepel a normál - organikus, természetes - találatok között és a hirdetése is megjelenik, akkor már 2 pozíció az Öné, így 2x akkora az esély, hogy Önt választják!

3. FACEBOOK

A tinilányok fellegvára? Sok leendő ügyfelemtől hallottam már, hogy ő nincs fent, de tudja, az a Facebook tele van tinilányokkal. Akárhogy számoltam nekem nem jött ki a matek, mert itthon nincs 5 millió tinilány. Marad a feltevés, hogy cégvezetők, tulajdonosok, vásárlóerő is kell, hogy legyen ott! Miben tévednek a Facebook kapcsán a legtöbben? A Faceboon rögtön el akarnak adni! Ez nem sikerül, ezért aztán elkönyvelik, hogy ez rossz felület. Miért járnak a Facebook-ra az emberek? Szórakozni, igaz? Mit kell tenni? Szórakoztatni elsősorban és egy picit reklámozni mellette! Működik! Ezzel az eszközzel olyanok hírfolyamába is becsempészheti a termékét, akik nem is szándékoztak azt megvenni.

4. HÍRLEVÉL MARKETING

Sokan mondják, hogy nem érdemes hírleveleket küldeni. Tévedés! A hírlevél marketing működik, de nagyon sok hírlevél gyenge, csak reklámból áll és unalmas. Őszintén írom, hogy nagyon kevés hírlevél fog meg, de nagyon sokat kapok. Az sem egy utolsó szempont, hogy kinek küldi ki, igaz? Valaki feliratkozott rá? Vagy netán kéretlenül is küldött már ki? Utóbbival nem érdemes foglalkozni, míg a tiszta, törvényes kiküldés az egyik legjobb módja, hogy kapcsolatban maradjon ügyfeleivel. Nem utolsó sorban az egyik legjobb ár/érték arányú reklám az e-mail marketing. Használja, építsen adatbázist!

5. TARTALOM GENERÁLÁS

Akár csak egy vállalkozás úgy egy weboldal, webáruház is vagy fejlődik vagy amortizálódik. A több látogató megszerzése érdekében a Google kedvében kell járni és tartalmakat, egyedi, érdekes cikkeket kell írni, mert ebből tudni fogja a nagy testvér, hogy valóban abban a témában jártas az oldala. Valamint a fejlődés hatására is érhet el pozíciókat a Google keresőben, amely több látogatót, több bevételt jelent, hiszen olyan kulcsszavakra, szövegrészekre is találatként jöhet fel a webáruház, ami termék oldalakon nem szerepel.

Vannak azonban, akik hamar feladják. Hallottam olyat aki egy hónap után mondta, hogy nem hozta a várt eredményeket a webáruház. Egy hónap után? Felmerül a kérdés, mennyi idő alatt lehet sikeres egy webáruház? Mint mindenhez az életben ehhez is idő kell és türelem is egyben. A tapasztalatom szerint fél-egy év szükséges, hogy a nulláról eljusson egy fenntartható szintre. Eredmények közben is születnek, sőt bevétele is lesz, de én már arra gondolok, amikor önjáró a webáruház. A kapkodás, a tegnapra kéne elérni valamit, az önostorozás nem segít. Időt kell hagynia magának és a bevont szakembereknek, ha lesz ilyen. Amennyiben lehetősége van, akkor vonjon be külső szakértőket, delegáljon, mert időt szabadít fel. Ráadásul egy gyakorlatias szakember tapasztalatából kiindulva gyakran jobb eredményeket ér el a fenti eszközökben, mint egy laikus kísérletező. Persze a profi is kísérletezik először, de egy kisebb szakaszon keresi a megoldást, rövid idő alatt, kevesebb pénzből találja meg a helyes utat! Ha még nincs lehetősége, hogy szakembert fogadjon fel, akkor sem kell a pánik! Lásson hozzá önerőből, mert a lehető legrosszabb az, ha nem csinál semmit! Ugyanakkor legyen körültekintő, alapos, figyelmes, mert olykor a laikus lelkesedése többet árt, mint használ. Fél kiadni? Delegálni? Érhető, hiszen a fenti területekre költött összegeket nehéz nyomonkövetni. A szakma felhígult, de vannak jól felkészült szakemberek, akik kitartanak Ön mellett! A biztonság, kiszámítható bevétel megteremtéséhez adjon időt magának és/vagy partnerének.

