2017.03.30
Szerző: Kóczán Tamás
bankracioFolyamatosan olvasgatom a marketingszakma okfejtéseit, tanulmányait, hogy mi éppen az aktuális mumus, mi a legnagyobb konverziógyilkos egy webáruházban. Van amikor a közösségi funkciók a hibásak, máskor a slideshow, egyesek szerint pedig a regisztráció a vásárlásnál. Hát nem! Mi megtaláltuk a legnagyobb konverziógyilkost, ez pedig az, ha a vásárlónak nincs elég pénze. Számtalan marketing eszköz létezik, ahogy azt korábban már megírtuk. Kuponokkal, kedvezményekkel lehet lefele tornászni a fizetendő összeget, de ez nem mindig segít. Mi egyebet tehetünk?

Finanszírozási megoldások a webáruházban

Valamilyen formában lehetőséget kell adjunk a vásárlónak, hogy ne kelljen azonnal fizetnie a termékért. Ezt megtehetjük pl. áruhitel ajánlattal. A piacon a két legnépszerűbb szereplő a Cetelem és a Cofidis, mindkettő kidolgozta már a saját online hitelezési gyakorlatát. Azonban az áruhitelnek több hátránya is van, egyrészt összeghatárhoz kötött (min 25-30.000Ft), másrészt csak arra a bizonyos tartós fogyasztási cikkekre vehető igénybe, ami a vásárlási folyamatban szerepel. Ha már a vásárló kacérkodik a gondolattal, hogy pénzintézet segítségét kéri a finanszírozáshoz, felmerül, hogy egyéb dolgokra is költene, kifestetné a lakást, támogatná a gyerekeit. Emiatt érdemesebb inkább az áruhitel helyett személyi kölcsönt ajánlani a vásárlási folyamatban. Személyi kölcsönt már a legtöbb bank kínál, az emberek általában ismerik ezt a megoldást, sokan éltek is már vele. Hogy kerül bele a vásárlási folyamatba az ajánlat? Együttműködést kezdeményeztünk Magyarország legnagyobb banki ajánlatokat összefoglaló portáljával, a Bankracio.hu-val. Kifejlesztettünk egy megoldást, aminek segítségével egy kattintással bekapcsolható több féle formátumú banki ajánlat a webáruházban. Bizonyára Ön is találkozott ilyennel, van a Jófogas.hu-n, az Ingatlan.com-on, sok olyan helyen, ahol vásárlási lehetőség van.

Hogy kereshet ezzel pénzt?

Ha bekapcsolja az ajánlatot a webáruházban nem veszthet semmit, mivel nem olyan hirdetést jelenít meg, ami a saját eladásait kedvezőtlenül befolyásolná. Sőt duplán nyerhet vele. Egyrészt lehet, hogy olyanok is vásárolni fognak, akiknek nem lett volna elég pénzük, tehát a webáruházban nőhet a konverzió. Másrészt, ha a látogató rákattint az ajánlatra, és átirányításra kerül a banki oldalra, akkor kattintás alapú jutalékot fizetünk Önnek. Ehhez nem kell mást tennie, mint ellátogatni az UnasShop webáruház adminisztrációs felületén a Beállítások > Fizetés, Szállítás > Speciális fizetési megoldás menübe, és a Bankráció sorában kiválasztani a legmegfelelőbb hirdetési formákat. A kattintások után jóváírt jutalék felhasználható bármelyik szolgáltatásunk díjának kifizetésére, avagy számla ellenében havonta kifizetjük Önnek, ha a jutalék eléri az 5000 Ft-ot. A kattintási díjat az oldal teljesítménye alapján határozzuk meg, ami 40-80 Ft lehet.