2017.10.18
Szerző: net-Position Kft.
Keresőmarketing - a webáruház üzemanyagaManapság, hogy ne csak a pénzt vigye egy webáruház fenntartása, de hozzon is a konyhára, a különböző online-marketing eszközökre nagyobb szükség van, mint valaha! Az UnasShop rendszert felvérteztük minden olyan funkcióval, ami a sikeres működéshez szükséges. A webáruházmotorban minden beállításra lehetőséget biztosítunk, ami korábban csak az egyedi fejlesztésű webáruházak sajátja volt. Tegyünk egy próbát: kérem, válasszon ki egyet forgalmazott termékei közül és írja be a Google keresőjébe. Mit lát? Az Ön webáruháza hányadik helyen szerepel a találati listán? Ha Unas webáruházat használ jó esélye van arra, hogy a találati lista elején szerepel. De mi van akkor, ha mégsem találja a webáruházát, esetleg csak a harmadik, vagy negyedik oldalon szerepel? Ha ez a helyzet, akkor Ön ebben a pillanatban "nem látszik jól" a weben.

Nem elég jelen lenni, látszani is kell! Ahhoz, hogy a piac élére kerüljön kijelenthetjük, hogy kevés, ha egy jól felépített weboldallal, jó funkcionalitással rendelkező háttérmotorral és széles termékválasztékkal rendelkezik. Mindezekkel ugyanis az Ön konkurenciája is fel lehet vértezve. A kérdés az: hogy talál rá a fogyasztó pont az Ön webáruházára, hiszen a Google keresőjében a másodperc töredéke alatt több ezer, sőt több százezer találat jelenik meg egyszerre, ugyanarra a termékre. Szüksége lesz valami pluszra, ami biztosítja piaci pozícióját. Egy olyan eszközre, ami lehetővé teszi, hogy a vevők Önre találjanak. Egy olyan eszközre, ami versenytársai elé helyezi a nap 24 órájában, az év minden napján. Megkértük a net-Position Kft-t, hogy néhány esettanulmányon keresztül szemléltessék, hogy miben tudnak ügyfeleink segítségére lenni.

A keresőoptimalizálásról (SEO) dióhéjban

Keresőmarketing - a webáruház üzemanyagaA SEO feladata elsősorban az adott weboldalon megjelenő termékek, és az azokhoz kapcsolódó kulcsszavak optimalizálása, ezáltal a legelőkelőbb helyek egyikének megszerzése a Google találati listáján. Az optimalizálási folyamat korántsem nevezhető rövid lefolyásúnak, hosszú távú befektetésnek annál inkább! Gazdaságos, hiszen viszonylag kevés napi költséggel a fogyasztók széles tömegéhez ér el. Segítségével a webáruház piaci pozíciója biztossá válik, forgalma exponenciálisan nőhet. A grafikonon egy játék-webáruházat üzemeltető ügyfelünk elmúlt évi statisztikáit láthatjuk. Az Analytics webstatisztikai program pontos mérése megmutatja, hogy kizárólag SEO alkalmazásával mekkora látogatottság-, és bevételnövekedést értünk el. A weboldalt 20 kulcsszóra optimalizáljuk, így az organikus helyezések fokozatos javulásával a látogatottság többszörösére emelkedett. A januári időszakban 17.284, míg az év végére 52.567 felhasználó látogatta az oldalt, ennek eredményeképpen a webáruház bevétele 503%-kal emelkedett.

A fizetett (Google AdWords) hirdetések

Kerüljön a keresési találati lista élére akár már holnap! Az Adwords azonnali, célzott hirdetéseivel könnyedén eléri potenciális vásárlóit - ott és akkor, ahol, és amikor kell. Gyors és igen hatékony, díjszabása minden esetben a hirdetésre történő kattintások számától függ. Rendkívül rugalmas rendszer, költségkerete igény szerint folyamatosan változtatható, így a piaci helyzet alakulása akár napi szinten lekövethető. Amennyiben egy-egy hirdetett termékéből kifogy, a vonatkozó hirdetések szüneteltethetők, az új, akciós, vagy szezonális termékek hirdetései pedig akár pár órán belül aktiválhatóak. Professzionális menedzsment esetén a kampány eredményei 100%-ban mérhetők, így a hirdetésre szánt keret pontosan tervezhető. Telefontartozékokat és kiegészítőket forgalmazó ügyfelünknek a projekt indulásakor online marketing nélkül mindössze 143 felhasználója volt. AdWords segítségével, célzott hirdetéseken keresztül növeltük a látogatottságot, emellett brand-kampányokat is futtattunk, amik az év második felére már nagyszámú direkt megkeresést is eredményeztek. A folyamatos kampánymenedzsmentnek köszönhetően egy éven belül 22.747-re emelkedett az Adwordsből érkezők száma. A kezdeti nullás időszakhoz képest az utolsó mért hónapban már 7.890.540 Ft bevételt könyvelhetett el partnerünk.