2016.04.28
Szerző: Kocsis László
designManapság telítettek a szolgáltatói szférák, gyakori, hogy ugyanazon termékeket több kereskedő is forgalmazza. Így termékeiben már ritkán tud kuriózum lenni egy bolt. Ezért a kereskedők különböző dolgokkal próbálják kiemelni magukat a tömegből, felhívni magukra a vásárlók figyelmét. Ezt meg lehet tenni egyrészt kereskedői fogásokkal, például akciók szervezésével, másrészről pedig hirdetésekkel, és egyedi megjelenésükkel. Az egyedi megjelenés pedig minden téren fontos, mert az ember természeténél fogva szereti és fogékony a szépre, a kellemes látványra. Ez nem meglepő, hiszen az ember a teljes világ nagy részét látással érzékeli.

A vizualitás mindenhol fontos: az üzletben, csomagolásokon, céges megjelenésben, hirdetésekben, szóróanyagokon, és az interneten is. Egy ízlésesen elkészített stílusos névjegykártyát vagy szórólapot szívesebben megtart vagy elolvas az ember - ahogy egy szebb weboldalon, webáruházban is több időt tölt. Ez idő alatt pedig több dolgot és alaposabban is megnézhet, ami akár növelheti is üzlete forgalmát. Emellett egy egységes cégarculat (logó, névjegykártya, szórólapok, webáruház design stb.) mindig a professzionalitás és megbízhatóság érzetét kelti, gondoljon csak a nagy komoly cégekre. Aki törődik a megjelenésével is és saját stílusa van, arról feltételezik az emberek, hogy minden másban is hasonlóan gondos és alapos. A jó megjelenés kulcsa az apróságokban rejlik, amit nem is feltétlenül vesz észre elsőre az ember, de ha nem lenne ott az az apróság, rögtön feltűnne. Egy cégarculat általában meghatározott színekből áll, a cégre jellemző – vagy a cég nevéből képzett – logóból, ez a cég zászlója. Mivel ennyire erős az emberben a vizualitás, nagyon sokszor azonosítunk, kötünk dolgokat képekhez. Gondoljunk csak a nemzetközi piktogramokra, amelyeket minden országban megértünk vagy a közlekedési táblákra. Így egy jól eltalált logó ismertté teheti a céget, az emberekbe ivódhat és egy idő után már pusztán a logót látva tudják, hogy kit vagy mit takar. A logó és a színvilág segítségével pedig felépíthető egy teljes cégarculat, hogy a cég minden platformon ugyanazt a megjelenést mutassa: céges levélpapír vagy e-mail sablon, a cég weboldala, webáruháza, névjegykártyák, tájékoztató anyagok, mappák vagy szóró- és reklámanyagok, molinók, zászlók, hirdetések más médiumokban stb.

Maga az arculattervezés ma már teljesen digitális munka, amely időben és költségben sem nagy mértékű dolog. A cégarculaton belül általában Ön rendelheti meg, hogy mire van szüksége (pl. céglogó, névjegykártya, egyedi webáruház design stb.), valamint későbbiekben is érdemes a hirdetéseket, szóróanyagokat szakemberrel elkészíttetni. Így biztosított az egységes stílus és a minőség, ami fontos a végeredményt illetően, miszerint az Ön ügyfelei, vásárlói mit látnak az Ön cégéről. Biztossággal állítható, hogy ezek manapság nem horribilis költségek, egy cég számára valójában kis költségnek számítanak, de bátran lehet kérni árajánlatokat, ha nincs tisztában az árakkal. Az otthon, vagy egy ismerős által készített dolgok nem biztos, hogy valóban jó hatással lesznek az Ön üzletére, főleg ha nincs szakmai tudás a munka mögött. Ilyenkor nemhogy megspórolná azt a párezer Forintot, hanem még kárt is okozhat az üzletének, mert egy csúnya webáruház a hozzá nem értést sugallja, egy szedett-vedett bazári stílusú szórólap pedig inkább riasztó mint vásárlási kedvet felkeltő.

Az egyedi design és megjelenés is egy kiugrási lehetőség a tömegből. Mindannyian szeretünk egyediek lenni, más ruhában járunk mint a többiek, más frizurát csináltatunk stb. Az emberekhez hasonlóan a cégek is felruházhatók egyedi személyiséggel amit a cég vizuális megjelenése és cégfilozófiája együttesen alkot. A személyiség pedig egyedivé tesz. Sőt, akár brand-et (márkát) is építhet boltjából ily módon. Ha pedig egy sikeres brand-del rendelkezik, akkor nem csak a vásárlók számára lesz ismert, hanem a beszerzési piacon is pozitív benyomásokat kelthet, így akár nagyobb kedvezményekkel szerezheti be termékeit, vagy a szolgáltatásához szükséges eszközöket, mert a nagykereskedők is ismerni fogják a cégét, annak forgalmát, megbízhatóságát.

