2017.06.30
Szerző: Ráki Gergely
3D Termékfotózás: A termékbemutatás innovációjaAzt, hogy mennyire fontosak a termékfotók egy webshopban, bizonyára egy kereskedőnek sem kell bemutatni. Ez az elsődleges eszköz arra, hogy megismertessük a terméket. Természetesen a vevő döntése függ még sok más tényezőtől is, de az ember figyelmét elsődlegesen a vizuális elemek ragadják meg. A webshop számos előnye mellett egyik nagy hátránya a hagyományos boltokkal szemben, hogy itt a vásárló nem tudja az árut a kezébe venni, felpróbálni, kipróbálni, így talán kissé nehezebb meggyőzni, hogy valóban az általunk árult termékre van szüksége. Ma viszont már számos olyan technikai újítás létezik, amelyeket szolgálatba állítva egy hagyományos vásárláséval közel azonos élményekkel gazdagodhat a vevő. Ilyen eszköz például a 3D termékfotó is.

A hagyományos termékfotókkal szemben ezzel a technikával nemcsak szemből, illetve néhány meghatározott szögből mutathatjuk meg a termékünket a látogatóknak, hanem teljes 360 fokban körbe fordul, jól szemléltetve a termék esetleges mozgatható részeit (pl egy komód ajtaja, fiókja, egy ékszeres dobozka teteje kinyílhat a képen). A látogatónak lehetősége van a maga tempójában forgatni az árut, így közel azonos hatást érhetünk el, mintha a kezében tartva vizsgálná meg azt.

Öt érv a 3D termékfotók mellett

  • 1. Különleges: A legtöbb webshopon még mindig a hagyományos termékfotókkal próbálják eladni az árukat, ezért ha felül szeretnénk kerekedni a konkurencián, érdemes mihamarabb 3D fotókat készíteni termékeinkről. Ha különleges módon mutatjuk be a termékeinket, akkor azok különlegesnek fognak tűnni, ilyen egyszerű!
  • 2. Innovatív: Ez a technika olyannyira nem elterjedt még, hogy ha valaki ilyet használ a webshopjában, akkor arra zászlóvivőként fognak gondolni. Ha valaki szeretne naprakész, sőt újító lenni azzal, hogy a leginnovatívabb technikák mihamarabbi gyakorlati alkalmazására törekszik, az ezekkel a fotókkal biztosan nem lő majd mellé.
  • 3. Interaktív: Játszani mindenki szeret, ahogy a különleges, szokatlan dolgok is megragadják a legtöbbünk figyelmét. Ezzel a módszerrel úgy mutathatóak be a termékek, hogy közben nemcsak megragadják a látogatók figyelmét, hanem le is kötik azt. Az emberek értékes időt fognak eltölteni azzal, hogy forgatják a képet, miközben megismerkednek az árukkal, és a sokak számára ismeretlen technika miatt még inkább lenyűgözőnek fogják majd találni a terméket, amely tapasztalat jó eséllyel vevővé avanzsálja a látogatókat.
  • 4. Profi: Mindenki arra törekszik, hogy kiemelkedjen a versenytársak közül. Ennek egyik legjobb módja, ha igényes, profi tartalommal prezentáljuk a termékeinket. Ha 3D termékfotókat használunk, akkor számíthatunk rá, hogy a látogatóink meg fognak jegyezni bennünket, és minket választanak, de a minimum, hogy jó benyomást fogunk kelteni.
  • 5. Kisebb a csalódás esélye: És persze a 3D termékfotók nem csak nekünk jók, hanem az ügyfeleinknek is. A valósághű élménynek köszönhetően a látogató vásárlás előtt alaposan megvizsgálhatja a terméket és kiválaszthatja a számára legmegfelelőbbet. És minél jobban megfontolták a választást, annál valószínűbb, hogy nem fognak majd csalódni benne. Innentől pedig már ismerős a történet: az elégedett vásárló, a boldog vásárló remek referencia, és bizonyára később is visszatér majd hozzánk.

Összefoglalva

Ha a technika innovatív lehetőségeit kihasználva szeretne kiemelkedni a versenytársai közül, akkor válassza a 3D termékfotókat, amellyel növelheti a vásárlói élményt, redukálhatja a csalódás esélyét, webshopjára pedig egy professzionális, megbízható vállalkozásként fognak emlékezni!