Keresőoptimalizálás vs. fizetett hirdetés - melyiket használjam?

Keresőmarketing - a webáruház üzemanyagaA grafikonon egy baba/gyermek ruházatot, játékokat, és egyéb kiegészítőket forgalmazó ügyfelünk webáruházának elmúlt évi statisztikáit láthatjuk. A projekt indulásakor már egy aránylag jól működő weboldallal kezdtük meg a munkát, tehát ebben az esetben nem a nulláról kellett sikereket elérnünk. Elsődleges célunk a rendelkezésre álló erőforrások hatékonyabb felhasználása volt. A kezdeti időszakban a weboldal 40.668 látogatóval bírt, év végére elértük a 49.579-t, ez 22%-os növekedést jelent. Azonban ami ennél is fontosabb, hogy a marketingeszközök megfelelő optimalizálásával ügyfelünk bevételét 6.492.000 Forintról 11.372.000 Forintra, 75%-kal növeltük azonos költségkeret mellett.

Mit érdemes leszűrnie a fenti példákból?

Egyrészt azt, hogy a keresőoptimalizálás kiemelkedő eredményekre képes, ráadásul elképesztően alacsony fajlagos költségek mellett. Másrészt azt, hogy bármennyire is jól optimalizált egy weblap, az AdWords megkerülhetetlen, hiszen jelentős további bevételt szerezhet az organikusban egyébként felülteljesítő weblapoknak is. Viszonylag magas költés és hatékony kampánykezelés mellett pedig jócskán maga mögé is utasíthatja az organikusból származó bevételt. A kérdés csak az, hogy van-e értelme bármelyik csatornát kihasználatlanul hagyni. Ha Ön lenne a példákban szereplő bármelyik weblap tulajdonosa, úgy döntene, hogy nincs szüksége akár az AdWords-ből, akár az organikusból érkező látogatókra és a bevételre? Nem hisszük! De mi a helyzet a saját vállalkozásával? Eredményesen használja jelenleg mindkét csatornát? Ez esetben gratulálunk! Ha azonban jelenleg főként AdWords hirdetésekből szerzi ügyfeleit, miért hagyná ki az organikust töredék költségért?

Kiknek javasoljuk igazán SEO és Adwords alkalmazását?

Ha rövid szeretnék lenni, akkor annak, aki komolyan gondolja. A magyar vállalkozások -igencsak lemaradva külföldi vetélytársaiktól- sokszor még ott tartanak, hogy ha van egyáltalán üzleti tervük, abban marketingre szánt keret nem szerepel. Ha pedig igen, az olyan nevetségesen alacsony, hogy érdemi eredményt egy ügynökség sem tud vele elérni. Gyakran tapasztaljuk, hogy honfitársaink akkor jönnek rá, hogy valamit lépni kéne ezügyben, amikor már rég a piacon vannak, az eladások nem indulnak el (mitől is indulnának), az összes pénzüket áruba, alkalmazottba, egyébbe fektették, és mint egy utolsó szalmaszál kapaszkodnak az online marketingbe. Nos, ez az a hiba, amit tilos elkövetni.

A net-Position az UNAS SEO-partnere

A net-Position Kft. több, mint 10 éve foglalkozik online marketinggel, első sorban keresőoptimalizálással, adwords kampánykezeléssel, tartalommarketinggel és Facebook fiók menedzsmenttel. Mi voltunk az első mohikánok egyike, azóta többezer projekten vagyunk túl, partnereink többnyire a magyar kkv-szektort képviselik, de dolgoztunk és dolgozunk nemzetközi nagyvállalatokkal is. Az első UNAS-os megbízásunkat 2010-ben kaptuk, zárójelben megjegyzem, hogy a mai napig partnerek vagyunk. Az ezt követő években számtalan UNAS webáruházat optimalizáltunk és optimalizálunk jelenleg is kimagasló sikerrel, ezért nem olyan rég a két cég partneri szerződést kötött. Amennyiben írásunk felkeltette érdeklődését, kérem, hogy látogassa meg honlapunkat, ha pedig kérdése lenne, az elérhetőségeink bármelyikén szívesen tájékoztatjuk szolgáltatásainkról. ITT pedig egy űrlap segítségével veheti fel velünk a kapcsolatot.