Ha felkeltettük érdeklődését, kérjük tekintse meg megújult referencia oldalunkat, vagy ismerje meg design szolgáltatásainkat!
2016.04.11
Szerző: Kóczán Tamás
A tavasz beköszöntével újabb fejlesztési csomagot állítottunk össze, így ismét bővült a funkciók és elérhető szolgáltatások köre. Ezek mellett akciós ajánlatokkal is szolgálhatunk.

Vásárlási folyamattal kapcsolatos változások, fejlesztések:

  • Tovább finomítva a kedvezmények kezelését, most már az összes eddigi rendelés alapján adott kedvezmény közvetlen termék kedvezményként is érvényesíthető. »»»
  • Lehetőség lett a vásárlás után járó pontok megjelenítésére kiemelt helyen, az ár alatt. »»»
  • A vásárlók tájékoztatása egy visszaszámláló megjelenítésével a termék részletek oldalon az akció érvényességéig. »»»
  • Nagykereskedelmi áruházaknál a vásárló a bejelentkező oldalon tud regisztrálni, melyet az adminisztrátor tud engedélyezni. »»»
  • Beállíthatóvá vált, hogy csak belépés után helyezhető kosárba egy termék. »»»

Termékekkel kapcsolatos újítások, fejlesztések:

  • Eddig csak a lapozás funkcióval lehetett egy kategóriában az összes terméket megtekinteni, ezt a trendeket követve új lehetőséggel bővítettük: a termék listában "végtelen görgetés" is beállítható. Ha a látogató leér az oldal aljára automatikusan betöltődik a következő oldal tartalma, így egy oldalon megtekinthető az összes termék. Természetesen a funkciót úgy alakítottuk ki, hogy az SEO szempontból is megfelelő legyen. »»»
  • A termékekhez köthető plusz szolgáltatás esetén ezentúl meghatározható az árképzés típusa (fixáras, mennyiségfüggő). »»»
  • A termékértékelés kinézete megújult, a csillagokra kattintva a vásárlónak lehetősége van egy skálán értékelni a terméket. »»»
  • Termék fórum használatakor külön kezelhető "Előnyök" és "Hátrányok" adatok, így a vásárló még pontosabban körbe tudja írni a véleményét. »»»
  • A "Plusz lapfül" funkció tartalma már adatbázis export/import segítségével is kezelhető, akár tömegesen. Emellett az áruház keresője is keres az így megadott szövegben.

Adminisztrációt könnyítő funkciók:

  • Bevezetésre került egy frissebb HTML szerkesztő, így könnyítve a szöveges tartalmak kezelését. »»»
  • Új szerkeszthető tartalom: megrendelés oldalon ha nincs választható fizetési vagy szállítási mód, a megadott tartalom jelenik meg. »»»
  • A termék rendelés statisztikájánál beállítható, hogy hány napnál régebbi adatok törlődjenek automatikusan. »»»

Új optimalizálási lehetőségek:

  • Nagyon fontos a vásárlói élmény fokozása, így az oldalbetöltések (pagespeed értékek) megfelelő szinten tartása. Erre ad megoldást a JavaScript és CSS fájlok összevonása, dinamikus betöltése, valamint a külső fájlok gyorsítótárazása. Felhívjuk a figyelmét, hogy járjon el körültekintően a funkció használatával, mivel bizonyos esetekben befolyásolhatja a funkció az oldal működését. »»»
  • A nyelvi fordítások esetén eddig kényelmetlen lehetett, hogy ha egy nyelvet aktivált az áruházban, az azonnal megjelent a lefordítatlan tartalmakkal, ami a keresőkben való helyezést is hátrányosan befolyásolta. Ezentúl ez elkerülhető a hozzáadott nyelv inakív állapotra váltásával. »»»

Kilépési ajánlat helyett Intelligens ajánlat »»»

Egyre több külső szolgáltatás jelenik meg a piacon, ami felugró abalakot kínál weboldalakhoz. Ezek általában meglehetősen költséges lehetőségek, és funkcionalitásában nem tudják azt nyújtani, mint egy belső megoldás. Emiatt a Kilépési ajánlat funkciót tovább bővítettük, ezentúl Intelligens ajánlat néven található meg. Megmaradtak a korábban hatékonyan használható részfunkciók, de most már nem csak a kilépési szándékhoz köthetők a pop-upok megjelenése, hanem eltelt idő, megtekintett oldalszám, vagy görgetés mértéke alapján is publikálható az ajánlat. Ezen kívül már külön mobil eszközökre is készíthető felugró ablak.

Külső rendszerekkel, szolgáltatásokkal kapcsolatos fejlesztések, integrációk, és akciók:

  • Nagyobb igény jelentkezett két újabb szállítással foglalkozó cég integrálására, így megjelent áruház motorunkban a Média-LOG valamint a BK-Trans, mint beállítható szállítási mód. Mindkettő cég alapvetően a belföldi, kiscsomagos szállításban jelenthet megoldást partnereink számára. »»»
  • A korábban is elérhető DPD szállítási módhoz kialakításra került a vállalat által használt szolgáltatás kódok kezelése is, így még könnyebben lehet a speciális igényeket jelezni az áruházi megrendelésekkel kapcsolatban (pl. SMS értesítés, expressz szállítás). »»»
  • Egyre inkább teret nyernek a különböző vásárlói adatokkal, viselkedéssel foglalkozó CRM rendszerek. Ebből fakadóan összekötöttük az UnasShop rendszert a MiniCRM megoldásával. Az integráció kapcsán az áruházból a regisztráció során megadott adatok, valamint a leadott megrendelés adatai szinkronizálhatóak. »»»

Akciós ajánlatok partnereink számára

  • Kiemelt partnerünk az Olcsobbat.hu árösszehasonlító portál új ügyfelek regisztrációja esetén a szokásos 10.000 Ft kezdőegyenleg helyett 2016.04.30-ig 15.000 Ft kezdőegyenleget biztosít UnasShop webáruházzal rendelkező kereskedők számára. »»»
  • Magyarország legnagyobb fényforrásáruháza a Lumenet.hu partnereink számára 2016.04.30-ig 10% kedvezményt biztosít minden termékre a vásárlás végösszegéből. Kedvezmény igénybevételéhez használja az UNAS kuponkódot. »»»
  • 2016.04.30-ig hihtetelen áron kínáljuk a .EU végződésű domainek regisztrációját. Korlátlan számban regisztrálhatók 1.000 Ft+ÁFA összegért egy évre. »»»
2016.01.19
Szerző: Kóczán Tamás
Az elmúlt év végén és az új év elején sem álltunk meg, folyamatosan fejlesztjük a rendszerünket, hogy kiszolgáljuk partnereink igényeit valamint kövessük a változásokat, trendeket. Ennek eredményeképpen összeállt az újabb fejlesztési csomagunk, melynek egyik fő pontja a csomag termék kezelésének lehetősége, de emellett bekerült több olyan fejlesztés is, mely a mindennapi munkát könnyíti, gyorsítja illetve hatékonyabbá teszi a vásárlást:

Csomag termék létrehozási lehetőség »»»

Termékek létrehozásakor lehetőség van csomag termékként beállítani az új terméket, ezzel egy újabb eszközt adunk a partnereink kezébe az értékesítés terén. A csomag termék a normál termékhez hasonlóan jelenik meg a rendszerben, azzal a különbséggel, hogy az áruházban található egyéb termékek közül lehet a csomag termék összetevőit kiválasztani. A csomag termék esetén az ár, megnevezés, leírás stb. nem automatikusan generálódik az alkotóelemek adataiból, hanem külön adható meg név, ár, kép stb. Ugyanakkor a raktárkészletet már az alkotóelemek alapján kezeli a rendszer a termék rendelkezésre állását. Meglévő termékből nem lehet csomag termék, valamint csomag termékből sem készíthető normál termék.

Termék raktár statisztika »»»

Létrehoztunk egy új funkciót, mely segítségével nyomon lehet követni a termékek raktárkészlet változásait. Lehetséges időpontig történő lekérdezés vagy adott időszakra történő keresés is, külön bevét, külön kivét (eladás) vagy mindkettő készletmozgás figyelembevételével.

Termékekhez megadható plusz lapfül vagy szekció »»»

Gyakran előfordul, hogy a termék részletes oldalán nem elegendő az alapadatok megjelenítése és szükséges további elszeparált tartalmak megadása is. Termékekhez mostantól létrehozható több plusz lapfül vagy szekció (oldal típustól függően) is, amelynek mind a címe, mind a tartalma szabadon szerkeszthető a termék leírásához hasonlóan, akár nyelvenként külön-külön. Ennek a funkciónak a segítségével könnyedén elhelyezhető például videó, táblázat, vagy bármilyen egyéb a termékre jellemző tartalom.

Megrendelésekhez kapcsolódó kisebb fejlesztések

  • Megrendelés követésben plusz szűrők állíthatóak be, így szűkítve a megrendelések listáját: fizetési mód, szállítási mód, számlázási státusz, pénznem »»»
  • Megrendelés követésnél a keresőben pontosvesszővel elválasztva több rendelésszámot is meg lehet adni, így listázva csak a kívánt megrendeléseket »»»
  • Megrendelés követésnél a vásárlóhoz megadott megjegyzés is látszik az ikonok között »»»
  • Megrendelések kezelésénél utólag hozzáadott termék esetén érvényre jutnak a termékhez, vásárlóhoz beállított kedvezmények is (ettől függetlenül szerkeszthető a tétel ára) »»»
  • Megrendelés visszaigazoló e-mailben megjelenhetnek a beállított termék paraméterek is a tételekhez kapcsolódóan »»»
  • API-n keresztüli megrendelés kezelés bővítése: a kapcsolaton keresztül lehet kezelni a megrendelések státuszváltását is

Termékekhez kapcsolódó kisebb fejlesztések

  • Termékek kezelésekor további árakhoz lehet megadni külön akciós árat is »»»
  • Bővült a termék adatbázis exportban kezelendő adatok köre is a termék utolsó módosításának dátumával »»»
  • Könnyítve a termék kezelést az adminisztrációs felületen, a termék listába kiszűrhetőek csak az aktív termékek egy jelölő segítségével »»»
  • Termék kuponnál konkrét termékek helyett kereső kifejezést is meg lehet adni »»»
  • Termék kupon szerkesztése esetén beállítható, hogy csak a legolcsóbb, vagy a legdrágább termékre legyen érvényes a százalékos típusú kupon »»»

Egyéb kisebb fejlesztések

  • Vásárló csoporthoz közvetlenül beállítható végösszeg kedvezmény »»»
  • Bővítettük a felhasználók kényelmi funkcióit, így már nem csak Facebook, hanem Google fiók segítségével is van lehetőség az áruházi bejelentkezésre, regisztrációra »»»
  • Főoldali nagy banner elem (slideshow) véletlenszerű elemmel is indulhat, függetlenül az adminisztrációs felületen beállított kép sorrendtől »»»
  • Sponsorem utalványok elfogadási körének bővítése az "Iskolakezdési" utalványtípussal »»»
  • Postapontok esetén megtörtént a Coop pontok integrációja, egy listában kezelve a MOL pontokkal »»»
  • Naturasoft számlázó szinkron esetén bővült az átadott adatok köre: megrendelés megjegyzés, felhasznált kuponkód valamint vásárlói csoport is átadásra kerül a számlázó felé
  • ÁSZF szerkesztése esetén megadható egyedi HTML kód és PDF link, ami lehetőséget ad teljesen egyedi vagy külső forrásból származó akár dinamikusan változó szerződések kezelésére (pl. a fogyaszto-barat.hu) »»»
  • Partner számla esetén, ha adott összeg alá csökken egyenlege, értesítő emailt küld a rendszer a megadott kapcsolattartói e-mail címre

ÁSZF módosítás

A jogszabályi változásoknak megfelelően módosultak az Unas Online Kft. Általános Szerződési Feltételei, melyet IDE KLIKKELVE tud megtekinteni. Az új ÁSZF hatályba lépésének időpontja: 2016. február 15. Szolgáltatásaink díjai természetesen továbbra sem változtak.
2015.11.02
Szerző: Kóczán Tamás
DeloitteA közép-európai Deloitte Technology Fast 50 program a régió leggyorsabban növekedő vállalatait rangsorolja és mutatja be. Az immár 16. éve megrendezett program az 50 leggyorsabban növekvő technológiai céget veszi számba.
A verseny egy kalap alá veszi a cégeket Litvániától kezdve Lengyelországon keresztül, egészen Bulgáriáig. Az idei évben a tavalyi 10 után csupán 4 magyar cég fért be az 50-es listára. A folyamatos ügyfélközpontú fejlesztésnek köszönhetően cégünk, az Unas Online Kft. is felkerült erre a listára és ezzel bekerült a 4 legjobb magyar közé.

Köszönjük minden ügyfelünknek a bizalmat!